2021-05-22, 13:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också tänkt att SD saknar Lena, eller snarare sexet de hade - och ja, han kommer nog försöka skaffa sig en ny älskarinna. Om han frias, för hos HD får han inget sex. Tror inte de har haft sex på evigheter. Hon vill nog ha SD dom en kompis och pappa till barnen. Ett fejkat samliv.
(spekulation såklart)
Jag har svårt att tro att han kommer att lyckas...

Läser för övrigt just nu om förhören med HD, är mitt i förhör nr 2.
Nu förstår jag bättre varför jag, till en början (och särskilt innan TR) tänkte att HD "bara" var ett offer.

Även om hon i de första förhören "bara" är ett vittne, så tycker jag att det är skumt att man som misstänkt, vilket hon är i senare förhör, inte berättar allt man vet. Att man ska sitta och vägra spekulera, inte komma ihåg, ha glömt, ha svarat på tidigare, etc, ja, det vore väl ännu viktigare att hjälpa till med allt man kan då man är misstänkt.

Att HD har så olika västar på sej under förhören är väl det som gjort mej så förvirrad och ambivalent, tillsammans med hennes agerande i kommunikation med till exempel JO, JS och JG.

Jag minns dock tydligt första gången jag hörde hennes röst i förhör i TR och hur jag då tänkte att hon kunde ha hetat Stefania Davidss*on. Hennes ordval, hennes otrevliga sätt, hennes selektiva minnen/glömska.

Men, som tidigare nämnts av olika skribenter i tråden, om man går på hur hon agerar och vad hon säger i det första och även andra förhöret så verkar hon inte inblandad i själva mordet.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-22 kl. 14:04.
Citera
2021-05-22, 14:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Ingen har sett Lena gå in i SDs hus. Inte ens den vakna fönstersurfaren J**dith som bor mittemot SD.

Och det är extra skumt eftersom SD säger att LW "brukade" göra det, och att det var "troligt" att hon skulle göra det även på morgonen/förmiddagen lördagen 11/5 om hon var barnledig. Jag menar, då är det inte mitt i natten, utan ljust och folk i rörelse som skulle ha kunnat se det.
Särskilt "Krukväxtindianen"
Men icke.
Citera
2021-05-22, 14:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"Man väljer själv vad man vill bli ihågkommen för." HÅ

Ja, så berättar HÅ att hon säger till HD och Lena:

A 150/702

"Jag pratade ju i telefon med båda parter 8/4 (jag ringde L W för att prata om flera saker vi hade "på G", HD
ringde mig som reviewer
för att rådgöra kring loggandet) och uppmuntrade dem till eftertanke med
kommentarer som "låt saken vila ett par dygn innan du ev. agerar", "välj dina strider" och "man väljer själv vad man vill bli ihågkommen för". (Som volontär för Geocaching HQ ska jag inte ha någon synpunkt på loggar, utan förväntas hänvisa de tvistande till HQ ifall kontrahenterna inte kan enas på egen hand.)
"

En sak är säker, HD kommer att bli ihågkommen för att hon efterloggade de avloggade cacherna som hon inte varit på, efter Lenas död.

Det istället för att faktiskt besöka cacherna. Sedan logga dom.

Det är ju inte så att caherna är spridda från Skåne till Norrland.
Citera
2021-05-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Jag bor i örebro i min bekantskapskrets som är rätt stor är det bara jag som följer den här tråden och vet vad mannen som figurerat som huvudmisstänkt i LW fallet heter. De flesta bryr sig inte utan ryckte bara på axlarna och konstaterade att polisen haffat fel man alternativt gjort en dålig utredning när friandet i tingsrätten kom. Vi örebroare är betydligt mer oroade av de gängskjutningar och sprängningar som varit under de senaste åren än ätt av allt att döma svartsjukemord på en kvinna med flera älskare.

