För att agera lite motpol till pappershänderna så kan jag nämna att jag snittat in mig med 100k vid 5 tillfällen nu på botten. Lyssna inte på pappershänderna, de ångrar sig jämt. Visst kan det fortsätta gå ner, men det kommer gå upp i vilket fall sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maxjohan1983
Bra skrivit och exakt vad jag skrev till en användare på ett annat forum. Hen poängterade att det bara finns 21 miljoner Bitcoins och därför är varje mynt värt så jäkla mycket.
Det är inte ett bra argument, allt handlar om marknadsföring, hype och efterfrågan. Det är samma med aktier och konst.
Om man använder argumentet i sin enskildhet så är det inte ett konklusivt argument nej, men nu när vi har den nätverkseffekten vi har och stora drakar investerar i det, så är argumentet i allra högsta grad relevant.
Det är så mycket snack om tillgång och efterfrågan här på forumet annars, där folk så glatt citerar det så fort någon påstår något inom något sammanhang. Men när det gäller såna här ämnen där folk borde nämna det, då är det som att principen glöms bort helt plötsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
sergiorant
Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om när du gör sådana jämförelser.
Om det hade varit sommaren 2018 nu hade jag sagt samma sak: " för ett halvår sedan var bitcoin värt 19k usd, nu är det bara värt 60k usd.".
sommaren 2015-sommaren 2016 var bitcoin lågt ner på rsi skalan.
Sen brakade det lös och gick uppåt. Både på skalan och i pris.
Sen våren 2018 till sensommaren 2020lå vi ganska lågt på rsi skalan , priset likaså. Sedan brakade det lös igen och gick uppåt.
Han har ju inte fel dock, hade ni traders kopplat av och haft lite tilltro i det ni sätter pengar i, så hade ni inte varit så oroliga och emotionellt instabila konstant. Har sett dig i tråden i flera dagar nu där du ena sekunden är positiv när det går upp, för att andra sekunden är supernegativ och sprider FUD när det går neråt. Du kan skylla på att andra i tråden inte har koll, men det ger verkligen ett starkt intryck av nybörjare när folk agerar emotionellt på det där sättet.
Hade folk kunnat använda teknisk analys för att förutspå hur det går, så hade alla blivit rika. Sanningen är att ingen vet. Det enda vi vet är att inget fundamentalt har ändrats.
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Just nu är vi allra högst på rsi skalan. Jag tror ni borde förstå att härifrån kan vi bara gå neråt.
Ja men då är det bara att shorta marknaden. Vågar du inte det, så ska du inte säga så.