2021-05-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Nu är det inte tingsrättens hantering av mordfallet som gäller. Utan det är HRs sätt att hantera det utifrån de förtydliganden m m som åkl. lagt fram. Visst, HR kan fria, men vi som önskar att gärningsmannen åker dit hoppas naturligtvis på att det blir en fällande dom.

Det hoppas jag med men så kommer icke ske.
Spelar ingen roll vilken instans som tittar på det här. Finns inget annat sätt att se på det.
Det är det stora problemet.
En sådan dom skulle nästan vara unik i svensk rättshistoria. Verkar finnas en tro här inne att, bara för att allt låter som att en viss person är skyldig, så kommer naturligtvis rätten att fälla honom.
Det är inte i närheten av sant.
Det är liksom inte så det funkar.
Citera
2021-05-22, 12:24
Medlem
SloppySecondss avatar
Repris på Hannas samtal med FL1,2 ang. s1llen
MT: Eem... jaa vad ska jag svara på det tycker ni? Jaa... vi var vänner, vi hade sex. För mig
var det en vänskap, vi hade trygghet i varandra och vi hade sex. Men det var en vänskap.
FL1: Mm
FL2: Har du fler såna vänner?
MT: Nej. Men jag har haft.
FL2:Under vilken tid?
MT:Under, efter, före Stefan
FL2: Före Stefan?
MT: Mm
FL2: I kontakten med Jonas, så vet vi ju också att du också skriver att du är glad att vara mer
än vän
Tillskillnad från Under, efter, före Stefan
Citera
2021-05-22, 12:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
"Det är sånt man kommer ihåg. Konkreta saker". Som hon säger i TR apropå frågan hur hon kan minnas just det men i stort sett inget annat.
Vill minnas att det tidigare i tråden fanns en samlad text om hur många gånger HD inte kunde/mindes eller inte ville svara på förhörsledarnas frågor i de många förhören. Någon som känner igen den och kan länka?
Det blev väl ungefär samma visa i TR om jag förstått det rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Å här är det inlägget med länkar och sammanställning från förhör med HD.

Intressant läsning.
Citera
2021-05-22, 12:32
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Skadestånd varför skulle han få det ?
Mordet på LW och Sturebymordet finns vissa likheter.. eg: Relationsdrama och Psykiskstörning (Före,Under,Efter) mordet.

Triangeldrama men med helt motsatta agendor, dessutom millennials vs boomers.

I Stureby är BO inte intresserad av mördaren, mördaren är inte heller intresserad av BO. Psykopatanstiftarweirdot är den enda i trion som ens bryr sig om kyssen.
Galen av svarsjuka och avundsjuka ser hon endast mord och död som lösning på problemet.

Hade världen varit det minsta rättvis hade psykopatmördarweirdot mördat psykopatanstiftarweirdot. Världen hade varit så mycket bättre med henne död och honom bakom lås och bom.
Senast redigerad av Lova33 2021-05-22 kl. 12:43.
Citera
2021-05-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bara det faktum att han uttrycker sig på det viset visar vem han är. Hans självförhärligande skryt och lögner kommer slå tillbaka mot honom själv. Vare sig han döms eller inte.

Livet självt kommer döma honom i framtiden. På alla möjliga vis. Folk kommer ta avstånd från honom, ingen (förutom några få) kommer lita på honom framöver. Han kommer svårligen få jobb. Det är karma

Att han är skyldig är uppebart för de flesta, även för juristerna. Men fallet ska hanteras enligt juridiska lagar och principer, inte efter tyckande och sunt förnuft.

Vi hoppas väl alla att rättvisan och sanningen ska segra? Förutom en handfull medlöpare.

Steffe kommer klara sig bra efter flytt till Skåne och byte av namn till Axelss*n efter omgifte med Hax. Kanske svärfar flyttar med för att övervaka och stötta paret? Bubbl*s är formad av sin pappa o vill följa med. The* andas ut o stannar kvar i Lundby hos mormor under studietiden tills hon blivit vuxen att stå på egna ben?

