2021-05-22, 11:25
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hoppas att NA kan sända Steffes patetiska tal till rätten, där han drog av sitt fnisskydd och beklagade hur hans barn och hans själv lidit.

SD:s utspel i rätten handlade endast om SD. Han skiter fullständigt i sina egna barn och kunde inte bry sig mindre om LW:s.

Han konstaterade bara att han skött mordet slarvigt och att han skulle fått det att se ut som en olycka om han varit smart. Han var enligt egen utsago förnärmad.

Det enda jag kan konstatera är att psykopatmördarweirdot är en dum och ologisk boomer helt bortom räddning.
Citera
2021-05-22, 11:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du frågade inte mig, men det handlar om second opinion samt hur andra domare tolkar lagen, indiciekedja etc.

Vi får se. Hursomhelst: hur det än går i tingsrätten så är han fortfarande en mördare. Tvivlar starkt på att geocachegänget kommer rusande och gratulerar med ryggdunkande om SD blir juridiskt frikänd. Han är ensam nu.

Det fetade; Det vet du inte. Det är din spekulation.

Citat:
Han är ensam nu.

Det tvivlar jag på. Så fega som GC-folket i Örebro verkar vara. Han lär få ett rejält skadestånd så han kan bjuda dem på go-fika på deras event. Någon var "orolig" för hur han ska kunna försörja sig. Om han och HD gifter om sig och hon flyttar "hem" igen så klarar de sig länge på hennes lön och hans skadestånd. Sedan kan han skriva en bok. Så han klarar sig nog.
Citera
2021-05-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Det tvivlar jag på. Så fega som GC-folket i Örebro verkar vara. Han lär få ett rejält skadestånd så han kan bjuda dem på go-fika på deras event. Någon var "orolig" för hur han ska kunna försörja sig. Om han och HD gifter om sig och hon flyttar "hem" igen så klarar de sig länge på hennes lön och hans skadestånd. Sedan kan han skriva en bok. Så han klarar sig nog.
Ekonomin blir inget problem på ett tag. Men resten du skriver... nä, den übersociale Stefan kommer få det jobbigt.
Citera
2021-05-22, 11:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Det blir nog en ljudbok direkt, för han verkar gilla ljudet av sin egen röst.
Det är han tämligen ensam om.
Citera
2021-05-22, 11:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ekonomin blir inget problem på ett tag. Men resten du skriver... nä, den übersociale Stefan kommer få det jobbigt.

Jag tror att han har hunnit vänja sig vid att vara ensam och att inte kunna lita på någon.
Citera
2021-05-22, 11:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Han kommer att få ersättning för den tid han var häktad och den notan hamnar på 170000 kr ca. Och den ersättningen är den enda han kommer att få. 170000 är under en normal årsinkomst, Han klarar sej ja, men inte mycket mer än så.
Citera
2021-05-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Han kommer att få ersättning för den tid han var häktad och den notan hamnar på 170000 kr ca. Och den ersättningen är den enda han kommer att få. 170000 är under en normal årsinkomst, Han klarar sej ja, men inte mycket mer än så.
Sveda och värk pga all negativ uppmärksamhet lär vi få punga ut med också. Nå. Han har uppnått EN sak. Han blir aldrig glömd på orten där han bor. Det står "mördare" i pannan på honom.
Citera
2021-05-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
SD:s utspel i rätten handlade endast om SD. Han skiter fullständigt i sina egna barn och kunde inte bry sig mindre om LW:s.

Han konstaterade bara att han skött mordet slarvigt och att han skulle fått det att se ut som en olycka om han varit smart. Han var enligt egen utsago förnärmad.

Det enda jag kan konstatera är att psykopatmördarweirdot är en dum och ologisk boomer helt bortom räddning.

Bara det faktum att han uttrycker sig på det viset visar vem han är. Hans självförhärligande skryt och lögner kommer slå tillbaka mot honom själv. Vare sig han döms eller inte.

Livet självt kommer döma honom i framtiden. På alla möjliga vis. Folk kommer ta avstånd från honom, ingen (förutom några få) kommer lita på honom framöver. Han kommer svårligen få jobb. Det är karma

Att han är skyldig är uppebart för de flesta, även för juristerna. Men fallet ska hanteras enligt juridiska lagar och principer, inte efter tyckande och sunt förnuft.

Vi hoppas väl alla att rättvisan och sanningen ska segra? Förutom en handfull medlöpare.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-22 kl. 12:08.
Citera
2021-05-22, 12:03
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Skadestånd varför skulle han få det ?
Mordet på LW och Sturebymordet finns vissa likheter.. eg: Relationsdrama och Psykiskstörning (Före,Under,Efter) mordet.
Citera
2021-05-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Haha - ja, det kan man verkligen undra!
I det första förhöret, det som sker 19/5 -18, så minns hon ändå jättemycket jämfört med senare då ”minnet är ett minne blott”.

Fast blodsex ”kommer hon ihåg” senare förstås...

"Det är sånt man kommer ihåg. Konkreta saker". Som hon säger i TR apropå frågan hur hon kan minnas just det men i stort sett inget annat.
Vill minnas att det tidigare i tråden fanns en samlad text om hur många gånger HD inte kunde/mindes eller inte ville svara på förhörsledarnas frågor i de många förhören. Någon som känner igen den och kan länka?
Det blev väl ungefär samma visa i TR om jag förstått det rätt.
Citera
2021-05-22, 12:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bara det faktum att han uttrycker sig på det viset visar vem han är. Hans självförhärligande skryt och lögner kommer slå tillbaka mot honom själv. Vare sig han döms eller inte.

Livet självt kommer döma honom i framtiden. På alla möjliga vis. Folk kommer ta avstånd från honom, ingen (förutom några få) kommer lita på honom framöver. Han kommer svårligen få jobb. Det är karma

Att han är skyldig är uppebart för de flesta, även för juristerna. Men fallet ska hanteras enligt juridiska lagar och principer, inte efter tyckande och sunt förnuft.

Vi hoppas väl alla att rättvisan och sanningen ska segra? Förutom en handfull medlöpare.

Tänk om han har rätt då när han sa att LW vet att han inte mördade henne?
Citera
2021-05-22, 12:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
"Det är sånt man kommer ihåg. Konkreta saker". Som hon säger i TR apropå frågan hur hon kan minnas just det men i stort sett inget annat.
Vill minnas att det tidigare i tråden fanns en samlad text om hur många gånger HD inte kunde/mindes eller inte ville svara på förhörsledarnas frågor i de många förhören. Någon som känner igen den och kan länka?
Det blev väl ungefär samma visa i TR om jag förstått det rätt.

Jag kommer ihåg att det är Beh.ass. som gjort den första sammanställningen, och att det sen var T34Panzer som plockat ut ”best of”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in