2021-05-21, 15:18
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej jag är inte virrig utan du hänger bara inte med.

Nej det handlade om manshat och kunna sätta dit en antifeminist. Strömstedt intervju omtagen 3 gånger säger allt om vårt klimat här i feminismens Nordkorea.

Feminister bryr sig inte, dom hatar prostituerade, det är en väldig skillnad.

För att du får sälja fitta. Det är en precis lika logisk lag som att sälja knark vore lagligt men inte att köpa. Om du nu är en kvinna i låt oss säga Rumänien så väljer du A Polen där det är olagligt och du riskerar fängelse eller B Sverige där det är lagligt och du kan ta högre priser. Feminister och sexköpslagen gör precis ingenting annat än uppmuntrar till prostitution. Att låtsas vara upprörd över Thailand är ju ett skämt både intellektuellt och känslomässigt. Städa framför egen jävla dörr först era hycklare.

Citat:
Ursprungligen postat av slö
Gäller samma sak för andra ismer, man är inte "riktig-nazist om man inte jobbar "på fältet" ?

Kvinnor bryr sig inte om prostituerade, eller ja, de "bryr" sig aldeles förmycket

vad har dina känslor kring att sälja fitta med de som väljer att sälja fitta att göra, är det det som gör den billig enligt dig och ekis, att de vill sälja den?

Alltså, man kan ju inte diskutera med folk som faktiskt inte tror på att man blir upprörd över sexindustrin. Städa framför egen trapp, vad fan då? Jag åker inte på sexturismresor.

Torskar förtjänar nackskott. Men alla män är inte torskar.
Citera
2021-05-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Alltså, man kan ju inte diskutera med folk som faktiskt inte tror på att man blir upprörd över sexindustrin. Städa framför egen trapp, vad fan då? Jag åker inte på sexturismresor.

att män och kvinnor åker på sexturismresor är väll ovidkommande, män och kvinnor säljer ju sex även i sverige.

Citat:

Sexarbetarna håller inte med dig, så det är ju inte för deras skull du tycker så, varför tycker du så tror du?

inte heller är alla kvinnor torskar, eller missförstod jag dig, tycker du att Barbro ska ha ett nackskott?
https://www.expressen.se/nyheter/sve...a-och-trakiga/
Citera
2021-05-21, 15:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Hahaha som jag sa från början alltså. Det handlar enbart om manshat och fittmaktsordningen, gud vad ni är förutsägbara.

Vill man inte ha prostitution så gör man inte prostitution lagligt så jo du är för prostitution om du är för sexköpslagen, fattar du inte logik människa?
Citera
2021-05-21, 16:05
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
att män och kvinnor åker på sexturismresor är väll ovidkommande, män och kvinnor säljer ju sex även i sverige.

Sexarbetarna håller inte med dig, så det är ju inte för deras skull du tycker så, varför tycker du så tror du?

inte heller är alla kvinnor torskar, eller missförstod jag dig, tycker du att Barbro ska ha ett nackskott?
https://www.expressen.se/nyheter/sve...a-och-trakiga/

Det är inte ovidkommande eftersom tråden handlar om män som åker till Thailand för att köpa fitta. Billig fitta är ett uttryck Ekis inte borde tagit över från sexköpare men det är helt enkelt ett uttryck för prostituerade som säljer sig billigt. Alltså, för en ringa penning.

Ja jag är emot Gambiaresor också. De är inte riktigt lika vanliga som Thailandsresor i nuläget och de handlar inte lika ofta om minderåriga, relativt sällan om barn.

Sexarbetarna håller inte med mig skriver du, det är ju en dröm för vissa att sexarbetare ska vara ett yrke man väljer som vilket som helst. Dvs att sälja sex är som att sälja vad som helst. Med lite glidmedel och tänka på den dyra väskan man ska köpa så är det väl inget att leka sliddjur och flina lite falskt sådär. Och bidra till kvinnohatet.
"Lyckliga horor" så är i minoritet, och deras verksamhet och lobbyism bidrar inte till att förbättra för de som sitter fast i prostitutionsträsket. Snarare tvärtom.
Jag tänker inte berätta för dig om droger, övergrepp, psykisk sjukdom, självskadebeteenden och allt det där som inte stämmer med bilden av en rationell sexarbetare som väljer sitt yrke och hurtigt utövar det.