Det finns ett stort intresse ute i landet. Media av olika typer har skrivit om mordet. Runt julhelgen, tror jag det var, hade vi över tusen läsare av tråden samtidigt. Jag vet att många över hela landet är oroade över att mördaren kanske går fri trots allt. Eller fri och fri, det blir han när han erkänner.
Citera
2021-05-22, 14:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte om du minns att vi har diskuterat det här tidigare.
Det verkar som att det inte finns substans i det som SD hotade Lena med.
Du kanske minns SDs meddelanden till Lena om det? Tror att jag har skrivit av screenshots vid något eller några tillfällen. Som jag minns det nu, hotade SD med att ta det till en högre nivå, typ HQ.

Om jag har förstått det rätt har Lena som CO rätt att ta bort loggningar från HD om hon inte har närvarat personligen på dom.

När det gällde HÅ (rewiever) var hon införstådd i att konflikten mellan HD och Lena och hon ville väl att de båda skulle föröka lösa konflikten själva i första hand.

Det är väl typiskt en av SD otrevliga hot mot Lena. Försök att kränka och kontrollera henne. Han gillar säkert att skrämma Lena med det här eftersom han både försvrar HD (vilket Lena inte gillar) och dessutom älksar Lena geochingen.

Det är min gissning.
Precis som du skriver så minns jag det också.
Det är därför jag inte förstår hur det kan vara något hot, eller uppfattas som ett hot.
SD visar igen att han är dum i huvudet som tror att han kan hota med något som inte är ett hot.
Trodde verkligen Lena på det hotet?
Citera
2021-05-22, 14:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag bor i örebro i min bekantskapskrets som är rätt stor är det bara jag som följer den här tråden och vet vad mannen som figurerat som huvudmisstänkt i LW fallet heter. De flesta bryr sig inte utan ryckte bara på axlarna och konstaterade att polisen haffat fel man alternativt gjort en dålig utredning när friandet i tingsrätten kom. Vi örebroare är betydligt mer oroade av de gängskjutningar och sprängningar som varit under de senaste åren än ätt av allt att döma svartsjukemord på en kvinna med flera älskare.
Det är mest gängmedlemmar som behöver oroa sig för gängskjutningar.
Om man är orolig för att bli drabbad av gängskjutningar kanske man ska byta umgänge.
Citera
2021-05-22, 15:00
Medlem
Citat:
Vad din bekantskapskrets tycker, rör mig inte i ryggen.
När du skriver som du gör, drar du med samtliga Örebroare då?
Då jag inte är med i några gängkrig eller droguppgörelser, så oroar det iallafall mig mer, att en kvinnomördare, helt random, från ingenstans, begår ett så fasansfullt mord på en sprudlande glad trebarnsmamma, mitt ibland husen, för att sen placerat en annan mans sperma på olika delar av offrets kjol, för att göra det lite klurigt?
Jag skulle inte känna mig trygg att röra mig i området, vem vet när mördaren slår till nästa gång?
Vad var det som gjorde att mördaren, helt random "valde" ut Lena? Hon hade inga fiender, sysslade med skumraskaffärer, dealade droger eller illegala vapen, hade inte maffian efter sig.
Vad gjorde att just Lena mördades?
Hon var i full färd med att slå in paket för att fira yngsta sonens födelsedag och planerade en minisemester till Norge med nya och gamla vänner.
Kan det kanske vara så att det inte var en för Lena okänd person, som inte ville att hon skulle få frigöra sig från ett destruktivt förhållande, som sakta kvävde henne?
Citera
2021-05-22, 15:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Precis som du skriver så minns jag det också.
Det är därför jag inte förstår hur det kan vara något hot, eller uppfattas som ett hot.
SD visar igen att han är dum i huvudet som tror att han kan hota med något som inte är ett hot.
Trodde verkligen Lena på det hotet?

Här är två inlägg med både SDs hot till Lena och sedan Lenas diskussion med JD om problemet:

Citat:
HQ var aldrig inkopplad, försök inte.
Du går på vad JD sa till Lena.