Steffe har tappat sina chipstuttar o höfter av all psykisk press som måste förträngas 24/7, så kanske han lyckas hitta en ny Len* för sex när iskalla Hax kniper ihop benen bara för att hon VET att innerst inne saknar Steffe den kvinna han blev tvungen att mörda mot vilja för att återvinna HAX?
Citera
2021-05-22, 12:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är verkligen inget man gör så sent på natten om det inte ringer en varningsklocka.
För mig är det absolut ett indicium, vilket ju också åklagarna anser.

På listan finns ju sådant som är indicuim i rätten, men också sådant som inte håller där, utan är sådant som vi i tråden känner är tecken på att SD är den skyldige till mordet.

Jag tar med alla punkter, utan inbördes rangordning vad gäller tyngd ur bevisningshänseende. För mig är listan en pepp- lista inför HR domen.

Lägger till till listan:

- Vem påstår att LW ofta har besökt honom, både bittida och sent (men det finns ingen granne, inte ens den mest observanta, som någonsin sett henne göra det)?
Citera
2021-05-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag kommer ihåg att det är Beh.ass. som gjort den första sammanställningen, och att det sen var T34Panzer som plockat ut ”best of”.

Finns väl att både höra och läsa i flertalet (alla?) polisförhör och från TR?
Citera
2021-05-22, 12:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Om du inte förstått det, så är Lena mördad.
Vad hon tyckte om Stefans sätt att behandla henne och även sin exfru, vet vi som läst FUPen.
Hon ville inte ha honom, det kunde han inte tåla, att hon gjorde sig fri från honom.
Varför åkte han inte bara till USA och "återförenades" med sin exfru?
Det gick överstyr, slog slint och han tappade det.
Sicken osis att Åsa fick honom att tappa kontrollen igen och fick honom att "bevisa" genom sin egna film om det försvunna skaftet, som plötsligt låg där, på golvet i garaget, sådär bara, som droppat från himlen?! Ojoj, men efter lite rekande, och misstag med filmandet som blev ett foto, så fick han göra om hela sitt 100% bevisfilm dagen efter.

Han är sjuk i huvudet.
Citat:
Hon ville inte ha honom

Var det därför hon skickade nakenbilder till honom på söndagen och tjatade om att han skulle komma till henne och äta hjärtformad kaka på måndagen?
Citera
2021-05-22, 13:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det jag menar är planeringen av sin egen exit.
Hon har dock tankar på att ta med sig barnen in i döden.
Otroligt obehagligt.
Så hur planen ser ut olika dagar har jag ingen aning om.
Hon vill iaf dö och han vill så rart eliminera hennes lidande enligt hennes utsago.

Detta minskar inte hans skuld i frågan men det är starka varningar kring HD likaväl.
Dock har han väl nån spärr. Det sker nämligen inte.

Han kanske blev nån skev hjälte retroaktivt i hennes värld, evig tacksamhetsskuld grundläggs som om det vore kärlek av högsta rang. För hon blundar lika frenetiskt för hans skuld sen också beträffande otrohet och projicerar allt på LW som en enögd cyklop.

Då återgår jag till det ursprungliga inlägget från dig där du skriver:

"Här diskuteras aktiv dödshjälp, synd att det inte kom fram mer än så. Begreppet "familj" inkluderar nämligen barnen till allt elände. "
[...]
"Hon hade planerat allt.
Hon tillkännager att hon hade planerna klara enligt TR men säger inte hur.
HD planerar, SD redo att agera
."

Nu tycker jag att du svänger det till att det handlar om HDs "exit", dvs hennes eget liv i först hand.

Som jag uppfattar det är det dina egna spekulationer det handlar om, inte fakta taget ur någons mun.

Dessutom är förhöret med HD percis när hon blir häktad i augusti 2019. HD är då i extrem försvarställning. Även i TR är HD i en extrem försvarpostion för att skydda SD. Hon hävdar ju både blodigt akrobatsex och att hon skulle resa till USA ensam även om SD hade varit den som var oförklariligt försvunnen. Det är möjligt att du tror på henne här, men som jag ser det finns det inte substans i det hon säger i den här situationen. Jag litar helt enkelt inte på hennes svar.

