2021-05-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Hur länge menar du att marknadskorrktionen ska vara då?
Vid korrelation går det upp snabbt, dagar/veckor/max nån månad.
Vid riktig bearmarket så går det från allt time high, fortsätter ner ner ner ända till botten några månader, för att till slut nå en botten och det är därifrån det tar år att ta sig upp igen.

Som sagt, var detta slutet, och det är som 2017 bullmarket, då kommer vi inte se 60k på flera år.
Annars, om detta är som 2013, då kommer detta vara en korrektion som vara nån vecka elelr någr amånader för att sedan gå upp mot 100k. Även kallad dubbel topp där första toppen var 60k, sen er lite, och andra toppen på 100k, eller ännu högre.

Det har diskuterats många gånger tidigare om det är en dubbeltop eller inte och det är antagligen nu vi får svaret.

Exakt, det finns två scenarion, man få hoppa för det bästa och förbereda för det värsta. Det är mindre än 1 år sedan halving, så tillgången är fortfarande i pressade läge
Senast redigerad av vatten2013 2021-05-21 kl. 23:55.
Citera
2021-05-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Exakt, det finns två scenarion, man få hoppa för det bästa och förbereda för det värsta. Det är mindre än 1 år sedan halving, så tillgången är fortfarande i pressade läge

Det har ingenting med tillgång att göra.
Det handlar om att folk vill investera för att kunna sälja med vinnst.
oavsett om de köper 1 bitcoin för 30k usd eller en halv bitcoin för 30k usd så är det inte bitcoin i sig alla vill äga.
De vill göra vinnst helt enkelt.

Även om det bara fanns 100 bitoin kvar imorgon så skulle de med flera miljoner endast kanske kunna äga 0.2 bitcoin, men de är ju lika glad för det om de säljer 1 år senare när priset är 6x högre.
Precis däför folk suktade efter bitcoin vid 45k när elon musk tweetade i vintras medans nu ses 45k som inte ett attraktivt pris. Det är samma pris, men andra tider. Så när folk säger att btc vid ett visst pris är på rea, då är det bara skitsnack.
Det enda som som påverkas av halveringen är priset. Blir liksom ingen skillnad om du äger 1 bitcoin eller 10 bitcoin.

Investerare slåss inte om bitocinen i sig, de slåss om att få köpa så billigt som möjligt för att sedan gå med vinnst. hade man verligen velat ha bitcoin, så hade vi inte sett sånna här prisdumpar.
Senast redigerad av sergiorant 2021-05-22 kl. 00:52.
Citera
2021-05-22, 00:21
Medlem
Citat:
oavsett om de köper 1 bitcoin för 30k usd eller en halv bitcoin för 30k usd så är det inte bitcoin i sig alla vill äga.

Även om det bara fanns 100 bitoin kvar imorgon så skulle de med flera miljoner endast kanske kunna äga 0.2 bitcoin, men de är ju lika glad för det om de säljer 1 år senare när priset är 6x högre.

Det enda som som påverkas av halveringen är priset. Blir liksom ingen skillnad om du äger 1 bitcoin eller 10 bitcoin.

Investerare slåss inte om bitocinen i sig, de slåss om att få köpa så billigt som möjligt för att sedan gå med vinnst. hade man verligen velat ha bitcoin, så hade vi inte sett sånna här prisdumpar.

Spekulanter ändra inte behov, långtids investerare gör. Om man har samman vyn som Michael Saylor , d.v.s. bitcoin är liksom fastighet i central new york, då kommer man köpa så mycket som möjligt och håller de för generationer. Vad den värde för fiat valuta är oviktigt
Citera
2021-05-22, 00:21
Medlem
mugglers avatar
För ett år sedan var 1 BTC värd 9170 dollar.
Den har således ökat med ca 340% på ett år.

Just sayin'
Citera
2021-05-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muggler

Just sayin'

Med hög risk, gå titta på alla Top 10 Kryptos just nu year to date performance.

ETH: 1,068%
BNB: 1,849%
Cardano: 2,774%
Dogecoin: 14,279%
XRP: 401%
HEX: 1,108%
Citera
2021-05-22, 00:31
Medlem
Citat:

Bra skrivit och exakt vad jag skrev till en användare på ett annat forum. Hen poängterade att det bara finns 21 miljoner Bitcoins och därför är varje mynt värt så jäkla mycket.

Det är inte ett bra argument, allt handlar om marknadsföring, hype och efterfrågan. Det är samma med aktier och konst.
Citera
2021-05-22, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muggler

Just sayin'

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om när du gör sådana jämförelser.
Om det hade varit sommaren 2018 nu hade jag sagt samma sak: " för ett halvår sedan var bitcoin värt 19k usd, nu är det bara värt 60k usd.".

sommaren 2015-sommaren 2016 var bitcoin lågt ner på rsi skalan.
Sen brakade det lös och gick uppåt. Både på skalan och i pris.

Sen våren 2018 till sensommaren 2020lå vi ganska lågt på rsi skalan , priset likaså. Sedan brakade det lös igen och gick uppåt.