Citat:
Hahaha som jag sa från början alltså. Det handlar enbart om manshat och fittmaktsordningen, gud vad ni är förutsägbara.

Vill man inte ha prostitution så gör man inte prostitution lagligt så jo du är för prostitution om du är för sexköpslagen, fattar du inte logik människa?

Du menar att det är inkonsekvent att bara kriminalisera köparen och inte säljaren. Då förstår jag bättre hur du menar.
Men varför sätter du likhetstecken mellan torskar och män? Majoriteten av män går inte till prostituerade.
Citera
2021-05-21, 16:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du menar att det är inkonsekvent att bara kriminalisera köparen och inte säljaren. Då förstår jag bättre hur du menar.
Men varför sätter du likhetstecken mellan torskar och män? Majoriteten av män går inte till prostituerade.

Inkonsekvent, hyckleri, intellektuell hårdsmälta använd vilket ord du vill det blir iaf väldigt uppenbart för alla att fokuset är manshat och sätta dit män och inte hjälpa prostituerade. GW sitter i Veckans Brott och säger att det sker 10 miljoner sexköp om året i detta landet vilket låter helt absurt men vad gör då feminister jo dom attackerar istället GW och säger att mannen som kan prostitution bäst i Sverige inte vet vad han talar om eftersom försvara ens lag och manshat igen är mycket viktigare än att faktiskt hjälpa prostituerade.

Inte som att manshatare bara hatar torskar så vad yrar du om? Bara det att ni totalt avslöjar er själva i denna frågan varje gång så ert manshat blir så absurt tydligt. Det är billigare att köpa fitta i Sverige än att åka med flyg till Thailand och bo på hotell så ingenting ni säger är ens logiskt.
Citera
2021-05-21, 16:50
Medlem
Citat:
Det är inte ovidkommande eftersom tråden handlar om män som åker till Thailand för att köpa fitta. Billig fitta är ett uttryck Ekis inte borde tagit över från sexköpare men det är helt enkelt ett uttryck för prostituerade som säljer sig billigt. Alltså, för en ringa penning.

Du har ju en rubrik och en förstapost, att du vill avgränsa eller redefinera vad som är relvent är väll inte att förtydliga din ståndpunkr, Du fick ju frågor som kunde hjälpa till med det om du svarade.

Citat:
Ja jag är emot Gambiaresor också. De är inte riktigt lika vanliga som Thailandsresor i nuläget och de handlar inte lika ofta om minderåriga, relativt sällan om barn.

Nu har du mao flyttat diskussionen, barn kan inte vara sexarbetare.

Men förstår jag dig rätt att du inte tycker det hendlar om rätt och fel (nackskott antyder ju det) utan om ”dåligt och mindre dåligt” ?

Då kvarstår min frågan specefikt kring prostitution , tillskillnad från traffiking , våldtäkt, pedofeli osv.

Vad har din åsikt om vad du kan tänka dig att göra med din fitta kontra någon som säljer sin som en tjänst för relvans?

Citat:
Sexarbetarna håller inte med mig skriver du, det är ju en dröm för vissa att sexarbetare ska vara ett yrke man väljer som vilket som helst. Dvs att sälja sex är som att sälja vad som helst. Med lite glidmedel och tänka på den dyra väskan man ska köpa så är det väl inget att leka sliddjur och flina lite falskt sådär. Och bidra till kvinnohatet.

Sexarbetare, amnesty internationell och studier (bla i storbrittanien och australien) är ju överrens. sexarbetare är inte olykligare än andra.

Är de kvinnohatre och inte relvanta, eller är det du som är kvinnohataren , och därmed inte relvant....

Citat:
"Lyckliga horor" så är i minoritet, och deras verksamhet och lobbyism bidrar inte till att förbättra för de som sitter fast i prostitutionsträsket.

Eller så är de precis lika nöjda som buschaförer och uskor.

Skulle du byta åsikt och sluta lyssna med din ”dyrbara fitta” om detvar så? Eller är det irrelvant,

Det är ju trots allt så att det är försvinnsde få som tvingas i jmf med de som väljer att sälja sex.

Det framgår empiriskt, i såväl domar som i intervjuer med sexarbetare.