Läses nerifrån och upp:
A 168C/2201

"Lena Wesström
Mjäll?! Ökända
7 mar 2018 07:59

Lena Wesström
Jag är knappast ensam om uppfattningen att de är mjäll för att gå över lik för att jaga statistik
7 mar 2018 07:58

JD
Låter bra

JD
👍

Lena Wesström
Och gör hon det inte får hon höra det, att hon gör askonstigt

JD
Ok

Lena Wesström
Hon får radera själv
7 mar 2018 07:57

JD
Alltså delade mellan två som TD

Lena Wesström
Jag tänker inte blanda in hq

JD
Jo så är det absolut. Att den är inkorrekt. Men en väldig gråzon med delade konton. Jag tror HQ
kommer gå på hennes linje. Men inte säker

JD
Jag menar att både h o s är på tårna och verkar laddade och rustade
7 mar 2018 07:56

Lena Wesström
En logg man inte varit vid är väl tämligen inkorrekt?

Lena Wesström
Vilka två? TD?
7 mar 2018 07:55

JD
Båda två.
7 mar 2018 07:54

JD
Hmm. Som sagt. Du har rätt radera felaktiga loggar och kommer säkert få förklara. Du blir inte
bannad direkt.
Sedan är ju frågan om man vill dra det så långt. Vilket du inte verkade vilja.
Men dom är verkligen på tårna.

Lena Wesström
Men S har redan rustat
7 mar 2018 07:52

Lena Wesström
Jag är såklart inte intresserad av nåt krig, varken med eller utan groundspeak Inblandade
"

https://www.flashback.org/p74422701#p74422701

Citat:
Nu har det här bråket om avloggningarna och loggningarna inte just med med det bråk som JD var inkopplad i i ditt inlägg.
Men jag kom plötsligt ihåg SDs hot till Lena om avloggningarna och att hon skulle bli anmäld, inte skulle få rätt, skulle bli avstängd och få framtida möjlighet till avloggning stängd.

A 168C/2207
SD till Lena i skärmdump skickat från Lena till JD 7 mars- 18:

"Vi har haft kontot gemensamt och
hanterat det så. Jag har inga planer på
att ta bort saker ur historiken på det
konto som nu uppbär ett namn som
antyder att dte är mitt. Det är en del av
min GC-historia.
Jag har ingen aning om hur hon tänker,
men jag gissar hon tänker lika. Du får ju
såklart framföra åsikter till henne, men
hon lär inte ta hänsyn av till andras
åsikter. Hon gör sannolikt som hon vill.
Om du framför åsikter så finns nog
risken att hon blir än mer sugen på att
behålla de loggarna. Du lär hamna i
anmälan till GS samma dag. Du lär ha
mycket små chanser att få rätt. Hennes
loggar kommer att sättas tillbaka då.
Tar du bort dem igen så blir du
disablad i först tre månader från ditt
konto. Hennes kommer sedan att
låsas, så du inte mer kan åtgärda dem.
"

//

"Jaja. Vi behöver ej fundera så mycket
på det. Du gör som du vill. Mitt tips till
dig är att ta dt varligt

Anar du inte vill bli disablad

Om de ej låser hennes cacher och du
tar bort dem ytterligare en gång så
låser de ditt konto permanent.
"

Läses nerifrån och upp:
A 168C/2201

"Lena Wesström
Mjäll?! Ökända
7 mar 2018 07:59

Lena Wesström
Jag är knappast ensam om uppfattningen att de är mjäll för att gå över lik för att jaga statistik

JD
Låter bra

JD
👍

Lena Wesström
Och gör hon det inte får hon höra det, att hon gör askonstigt

JD
Ok

Lena Wesström
Hon får radera själv

JD
Alltså delade mellan två som TD

Lena Wesström
Jag tänker inte blanda in hq

JD
Jo så är det absolut. Att den är inkorrekt. Men en väldig gråzon med delade konton. Jag tror HQ
kommer gå på hennes linje. Men inte säker

JD
Jag menar att både h o s är på tårna och verkar laddade och rustade

Lena Wesström
En logg man inte varit vid är väl tämligen inkorrekt?

Lena Wesström
Vilka två? TD?
7 mar 2018 07:55

JD
Båda två.

JD
Hmm. Som sagt. Du har rätt radera felaktiga loggar och kommer säkert få förklara. Du blir inte
bannad direkt.
Sedan är ju frågan om man vill dra det så långt. Vilket du inte verkade vilja.
Men dom är verkligen på tårna.

