2021-05-22, 08:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vart tog HD:s goda minne vägen under förundersökningen och rättegången?
Haha - ja, det kan man verkligen undra!
I det första förhöret, det som sker 19/5 -18, så minns hon ändå jättemycket jämfört med senare då ”minnet är ett minne blott”.

Fast blodsex ”kommer hon ihåg” senare förstås...
Citera
2021-05-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Frågan är om ens åklagaren tror på fällande dom eftersom att hon inte yrkade på häktning i samband med att hovrättsförhandlingarna avslutades. Jag tror helt enkelt att hon inte trodde det var någon ide

Tro får du göra ngn annan stans,vi andra vet varför han inte häktades, åklagaren vet att att mördarsteffe inte rymmer till annat land eller försvinner, och gav därför domaren möjlighet att fundera och skriva livstidsdomen väl, väldigt bra och väldigt ovanligt att man tar så god tid på sig för att skriva denna livstidsdom på Stefaaan Davisson som mördat LW med minst 17 slag, inte någon sympatiskt kille det där😉
Senast redigerad av Grubbelman 2021-05-22 kl. 09:22.
Citera
2021-05-22, 10:33
Medlem
Citat:
Frågan är om ens åklagaren tror på fällande dom eftersom att hon inte yrkade på häktning i samband med att hovrättsförhandlingarna avslutades. Jag tror helt enkelt att hon inte trodde det var någon ide
Ja, sug på den du.
Med tanke på hur smart SD och hans beskyddare är, så är det bättre att han får leka burken "ifred".
Blir tuffare att sitta på anstalt, än att räkna av de dagar som han suttit "skyddad" i häktescell..
Så ser jag på det hela iallafall.
Skit ska skit ha.
Citera
2021-05-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vet du om SD fortfarande är aktiv i dykarklubben? Om han vill bli hjälte så kan ju hjälpa till att leta efter försvunna personer.

Ingen aning.
Förhoppningsvis är inom kort toastolen enda stället SD kommer att kunna dyka i.
Citera
2021-05-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Tro får du göra ngn annan stans,vi andra vet varför han inte häktades, åklagaren vet att att mördarsteffe inte rymmer till annat land eller försvinner, och gav därför domaren möjlighet att fundera och skriva livstidsdomen väl, väldigt bra och väldigt ovanligt att man tar så god tid på sig för att skriva denna livstidsdom på Stefaaan Davisson som mördat LW med minst 17 slag, inte någon sympatiskt kille det där😉
Tre veckor efter avslutade förhandlingar innan dom meddelas är väl det vanligaste tidsspannet
Citera
2021-05-22, 10:43
Medlem
Citat:
Tre veckor efter avslutade förhandlingar innan dom meddelas är väl det vanligaste tidsspannet
I de flesta fall brukar dom meddelas efter ca två veckor.
Citera
2021-05-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman

Ja, fy fan. Hoppas, du har rätt i din tro. Sen är rättegångar ett vågspel. Hur ofta har inte HR friat fällande TR-domar i mordfall som i FB varit uppenbara?
Citera
2021-05-22, 10:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, sug på den du.
Med tanke på hur smart SD och hans beskyddare är, så är det bättre att han får leka burken "ifred".
Blir tuffare att sitta på anstalt, än att räkna av de dagar som han suttit "skyddad" i häktescell..
Så ser jag på det hela iallafall.
Skit ska skit ha.

Sex dagar och några minuter kvar tills han får livstid för det extremt brutala mordet på LW. Champagnen ligger på kylning hos många nu, inte bara hos mig.

Nu hoppas jag att det kommer lite i NA.se under de närmaste dagarna. De har ju en del gamla bra artiklar som de kan bumpa med, så att folk kan läsa förloppet från början av fallet.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena

https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2021-05-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Sex dagar och några minuter kvar tills han får livstid för det extremt brutala mordet på LW. Champagnen ligger på kylning hos många nu, inte bara hos mig.

Nu hoppas jag att det kommer lite i NA.se under de närmaste dagarna. De har ju en del gamla bra artiklar som de kan bumpa med, så att folk kan läsa förloppet från början av fallet.

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Hoppas att NA kan sända Steffes patetiska tal till rätten, där han drog av sitt fnisskydd och beklagade hur hans barn och hans själv lidit.
Citera
2021-05-22, 11:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Du var lika segerviss när fallet var uppe i TR. Där hjälpte det inte med dina Vad tror du har ändrats sedan dess?
Citera
2021-05-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
https://docplayer.se/194165481-1-orebro-tingsratt-rotel-7-dom-meddelad-i-orebro.html

Här kan man läsa domen från tingsrätten. Efter att man har gjort det, så fattar man att det är rent önsketänkande att det kommer bli en fällande dom i hovrätten. Justeringarna man gjorde nu i HR är marginella.
Det spelar ingen roll hur självklart man tycker detta fall är hemma vid köksbordet.
Det är en juridisk omöjlighet att döma någon på det här.
Precis som de skriver i domen: det spelar ingen roll att vissa saker är besvärande för SD, så länge de inte binder honom till brottsplatsen vid tiden för mordet.

Trevlig helg

Nu är det inte tingsrättens hantering av mordfallet som gäller. Utan det är HRs sätt att hantera det utifrån de förtydliganden m m som åkl. lagt fram. Visst, HR kan fria, men vi som önskar att gärningsmannen åker dit hoppas naturligtvis på att det blir en fällande dom.
Citera
2021-05-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du var lika segerviss när fallet var uppe i TR. Där hjälpte det inte med dina Vad tror du har ändrats sedan dess?
Du frågade inte mig, men det handlar om second opinion samt hur andra domare tolkar lagen, indiciekedja etc.

Vi får se. Hursomhelst: hur det än går i hovrätten så är han fortfarande en mördare. Tvivlar starkt på att geocachegänget kommer rusande och gratulerar med ryggdunkande om SD blir juridiskt frikänd. Han är ensam nu.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-22 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in