2021-05-22, 12:56
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Tusses chanser idag är mikroskopiska.. Det måste vara den sämsta låten någonsin från Sveriges sida.

personligen tyckte jag att låten var riktigt bra när den vann och i början låg den ju typ på 4-5 lägst odds att vinna, sen har ju oddsen ökat hela tiden o då har jag vänt o tycker inte det är lika bra längre. Tror både Dotter och Eric Saade hade gått bättre.
Citera
2021-05-22, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
personligen tyckte jag att låten var riktigt bra när den vann och i början låg den ju typ på 4-5 lägst odds att vinna, sen har ju oddsen ökat hela tiden o då har jag vänt o tycker inte det är lika bra längre. Tror både Dotter och Eric Saade hade gått bättre.

Ja, säkert ett par låtar till som var bättre men den här Tusse skulle det tyckas synd om... Slarvigt Sverige..
Citera
2021-05-22, 13:11
Medlem
Drinis avatar
Tycker mest om Azerbaijan, Israel, Frankrike, Finland, Italien och San Marino.

Finns några till som inte är så dåliga, typ Grekland, Moldavien, Cypern, Litauen, Malta, Schweiz och Ukraina.

Gillar inte alls Belgien, Island, Norge, Albanien och Tyskland.

Överlag den bästa Final jag sett i alla fall. Sveriges har tur om vi slutar top 15.
Citera
2021-05-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Vocies är trist och knappt trallvänlig. Tusse sjunger dessvärre också riktigt falskt.
Citera
2021-05-22, 13:45
Medlem
Gillar att Frankrike har en riktigt stark låt i år. Vacker sångerska med lite Edith Piaf-känsla. Hoppas att framträdandet blir starkt och vackert. Sedan Portugal vann 2017 finns en realistisk chans att en vacker sång sjungen på ett annat språk än engelska kan vinna
Citera
2021-05-22, 14:31
Medlem
Förmodligen kommer inte Italien att vinna när juryn har lagt sitt.
I vanlig ordning.

Men halvdanskans bas-solo kommer leva kvar längre än vinnaren.
Citera
2021-05-22, 14:43
Medlem
Vet inte om jag ens vill titta och jag gillar ESC.

Varför ens rösta om det inte är eran röster som bestämmer vinnaren utan någon jävla jury?

Borde heta Idolvision contest.
Citera
2021-05-22, 14:59
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Slog vad så här med varierande summor:

Italien: vinnare, flest telefonröster, topp 3, topp 4, topp 5
Frankrike: vinnare, flest juryröster, topp 3, topp 4, topp 5
Schweiz: topp 10, vinnare SF 2
Island: det bästa nordiska landet
Finland: inte topp 3 (lay bet), inte flest telefonröster (lay bet), det bästa nordiska landet
Litauen: topp 15, bästa baltiska landet, kommer vidare SF
Bulgarien: Bästa landet i Balkan
Ukraina och San Marino: topp 10, topp 15, kommer vidare SF
Cypern: inte topp 10 (lay bet)
Sverige: inte det bästa nordiska landet (lay bet)
Tyskland: sista platsen
Förenade kungariket: sista platsen

Löste faktiskt ut vadslagningen om vinnaren. De som slår vad är väldigt säkra på det att telefonröstarna tycker mycket mer om Italien än om Frankrike och juryröstarna tycker mycket mer om Frankrike än om Italien, och det finns en reell risk att något tredje land vinner.
Citera
2021-05-22, 15:17
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Tror Ryssland hade varit tippad vinnare om det inte just var landet Ryssland som tävlade.

Lite svårt att hålla ESC i ett land som inte vill erkänna att homosexualitet existerar.
Citera
2021-05-22, 15:17
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Förmodligen kommer inte Italien att vinna när juryn har lagt sitt.
I vanlig ordning.

Ja, juryerna är konservativa och tycker inte om Italien. Det bådar inte gott för oss som har Italien som favorit.
Citera
2021-05-22, 15:19
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Tror Ryssland hade varit tippad vinnare om det inte just var landet Ryssland som tävlade.

Lite svårt att hålla ESC i ett land som inte vill erkänna att homosexualitet existerar.

Ryssland har ju redan vunnit en gång. Det var snarare invasionen av Krim som gjorde det svårt för dem att vinna.
Citera
2021-05-22, 16:00
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du diskuterar inte. Det enda du gör är att försöka övertyga andra att allt är propaganda. När folk inte håller med är dom korkade.
Så du håller inte med om att Tusses bidrag har någonting att göra med BLM? Trots budskapet och iscensättningen med 10-15 svarta afrikaner och ingen av nåt annat slag?

Motivera gärna tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in