2021-05-22, 13:22
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaserBall
Men tror du ärligt talat bankerna har tid att sitta och screena 11 miljoner människors bankonton efter överföringar av 5-10000 då och då?!

För över ibland! Inte månadsvis! Jösses.
Om du tror det är en människa som kollar transaktionerna har jag dåliga nyheter för dig. Bankerna har varit de institutioner som har använt sig mest och bäst av algoritmer att se mönster. Men håller med dig om att det är bra att vara försiktig. Enklast är väl att man för över i mindre summor eller iaf oregelbundna summor under olika tidsperioder. Kanske också tar ut mycket i kontanter med om man nu är en som jobbar mycket.
2021-05-22, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Om du tror det är en människa som kollar transaktionerna har jag dåliga nyheter för dig. Bankerna har varit de institutioner som har använt sig mest och bäst av algoritmer att se mönster. Men håller med dig om att det är bra att vara försiktig. Enklast är väl att man för över i mindre summor eller iaf oregelbundna summor under olika tidsperioder. Kanske också tar ut mycket i kontanter med om man nu är en som jobbar mycket.

Månad 1: Skicka över 9000
Månad 3: Skicka över 8000 till din polares konto, som sedan swishar sig.
Månad 5: För över 5000.
Månad 7: För över 10 lax till din morsa, hon swishar dig sen.

Det är väldigt enkelt att inte vara för uppenbar med detta.

Nej, jag kan för dig garantera att några algoritmer inte kommer tjuta i varningsklockorna för transaktioner likt dessa.

Om du dock:

Månad 1: 50.000
Månad 2: 45.000
Månad 4: 80.000
Månad 5: 25.000
etc, etc

Ja, då kan du få problem, men vem fan gör det.
2021-05-22, 13:27
Medlem
artigass avatar
Citat:
Månad 1: Skicka över 9000
Månad 3: Skicka över 8000 till din polares konto, som sedan swishar sig.
Månad 5: För över 5000.
Månad 7: För över 10 lax till din morsa, hon swishar dig sen.

Det är väldigt enkelt att inte vara för uppenbar med detta.

Nej, jag kan för dig garantera att några algoritmer inte kommer tjuta i varningsklockorna för transaktioner likt dessa.

Om du dock:

Månad 1: 50.000
Månad 2: 45.000
Månad 4: 80.000
Månad 5: 25.000
etc, etc

Ja, då kan du få problem, men vem fan gör det.
Ja men jag till skillnad från dig tjänar inte glasspengar på sidan utan drar in nog rätt grova pengar så det kanske inte applicerar på mig. Har dock mindre koll på polarna vad de drar in. Vi pratar inte om summor på det sättet. Det som är anmärkningsvärt är att den ena som bara gjort detta i 4-5 månader redan fått brev från banken.

Är det enklare om man tar ut skiten och håller allt i kontanter kanske? Fan ska man göra.
2021-05-22, 13:29
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ja men jag till skillnad från dig tjänar inte glasspengar på sidan utan drar in nog rätt grova pengar så det kanske inte applicerar på mig. Har dock mindre koll på polarna vad de drar in. Vi pratar inte om summor på det sättet. Det som är anmärkningsvärt är att den ena som bara gjort detta i 4-5 månader redan fått brev från banken.

Är det enklare om man tar ut skiten och håller allt i kontanter kanske? Fan ska man göra.
Vad drar du in för grova pengar?
2021-05-22, 13:30
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Vad drar du in för grova pengar?
Din morsas kuksugarpengar. Jag bor i Kista. Sug kuk din äckliga hora.
Heeeeej dåååååå!
2021-05-22, 13:38
Bannlyst
Citat:

Vad är det för grova pengar du drar in då? Bara för att du drar in grova pengar betyder det ju inte att du nödvändigtvis måste föra över "grova pengar" månadsvis.

Använt kortet till att handla, när du behöver till hyra eller vad det nu är för du över en lite större summa, är min herre lite paranoid?
2021-05-22, 13:49
Medlem
artigass avatar
Citat:
Vad är det för grova pengar du drar in då? Bara för att du drar in grova pengar betyder det ju inte att du nödvändigtvis måste föra över "grova pengar" månadsvis.

