2021-05-21, 13:29
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelisolering
Var på fitthåret att min stoploss löste ut men är fortsatt med på resan. To the moon!

Haha!

Har hälften kvar, redo att mjölka denna feta kossa igen snart.
Citera
2021-05-21, 14:02
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Nej, då kan det bli dyrt, gjorde enkla 12 % precis. Sekten och kurs-manipulationen kan man lita på!

Tror vi kommer rasa lite framöver, enligt min TA så ses inga konkreta stödlinjer. Ned till 90 SEK snart igen.

"Är det samma TA som när vi skulle ner till 25kr?" Haha.

Sekten kallar mig numera för "Mystic Mac", jag är deras nya TA-guru. Varför förutspådde inte "experterna" i Discord-sekten att vi skulle ned till 90 SEK, t.o.m. bryta igenom hårt?
Citera
2021-05-21, 14:28
Medlem
Citat:
"Är det samma TA som när vi skulle ner till 25kr?" Haha.

Sekten kallar mig numera för "Mystic Mac", jag är deras nya TA-guru. Varför förutspådde inte "experterna" i Discord-sekten att vi skulle ned till 90 SEK, t.o.m. bryta igenom hårt?

Frågan är dock när ska vi nå 25kr som du förutspådde? Att förutspå en rekyl när den gått över 100% på kort tid är ingen bedrift. Väntar fortfarande på 25kr så att vi båda kan öka. Hoppas du vågar göra mer än 10k vinst då
Citera
2021-05-21, 14:47
Medlem
stockcocks avatar
Ser nu att jag missade en 0:a. Det var självklart ca 100 lax jag gjorde i min snabba trade.
Citera
2021-05-21, 15:58
Medlem
stockcocks avatar
Oj! Loggade precis in på min långliggar-portfölj som jag har på Nordnet, tittar bara till den någon gång per år. Såg där att jag hade 3000 aktier i SynAct som jag köpte i somras. Hade helt glömt bort detta.

Mycket trevlig överraskning och bra start på helgen!
Citera
2021-05-21, 20:23
Medlem
Citat:
Oj! Loggade precis in på min långliggar-portfölj som jag har på Nordnet, tittar bara till den någon gång per år. Såg där att jag hade 3000 aktier i SynAct som jag köpte i somras. Hade helt glömt bort detta.

Mycket trevlig överraskning och bra start på helgen!

Min intention är att behandla folk på internet som jag behandlar folk jag möter på gatan. Det misslyckades jag med och ber därför ödmjukt om ursäkt för senast.

Ska du gå med i Sekten nu då? Vi har det förbannat trevligt. Så här roligt har vi det varje dag:

https://www.youtube.com/watch?v=ZHVQAUf0UlQ
Citera
2021-05-21, 21:17
Medlem
Det blir bra detta! Allt pekar ju på det hittills så det känns ju som ett solklart case för de flesta som är lite insatta i biotech. Sen är ju diskussionen här på forumet en annan sak men både underhållande och tidvis lite informativ. Jag uppskattar er alla här hur som helst! Det är bra med lite olika vinklingar!
Citera
2021-05-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Man kan tänka sig allt innan studieresultat.

Nu när snart alla “rika” länder vaccinerat sin befolkning så lär EU intresset svalna snabbt.
Skulle botemedlet mot Covid-19 bli billigare än vaccinet som dessutom skyddar mot mutationer.
Erfarenhetsmässigt satsar EU sällan pengar i skandinavien, EU stsar hellre i röststarka länder.

Minus 5-10% dagligen, hur länge orkar de som redan förlorat upp till 25% sitta kvar?
Nu när de med låga GAV börjar ta hem vinsten innan studieresultaten presenteras om 6 månader.

Hur länge räcker 65 miljoner i kassan för SynAct?

