Citat:
Ursprungligen postat av
artigas
Jag drar in femsiffrigt varje månad. Vill inte skriva exakta summor för att röja vilken operatör jag är. Skriver egentligen mest för att se om andra har fått samma hintningar och kunde inte bry mig mer om du eller andra tycker jag är paranoid. Hellre paranoid än naiv när det gäller sånt här tänker jag när man bor i ett land som Sverige där skattesmitare anses vara värre än barnamödare och pedofiler sett till straffskalan...
Ja, men lyssna nu, bara för att du drar in dessa pengar så betyder det ju inte att du behöver föra över dom?! Jag hoppas du får in lönen på ett icke-svenskt konto som ej rapporterar?
Om så är fallet så är det ju lugnt!
1. Använd kortet när du handlar skit, mat, kläder osv.
2. Om du vill föra över 5 eller 10 lax ibland till hyra eller vad det nu är så är det lugnt så länge du inte gör det varje månad.
3. Behöver du göra det varje månad, ta 3 polare samt din morsa, månad 1 polare 1, mån 2 polare 2, mån 3 polare 3, mån 4 mor, mån 5 dig själv, etc, du fattar.
Det du INTE ska göra är att göra tre feta överföringar på 50 lax till ditt svenska konto tre månader i rad.
Om du följer detta så är risken i princip obefintlig, IMO.