Använt kortet till att handla, när du behöver till hyra eller vad det nu är för du över en lite större summa, är min herre lite paranoid?
Jag drar in femsiffrigt varje månad. Vill inte skriva exakta summor för att röja vilken operatör jag är. Skriver egentligen mest för att se om andra har fått samma hintningar och kunde inte bry mig mer om du eller andra tycker jag är paranoid. Hellre paranoid än naiv när det gäller sånt här tänker jag när man bor i ett land som Sverige där skattesmitare anses vara värre än barnamödare och pedofiler sett till straffskalan...
2021-05-22, 13:52
Bannlyst
Citat:
Jag drar in femsiffrigt varje månad. Vill inte skriva exakta summor för att röja vilken operatör jag är. Skriver egentligen mest för att se om andra har fått samma hintningar och kunde inte bry mig mer om du eller andra tycker jag är paranoid. Hellre paranoid än naiv när det gäller sånt här tänker jag när man bor i ett land som Sverige där skattesmitare anses vara värre än barnamödare och pedofiler sett till straffskalan...

Ja, men lyssna nu, bara för att du drar in dessa pengar så betyder det ju inte att du behöver föra över dom?! Jag hoppas du får in lönen på ett icke-svenskt konto som ej rapporterar?

Om så är fallet så är det ju lugnt!

1. Använd kortet när du handlar skit, mat, kläder osv.
2. Om du vill föra över 5 eller 10 lax ibland till hyra eller vad det nu är så är det lugnt så länge du inte gör det varje månad.
3. Behöver du göra det varje månad, ta 3 polare samt din morsa, månad 1 polare 1, mån 2 polare 2, mån 3 polare 3, mån 4 mor, mån 5 dig själv, etc, du fattar.

Det du INTE ska göra är att göra tre feta överföringar på 50 lax till ditt svenska konto tre månader i rad.

Om du följer detta så är risken i princip obefintlig, IMO.
2021-05-22, 14:14
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ja men har även fått höra att detta gäller för folk som börjat jobba för typ 2-3 månader sedan. Det är min poäng. Detta omfattar inte bara retroaktivt utan även mindre överföringar under kortare tidsperiod. Någon som nyss börjat jobba får gärna bekräfta eller dementera ifall de också fått brev/notiser från sin svenska bank på senare tid.
Vet inte heller om man ska fortsätta med det här. Är det inte 55% i skatt och sen lär det komma en saftig ränta och straffavgifter. Plus att man aldrig kommer att kunna öppna ett konto någonstans.
Alla dörrar stängs. Prickad för livet. Hur klarar man sig utan ett BankID?
2021-05-22, 14:17
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Vet inte heller om man ska fortsätta med det här. Är det inte 55% i skatt och sen lär det komma en saftig ränta och straffavgifter. Plus att man aldrig kommer att kunna öppna ett konto någonstans.
Alla dörrar stängs. Prickad för livet. Hur klarar man sig utan ett BankID?
Har aldrig fattat varför BankID inte är en statlig tjänst. Tror nog inte många fattar att BankID är en tjänst skapad av de fyra stora bankerna i Sverige. Tänker väl att man får fortsätta ett litet tag till kanske men man börjar bli lite nojig men som de som skrev tidigare så kanske man får försöka vara lite kreativ?
2021-05-22, 14:31
Medlem
Jag ska betala skatt för den månadslön jag tjänat på detta och lägga ned sedan, inte värt det känner jag

Var kul så länge det varade, ha det fint

Kyssar & smekar på musen men....

VART BOR DU?
2021-05-22, 14:37
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Jag ska betala skatt för den månadslön jag tjänat på detta och lägga ned sedan, inte värt det känner jag

Var kul så länge det varade, ha det fint

Kyssar & smekar på musen men....

VART BOR DU?
Tackar nog för mig också. Tror att vi bor på samma ställe. Finns du också i Skatteparadiset Sverige? Kanske är bättre och bara bli ihop med Amir i stället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in