Lena Wesström
Men S har redan rustat

Lena Wesström
Jag är såklart inte intresserad av nåt krig, varken med eller utan groundspeak Inblandade
"

Något förhör i FUP med JD har jag inte hittat, utan det är konversationerna med Lena i aktbil 168 som jag blandade ihop med.
Citera
2021-05-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det finns i FUP. Hon bombade honom med blider hela dagen utan att få svar. Bl.a. nakenbilder. Det har skrivits om många gånger i tråden. Men du bara blundar för det du inte vill se, eller? Precis som LW gjorde.
Vad vissa skribenter, inkl du själv, skriver i tråden är inte alltid med sanningen överensstämmande. Flera trådsanningar om LWs "bombning av nakenbilder" är ni fyra som envist hävdat, och det finns inte något i fupen som bekräftar någon nakenbilds-bombning. Någon trovärdig källa ang dessa bombningar finns inte.
Citera
2021-05-22, 15:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns ett stort intresse ute i landet. Media av olika typer har skrivit om mordet. Runt julhelgen, tror jag det var, hade vi över tusen läsare av tråden samtidigt. Jag vet att många över hela landet är oroade över att mördaren kanske går fri trots allt. Eller fri och fri, det blir han när han erkänner.

Efterom NA har skrivit om fallet i hundratals artiklar, både under utredningen och direktrapporterat från både TR och HR, är det naturligtvis många som känner till fallet.

Både SD, HD och Lena har en stor umgängeskrets där många i Örebro känner till de inblandade eller kanske känner till någon som känner till dom.

Dessutom visar väl artikelserien i NA på att man vet att det finns ett allmänintresse av mordet i Örebro.

Jag inbillar mig att efterom Lena var en ganska vanlig mamma, ensamstående med tre barn, var försvunnen med minsta sonen sovandes ensam med dörren öppen och Lena hittdes först efter fem dagar, tror jag att det berörde fler människor än man kan ana.

Boende i Nya Hjärsta måste ha blivit väldigt varse fallet, för att inte tala om när först SDs hus blev stormat av insatsstyrkan och dagen efter även HD gripen, under skrik och rubriker.

Inte något som händer varje dag.

Klart att det har pratats om detta!

Visst kommer det att finnas luckor, där personer inte intresserar sig för ett mord, eller som inte läser NA. Människor som har andra intressen än att snacka om det här.

Men snacket går och efterom det nu efter snart efter tre långa år kommer en dom i HR, är jag ganska säker på att många i Örebro känner till fallet.
Citera
2021-05-22, 15:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Då återgår jag till det ursprungliga inlägget från dig där du skriver:

"Här diskuteras aktiv dödshjälp, synd att det inte kom fram mer än så. Begreppet "familj" inkluderar nämligen barnen till allt elände. "
[...]
"Hon hade planerat allt.
Hon tillkännager att hon hade planerna klara enligt TR men säger inte hur.
HD planerar, SD redo att agera
."

Nu tycker jag att du svänger det till att det handlar om HDs "exit", dvs hennes eget liv i först hand.

Som jag uppfattar det är det dina egna spekulationer det handlar om, inte fakta taget ur någons mun.

Dessutom är förhöret med HD percis när hon blir häktad i augusti 2019. HD är då i extrem försvarställning. Även i TR är HD i en extrem försvarpostion för att skydda SD. Hon hävdar ju både blodigt akrobatsex och att hon skulle resa till USA ensam även om SD hade varit den som var oförklariligt försvunnen. Det är möjligt att du tror på henne här, men som jag ser det finns det inte substans i det hon säger i den här situationen. Jag litar helt enkelt inte på hennes svar.

Och inget i svaren stärker tron att det är hon som är the puppetmaster. Inte av det som du presenterar iaf.

Hon ljuger och undviker svar. Hon vill skydda både sig själv och SD.

Det är absolut troligt att det har funnits planer på att SD tänkt ta livet ur det skrikande barnet. Det har vi fått höra från vittnen att Lena har berättat om (googling på plötslig spädbarnsdöd).