Just nu är vi allra högst på rsi skalan. Jag tror ni borde förstå att härifrån kan vi bara gå neråt.
Citera
2021-05-22, 01:27
Medlem
Citat:
Om det hade varit sommaren 2018 nu hade jag sagt samma sak: " för ett halvår sedan var bitcoin värt 19k usd, nu är det bara värt 60k usd.".

Sen våren 2018 till sensommaren 2020lå vi ganska lågt på rsi skalan , priset likaså. Sedan brakade det lös igen och gick uppåt.

Just nu är vi allra högst på rsi skalan. Jag tror ni borde förstå att härifrån kan vi bara gå neråt.

Får jag fråga vilken timeframe du använder dig av? Allt utom monthly timeframe är nere under 50 RSI med daily som t.om är oversold. Monthly ligger på samma nivå som toppen Juni 2019 men är fortfarande inom ramarna och inte overbought. Så jag vet inte riktigt vad du snackar om, känns mest som du hittar på massa mumbo jumbo för att försöka hitta en anledning till varför vi ska dippa mer.

Baserat enbart på RSI så har vi alla anledningar att gå uppåt och inte nedåt som du påstår.
Senast redigerad av KingKerry 2021-05-22 kl. 01:32.
Citera
2021-05-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Får jag fråga vilken timeframe du använder dig av? Allt utom monthly timeframe är nere under 50 RSI med daily som t.om är oversold. Monthly ligger på samma nivå som toppen Juni 2019 men är fortfarande inom ramarna och inte overbought. Så jag vet inte riktigt vad du snackar om, känns mest som du hittar på massa mumbo jumbo för att försöka hitta en anledning till varför vi ska dippa mer.

Baserat enbart på RSI så har vi alla anledningar att gå uppåt och inte nedåt som du påstår.

Om du menar precis nu så är vi självklart inte högts upp längre, men vi var när priset låg på 50-60k usd och det var det jag menade: https://stats.buybitcoinworldwide.com/monthly-rsi/

Om vi kollar average så ser det ut såhär: https://stats.buybitcoinworldwide.com/sma1458/
Jämför man så är vi på samma ställe som kring juli 2017. Om det är så, då ar vi mycket kvar att ge.
Senast redigerad av sergiorant 2021-05-22 kl. 10:14.
Citera
2021-05-22, 12:21
Medlem
RolexDatejusts avatar
För att agera lite motpol till pappershänderna så kan jag nämna att jag snittat in mig med 100k vid 5 tillfällen nu på botten. Lyssna inte på pappershänderna, de ångrar sig jämt. Visst kan det fortsätta gå ner, men det kommer gå upp i vilket fall sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Bra skrivit och exakt vad jag skrev till en användare på ett annat forum. Hen poängterade att det bara finns 21 miljoner Bitcoins och därför är varje mynt värt så jäkla mycket.

Det är inte ett bra argument, allt handlar om marknadsföring, hype och efterfrågan. Det är samma med aktier och konst.

Om man använder argumentet i sin enskildhet så är det inte ett konklusivt argument nej, men nu när vi har den nätverkseffekten vi har och stora drakar investerar i det, så är argumentet i allra högsta grad relevant.

Det är så mycket snack om tillgång och efterfrågan här på forumet annars, där folk så glatt citerar det så fort någon påstår något inom något sammanhang. Men när det gäller såna här ämnen där folk borde nämna det, då är det som att principen glöms bort helt plötsligt.

Citat:

Han har ju inte fel dock, hade ni traders kopplat av och haft lite tilltro i det ni sätter pengar i, så hade ni inte varit så oroliga och emotionellt instabila konstant. Har sett dig i tråden i flera dagar nu där du ena sekunden är positiv när det går upp, för att andra sekunden är supernegativ och sprider FUD när det går neråt. Du kan skylla på att andra i tråden inte har koll, men det ger verkligen ett starkt intryck av nybörjare när folk agerar emotionellt på det där sättet.

Hade folk kunnat använda teknisk analys för att förutspå hur det går, så hade alla blivit rika. Sanningen är att ingen vet. Det enda vi vet är att inget fundamentalt har ändrats.

Citat:

Ja men då är det bara att shorta marknaden. Vågar du inte det, så ska du inte säga så.
Senast redigerad av RolexDatejust 2021-05-22 kl. 12:24.
Citera
2021-05-22, 12:24
Medlem
getbusys avatar
Shit va ni alla snear. Det är pga såna som er som det sjunker så mkt, jag har kvar alla mina btc och köper även mer. Kommer sitta gött sen när det går upp igen
Citera
2021-05-22, 12:30
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983

Exakt!!

Du ser samma mönster i vanliga aktier.
Där folk snackar upp en aktie.
Alla vill tjäna pengar.

En akties eller bitcoins värde går upp på snack, hausning, lögner, vilseledning, inkomster, omsättnings, rapporter, nyheter osv.
Alla aktier eller bitcoin lever i samma värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in