Och inget i svaren stärker tron att det är hon som är the puppetmaster. Inte av det som du presenterar iaf.

Hon ljuger och undviker svar. Hon vill skydda både sig själv och SD.

Det är absolut troligt att det har funnits planer på att SD tänkt ta livet ur det skrikande barnet. Det har vi fått höra från vittnen att Lena har berättat om (googling på plötslig spädbarnsdöd).

Såvitt jag vet har jag inte sett något som stöder din tes att det är HDs planering till det.

Även din tes att HD skulle vara den som planerar själva familjemordet ser jag sakna stöd i FUP eller från förhören i TR.

Från ditt ursprungliga inlägg, förhör med HD aug 2019 och från TR:

Det är absolut ok att spekulera, tvärtom, det är ju det vi gör. Men du lägger upp det som att det är fakta. Så ser inte jag det.

I vår dialogserie svarar du också på mitt svar "Jag tror inte en sekund på att barmhärtighetsmord finns i SDs hjärna.":

"1. Jag har inte öht diskuterat SDs roll."

Du skrev ju i ursprungsinlägget:

"Hon hade planerat allt.
Hon tillkännager att hon hade planerna klara enligt TR men säger inte hur.
HD planerar, SD redo att agera
"

Jag ser inte att det finns tillräckligt stöd för det som du hävdar; att det är HD som är the puppet master för att döda barnet och hela familjen. Att det är SD som är den som utför det HD kräver.

Däremot kan man förstås spekulera om det.

För mig är det dock solklart (spekulation) att det är SD som har mörka mordiska tankar och att det är han som är the puppet master.

Det är SD som önskar Lena död på de isiga vägarna och blodig död åt A. Så sjukt att det är helt osannolikt att HD skulle vara den som planerar allt. Enligt min spekulation.
Citera
2021-05-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sveda och värk pga all negativ uppmärksamhet lär vi få punga ut med också. Nå. Han har uppnått EN sak. Han blir aldrig glömd på orten där han bor. Det står "mördare" i pannan på honom.
Jag bor i örebro i min bekantskapskrets som är rätt stor är det bara jag som följer den här tråden och vet vad mannen som figurerat som huvudmisstänkt i LW fallet heter. De flesta bryr sig inte utan ryckte bara på axlarna och konstaterade att polisen haffat fel man alternativt gjort en dålig utredning när friandet i tingsrätten kom. Vi örebroare är betydligt mer oroade av de gängskjutningar och sprängningar som varit under de senaste åren än ätt av allt att döma svartsjukemord på en kvinna med flera älskare.
Citera
2021-05-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Jag bor i örebro i min bekantskapskrets som är rätt stor är det bara jag som följer den här tråden och vet vad mannen som figurerat som huvudmisstänkt i LW fallet heter. De flesta bryr sig inte utan ryckte bara på axlarna och konstaterade att polisen haffat fel man alternativt gjort en dålig utredning när friandet i tingsrätten kom. Vi örebroare är betydligt mer oroade av de gängskjutningar och sprängningar som varit under de senaste åren än ätt av allt att döma svartsjukemord på en kvinna med flera älskare.
Kära nån vad du ljuger. Jag vet, just genom bekanta däruppe, att SD inte är poppis nånstans längre. "Vi örebroare" - jo jo
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-22 kl. 13:09.
Citera
2021-05-22, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
STORT TACK för det arbete du lagt ned på att ge oss en klar bild av Hannas motvillighet i förhören.
Maken till utstuderat beteende, bara snäppet från yrkeskriminellas standardförfarande ”inga kommentarer”. Att hon inte är fortsatt utredd, fortsatt misstänkt är för mig en gåta.

Jag har kokat ner svaren från dina 5 inlägg..

HANNAS (o)hjälpsamma SVAR:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Jag tänker inte kommentera det.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller

(Källa:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))

En mycket bra sammanställning om HDs ovilja att svara på frågor. Så beter sig inte en helt oskyldig och ovetande person, den saken är glasklar. Så där brukar en kriminell svara = ickesvar, undanglidande, trotsigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in