Såvitt jag vet har jag inte sett något som stöder din tes att det är HDs planering till det.

Även din tes att HD skulle vara den som planerar själva familjemordet ser jag sakna stöd i FUP eller från förhören i TR.

Från ditt ursprungliga inlägg, förhör med HD aug 2019 och från TR:

Det är absolut ok att spekulera, tvärtom, det är ju det vi gör.

I vår dialogserie svarar du också på mitt svar "Jag tror inte en sekund på att barmhärtighetsmord finns i SDs hjärna.":

"1. Jag har inte öht diskuterat SDs roll."

Du skrev ju i ursprungsinlägget:

"Hon hade planerat allt.
Hon tillkännager att hon hade planerna klara enligt TR men säger inte hur.
HD planerar, SD redo att agera
"

Jag ser inte att det finns tillräckligt stöd för det som du hävdar; att det är HD som är the puppet master för att döda barnet och hela familjen. Att det är SD som är den som utför det HD kräver.

Däremot kan man förstås spekulera om det.

För mig är det dock solklart (spekulation) att det är SD som har mörka mordiska tankar och att det är han som är the puppet master.

Det är SD som önskar Lena död på de isiga vägarna och blodig död åt A. Så sjukt att det är helt osannolikt att HD skulle vara den som planerar allt. Enligt min spekulation.
Men vad i hela friden är det för problem?

Barnen skriver jag. Ingår i familj.
Pluralis.
Den form som står i citat.

Självklart planerar hon att dö om hon är sucidal - och säger att så är fallet.

Jag har öht inte nämnt googlade spädbarn som lär höra till förlossningsdepression.

Hon är sucidal i två omgångar och du måtte väl se vem Fhl pratar om ang familjen.

Men så här är det. Fortsätt påstå att det inte är sakfakta för att omhulda HD - så fortsätter jag ta ytterst allvarligt på vad hon säger eftersom det tangerar min profession där detta sätt att prata vore krigslarm.
Vi ser på saker olika så ha det.
Citera
2021-05-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad din bekantskapskrets tycker, rör mig inte i ryggen.
När du skriver som du gör, drar du med samtliga Örebroare då?
Då jag inte är med i några gängkrig eller droguppgörelser, så oroar det iallafall mig mer, att en kvinnomördare, helt random, från ingenstans, begår ett så fasansfullt mord på en sprudlande glad trebarnsmamma, mitt ibland husen, för att sen placerat en annan mans sperma på olika delar av offrets kjol, för att göra det lite klurigt?
Jag skulle inte känna mig trygg att röra mig i området, vem vet när mördaren slår till nästa gång?
Vad var det som gjorde att mördaren, helt random "valde" ut Lena? Hon hade inga fiender, sysslade med skumraskaffärer, dealade droger eller illegala vapen, hade inte maffian efter sig.
Vad gjorde att just Lena mördades?
Hon var i full färd med att slå in paket för att fira yngsta sonens födelsedag och planerade en minisemester till Norge med nya och gamla vänner.
Kan det kanske vara så att det inte var en för Lena okänd person, som inte ville att hon skulle få frigöra sig från ett destruktivt förhållande, som sakta kvävde henne?

Din sista mening; absolut inte. Finns ingen annan än SD som hade motiv och möjlighet nog att mörda Lena. Vem skulle annars kunna locka ut henne mitt i natten så blixtsnabbt att hon inte ens slog in sonens födelsedagspresent klart, en person som kunde få henne att gå in bakom planket med denna?

Vem kände ett sånt raseri att h*n slog ihjäl Lena med 17 slag, varav de flesta i huvud och ansikte, vilket är ett tecken på att personen kände Lena och hatade henne? Hon är inte våldtagen, men däremot hade gp sölat ner hennes kjol med sperma...Finns bara en som skulle kunna göra detta mot Lena. Som kanske även skyddas av minst en annan person efter mordet. Det finns såna individer som känner till vem mördaren är, men av olika anledningar skyddar denna.

Undrar hur de kan leva med den vetskapen.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-22 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in