2021-05-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Man behövde inte betala åkband för att åka fritt fall som ägare i Synact Pharma!

Bara man inte sliter av sig åkbandet under turen så är det ingen fara.
Citera
2021-05-17, 13:49
Medlem
Citat:
Man behövde inte betala åkband för att åka fritt fall som ägare i Synact Pharma!

Fritt fall? Vad menar du nu?
Citera
2021-05-17, 14:06
Medlem
Citat:

1. Fan vad skönt att man sålde på 45:ish. Hade ju rätt hela tiden, trots detta blev jag påhoppad och fick utstå trakasserier, samt underminerande snack och glåpord. Den maniska sekten har tyvärr förstört bolagets "momentum" gällande sakta men linjär ökning i kurs. Vi ser nu en nedreglering till en mer legitim kurs, förhoppningsvis bottnar vi runt 25 SEK och ökar sedan rättvist utan manipulation eller nödig hausse. Slow and steady wins the race, kom ihåg detta.

Själv inväntar jag fortsatt sänkning och tar kanske placering när vi trendar uppåt igen.

Over and out från er vän, Cocken.

Tack för tipset Cocken.
Citera
2021-05-17, 14:10
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baoge

Nej, då kan det bli dyrt, gjorde enkla 12 % precis. Sekten och kurs-manipulationen kan man lita på!

Tror vi kommer rasa lite framöver, enligt min TA så ses inga konkreta stödlinjer. Ned till 90 SEK snart igen.
Citera
2021-05-17, 14:31
Medlem
Citat:
Nej, då kan det bli dyrt, gjorde enkla 12 % precis. Sekten och kurs-manipulationen kan man lita på!

Tror vi kommer rasa lite framöver, enligt min TA så ses inga konkreta stödlinjer. Ned till 90 SEK snart igen.

Är det samma TA som när vi skulle ner till 25kr?
Citera
2021-05-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baoge

Hur menar du nu? Hur vinner man pengar på att åka ner med kursen?

Lire skärp här. Man sljer när det börjar dala, köper när det börjar lämna bottendippen.
Citera
2021-05-17, 19:26
Medlem
Citat:

Hade varit kul att se en logg från det. För det kan ju inte vara så att du sitter här och ljuger för att verka va något?
Citera
2021-05-17, 21:20
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Hade varit kul att se en logg från det. För det kan ju inte vara så att du sitter här och ljuger för att verka va något?

Jag tror att ganska många kapitaliserade på det kraftiga dyket som sågs och antingen gjorde en snabb trejd eller köpte på sig mer andelar för att snitta upp/ned sitt GAV. Men inom sekten talas det nog tyst om att trejda - det är skottpengar på alla som säljer.
Citera
2021-05-17, 21:30
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Hur menar du nu? Hur vinner man pengar på att åka ner med kursen?

Lire skärp här. Man sljer när det börjar dala, köper när det börjar lämna bottendippen.

Helt rätt, men tror användaren syftade på de som ligger inne lång. Säljer man ut sig i panik och sedan inte kapitaliserar på att köpa i botten så kan det bli en dyr läxa. Just gällande SynAct så har jag empirisk erfarenhet kring detta, sålde ut mig kring 45 SEK. Å andra sidan diversifierade jag portföljen och klev på ett par 10-baggers i andra innehav.

Sekten visade dock idag att den är en makt att räkna med, snabba vinsthemtagningsdyk sväljs direkt och tuggas på upp. Har trejdat SynAct ett par ggr tidigare men nu blev det tydligt. Tar lätt en snabb position nästa gång ett större dyk presenteras. Jag har tidigare ogillat sekten och dess persona, mycket hatisk. Men nu gör den pengar åt mig, och det är alltid trevligt.

Är inte superinsatt längre men det talas väl om att studieresultat kan komma inom en månad?
Citera
2021-05-17, 23:02
Medlem
Kortfattat:

Stockis gottar sig åt fritt fall.
Blir inget fritt fall då det studsar tillbaka snabbt.
Detta förutsåg såklart Stockis, går emot sin egen TA och gör 12 snabba procent.
Citera
2021-05-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Kortfattat:

Du glömde att han dessutom prickat in, inte en, inte två, utan ett par 10-baggers efter att han sålde synact och trodde kursen skulle ner till 25kr.
Citera
2021-05-18, 00:12
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Kortfattat:

Knappast, var ett konstaterande. Jag har även skrivit ett nästan exakt likadant inlägg gällande ett bolag jag legat lång i. Bara att titta upp mina poster.

Jag har flera bolag under bevakning, faller något av dessa i kurs kraftig så lokaliserar jag det och kontrollerar kring varför. Här visste jag att stor kursökning skett på kort tid, varför större vinsthemtagningar var väntat. Titta lite i sektens Discord, hur många kapitaliserade inte på dyket? Du gjorde tydligen inte det, du är en dålig trader som får skärpa till sig litet. Att vara avundsjuk för att det går bra för andra är tragiskt och ett småaktigt beteende.

Även varit inne under säkert två månader förra året som semi-långliggare i SynAct, har varit med och byggt upp bolaget.

Men det är just detta jag menar, SEKTEN har skottpengar på alla stackars djävlar som säljer minsta lilla innehav och lyckas göra pengar. Spänn av lite och gläds åt framgångarna? Ska du komma till exit-festen och gnälla över att folk sitter med Rolex, och du Casio?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in