2021-05-14, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Framträdandet ser bra mycket sämre ut än det gjorde i Melodifestivalen. Känns som de har nedgraderat sig. Speciellt ljuset, framför allt vid 0:16 är alldeles för starkt. Sverige sjunker på bettinglistorna för varje dag som går.
https://www.youtube.com/watch?v=1sa7Ke9lsJs

Ja det där ljuset borde de justera, man blir ju fasen blind. Han borde ha skippat smyckena och helst haft helt andra kläder på sig.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Brukar gå in några gånger varje vecka och kolla oddsen. De största förändringarna de senaste månaderna är att Sverige har gått från stabila 10x till 40x gånger pengarna. Ukraina är det land som har börjat klättra lite. Var inte med i topp 20 för en månad sedan, nu på plats 9.

De har ett intressant och annorlunda nummer, det får man säga.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-14 kl. 06:04.
Citera
2021-05-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Lyssnade på recapen på Eurovisons youtube-sida och sicken dynga till låtar, alla var värdelösa. Hur i helvete kan Italien vara favorit-tippat?? Tur man inte kollar på skiten.......
Ok, nu har du sagt att allt är dåligt. Men nån måste ju vara favorittippad. Vilka 3 anser du borde vara favoriter?
Citera
2021-05-14, 08:55
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
En dyster syn, Frankrike, Malta och Schweiz i topp. Nä det blir nog Eurovision endast i bakgrunden den här gången. Blir en kass vinnare i år, fy fan vad tråkigt.
https://eurovisionworld.com/esc/eurovision-2021-poll

Det glädjer mig att se att Frankrike håller fanan högt på oddslistorna. Fastnade för låten direkt.
Jag kan också förstå att Sveriges bidrag faller. Jag tyckte låten var helt ok när jag hörde den i svenska finalen (Dotter var min favorit). Nu kan jag dock inte lyssna på den, byter kanal direkt om den kommer på radio när jag kör bil. Det är mellanmjölk över låten. Final blir det nog fortfarande men väl där ska vi vara glada om Tusse kommer på övre halvan.
Citera
2021-05-14, 08:58
Medlem
Beaver14s avatar
Hörde förresten att Maltas bidrag är en Melodifestivalen reject. Björkman tyckte inte att den var bra nog för Sverige så de svenska låtskrivarna tog den till Malta istället.
Citera
2021-05-14, 09:53
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hörde förresten att Maltas bidrag är en Melodifestivalen reject. Björkman tyckte inte att den var bra nog för Sverige så de svenska låtskrivarna tog den till Malta istället.

sjukt..påminner om Lettlands bidrag 2008 som först inte fick vara med i Sveriges uttagning och sen istället vann i Lettland och kom före Sverige i Eurovision

Förstår inte grejen med Maltas bidrag tycker den är medioker och tråkig. Samma sak med Frankrike som är lite vacker men väldigt gammeldags.

Italien och Schweiz är de två bästa bidragen! där Italien nog får min röst. För Sveriges del tror jag det finns en överväldigande risk att den inte ens går till Final. Bidraget är för politiskt laddat enligt min mening.
Citera
2021-05-14, 09:55
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
sjukt..påminner om Lettlands bidrag 2008 som först inte fick vara med i Sveriges uttagning och sen istället vann i Lettland och kom före Sverige i Eurovision

Förstår inte grejen med Maltas bidrag tycker den är medioker och tråkig. Samma sak med Frankrike som är lite vacker men väldigt gammeldags.

Italien och Schweiz är de två bästa bidragen! där Italien nog får min röst. För Sveriges del tror jag det finns en överväldigande risk att den inte ens går till Final. Bidraget är för politiskt laddat enligt min mening.

Ja, det finns väl otaliga exempel. Azerbadjzan hade väl som strategi i flera år att hämta svenska låtar som nobbats i Mello. Ofta kom landet före Sverige med de bidragen.
Citera
2021-05-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hoppas Sweden vinner så vi får bjuda hela världen till en underbar🌈🤸👌 fest på Friends Arena i Stockholm.

Jag hoppas också Tusse vinner! :-)
Men tyvärr så kommer aldrig Eurovision Song Contest att gå i Friends Arena. Anledningen är att arrangören behöver tillgång till arenan 4-6 veckor innan sändningarna, och att detta sker mitt under fotbollssäsong då AIK är hyresgäster och spelar sina hemmamatcher på Friends.
Citera
2021-05-14, 13:05
Medlem
Jag har börjat gilla Danmarks låt och framträdande, en feel good låt och klipp som man blir glad av. Så hoppas de går vidare.

LOL här gör de en reaction video på sig själva. https://www.youtube.com/watch?v=US_SZ-h9NM8

Undrar hur det hade gått för Ukraina 2019 och Maruv om hon inte hade dragit sig ur. Hade kunnat bli ett utav ikoniska framträdanden i ESC eftersom denna var "too much" för Eurovision. Ukraina kommer ofta med bra bidrag till spektaklet. https://www.youtube.com/watch?v=po5NQ4OzzzI
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-14 kl. 14:04.
Citera
2021-05-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja det där ljuset borde de justera, man blir ju fasen blind. Han borde ha skippat smyckena och helst haft helt andra kläder på sig.

De har ett intressant och annorlunda nummer, det får man säga.
Ja, en svensk seger är helt uteslutet. Finalen lär vi nå iaf.
Citera
2021-05-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag hoppas också Tusse vinner! :-)
Men tyvärr så kommer aldrig Eurovision Song Contest att gå i Friends Arena. Anledningen är att arrangören behöver tillgång till arenan 4-6 veckor innan sändningarna, och att detta sker mitt under fotbollssäsong då AIK är hyresgäster och spelar sina hemmamatcher på Friends.
Givetvis hoppas man på att sitt eget lands bidrag vinner. Men i den objektiva världen är våra vinstchanser väldigt små.
Citera
2021-05-15, 00:54
Medlem
Jag får lite vibbar av "Human" av Oscar Zia från Tusses låt.
Citera
2021-05-15, 09:36
Medlem
Snubchurps avatar
Ruggigt svårt att tippa en vinnare i år. Bäddar för en skräll likt när Portugal vann. Kan bli spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in