EU känns desperata. De vill forcera fram ett färdigt läkemedel redan till hösten. Men det är såklart svårt att sia om det mesta. Personligen tror jag inte att SynAct vill bedriva någon fas 2b då de inte verkar ha ändrat sin inställning till tidig exit.

Huruvida 65 miljoner räcker eller inte räcker är ingenting jag lägger i vågskålen. Om AP1189 fungerar eller inte fungerar är frågan, och jag ligger inte sömnlös.

Tack för dina tankar.
Citera
2021-05-21, 22:33
Medlem
Citat:
Haha!

Har hälften kvar, redo att mjölka denna feta kossa igen snart.
Mm.. Man kan göra pengar på en bra kossa på olika vis men det är alltid en bra kossa eller hur? Det bästa är att behålla kossan och göda den väl. Låta den leva och gå i hagen. Guld kossan! Skämt och sido så har vi nog bara hittat början här för vad det verkar denna mirakel medicin. Glöm inte att detta i grunden är en förbättring av en redan fungerande medicin. Allt bäst Stocken!
Citera
2021-05-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Det blir bra detta! Allt pekar ju på det hittills så det känns ju som ett solklart case för de flesta som är lite insatta i biotech. Sen är ju diskussionen här på forumet en annan sak men både underhållande och tidvis lite informativ. Jag uppskattar er alla här hur som helst! Det är bra med lite olika vinklingar!

En fjärde kostsam studie ska inledas. Skulle det gjorts om man inte vore övertygad om att de tre andra kommer att lyckas? Synact är som en skitunge med nyckeln till pappas krutförråd. AP1189 verkar fungera på inflammation som sprängmedel fungerar på brevlådor. Vad ska vi spränga härnäst? Ser vi ytterligare fyra studier om ett år? Nu kan vi dessutom skippa fas 1 på framtida studier, vilket drar ner priset.

Det finns fortfarande en risk kvar i dessa papper, men mycket av den risken försvinner innan juni månad är över, eller så är det våra pengar som går upp i rök. Det här är mycket roligare än gubbaktier.
Citera
2021-05-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
En fjärde kostsam studie ska inledas. Skulle det gjorts om man inte vore övertygad om att de tre andra kommer att lyckas? Synact är som en skitunge med nyckeln till pappas krutförråd. AP1189 verkar fungera på inflammation som sprängmedel fungerar på brevlådor. Vad ska vi spränga härnäst? Ser vi ytterligare fyra studier om ett år? Nu kan vi dessutom skippa fas 1 på framtida studier, vilket drar ner priset.

Det finns fortfarande en risk kvar i dessa papper, men mycket av den risken försvinner innan juni månad är över, eller så är det våra pengar som går upp i rök. Det här är mycket roligare än gubbaktier.
Ja, fast jag gillar inte uttrycket gubbaktier för det luktar fördom men i övrigt har du rätt. Fint inlägg! Ja du har lyckats sumera SynActs potential här med både humor och sving!
Senast redigerad av Trxhobit 2021-05-22 kl. 10:20.
Citera
2021-05-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Det här fattar jag inte heller.

Varför detta jävla sektbeteende om att allt ska bara vara positiva tongångar.
Självklart; objektivitet är det farligaste som finns.

Detta är ett fritt forum. Vi får skriva det vi själva tycker och tänker om ämnet.

Så jävla låg nivå överallt.

Det verkar som om det finns människor här inne som på allvar tror att ett foruminlägg på flashback kan få kursen att dyka.
I så fall är det tragiskt, och synnerligen ett riktigt varningstecken. Mitt råd är då till alla sektmedlemmar; Håll inte på med detta i så fall, om ni inte klarar av det.
Sekt, pump, hausse! Ha ha! Kan ni inte förstå någon gång att det handlar om fundamenta och glada aktieägare som uttrycker sin glädje över att det går bra för sitt AB och i detta fall SynAct? Kom igen nu! Lite borde ni förstå om mänskligt beteende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in