Citat:
Jag tänker inte berätta för dig om droger, övergrepp, psykisk sjukdom, självskadebeteenden och allt det där som inte stämmer med bilden av en rationell sexarbetare som väljer sitt yrke och hurtigt utövar det.

De är ju en minoritet, det är ju problem som existerar utanför den branshen, ska vi systematiskt utsätta alla som ska till bup eller den ca 1’000’0000 (framförralt kvinnor) i sverige som käkar ssri för kriminella? Det är ju så vi ”valt” att göra i sverige mot sexarbetarna

Citat:

Det är dåligt att kriminalisera eller hårt reglera sexarbete.

Att gömma sig bakom andra ovidkommande argument (våldtäkt, koppleri , människohandel) visar ju på att det finns en personlig agenda, att den är stor bland kvinnor är evulutionbiologiskt, inte ”psudommoralisktvetenskapligt” som du tydligt demonstrerat.
Senast redigerad av slö 2021-05-21 kl. 16:53.
Citera
2021-05-21, 16:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kanske om kvinnor slutar kalla andra kvinnor för billig fitta, hora och luder och fokuserar på att göra sigsjälva till bättre individer, att konkurera med varandra behöver ju inte göras genom att nedvärdera sina motståndare, Män gör ju i regel inte det tex.....

Kvinnor kallar varandra i allmänhet inte för fitta, hora och luder. Inte vuxna mogna kvinnor iallafall. De flesta kvinnor försöker i allmänhet stödja varandra.

Jag skrev om mäns hyckleri. Mäns bemötande och syn på kvinnor. Varför nedvärderar så många män tex thailändskor och unga ryska tjejer? Varför är du inte upprörd över det?

Och män nedvärderar inte sina motståndare? Kan du utveckla det?
Citera
2021-05-21, 17:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Thailands ambassadör vill väl putsa på fasaden. Dvs att en ambassadör kritiserar en skribent kan lika gärna handla om hyckleri....

Ja det där var tydligen en rejält öm tå. Jag har sett intervjuer med pedofiler som reser till Thailand och får tillgång till ett helt gäng 6 åringar för löjligt lite pengar. Det har t.o.m filmats med dold kamera. Och att män från hela världen reser till Thailand för att köpa thailändskor är ju en väletablerad företeelse sen länge. Han har rätt i att Thailand inte är det enda fattiga landet som är populärt för sexturister att åka till.
Citera
2021-05-21, 17:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nejnej det uppenbara hyckleriet här är en feminist som gör ner andra kvinnor. Fittmaktsordningen som slog till igen.

Nej hon kritiserar queeraktivister.
Citera
2021-05-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor kallar varandra i allmänhet inte för fitta, hora och luder. Inte vuxna mogna kvinnor iallafall. De flesta kvinnor försöker i allmänhet stödja varandra.

Nej det stämmer inte.

Citat:
Jag skrev om mäns hyckleri. Mäns bemötande och syn på kvinnor. Varför nedvärderar så många män tex thailändskor och unga ryska tjejer? Varför är du inte upprörd över det?

Vilket hykleri, jag har inte utryckt eller försvarat ekis eller någon annans ”syn”, jag har inte problem med åsikter och utryck, så länge de inte manifesters i och skadar andra människor.

Citat:

Du menar att ”män” insisterar på att ”barbro” och batikhäxor borde tjäras och fjädras likt Paolo för sitt brott? Likt kvinnor som önskar livet och våldtäktsdöd i händerna på kriminella babbeluringar snare än att lämna sexarbetarna ifred, eller ptminstonde verka för shyssta arbetsvillkor?

Det är ju trotts allt utfallet, oavsett de ”psudomoraliskvetenskapliga” tramset.

Annars så har ju Burmister rett ut det åt oss.

https://www.sciencedirect.com/scienc...6748701630277X

Sexual economics theory analyzes sexual relationships in economic and market terms.

Women can offer sex or exclusive sexual access to men in exchange for resources.

Women compete by enhancing physical appearance and denigrating rivals’ reputations.

Men compete both individually and in groups to amass resources to exchange for sex.

Because men can compete as groups, male competition is less zero sum than women’s.
Citera
2021-05-21, 17:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Sluta projicera angående hyckleri är du snäll. Det är du som så extremt gärna vill byta kontext att du inte ens följer tsen längre. Varför pratar feminister om billig fitta?

Män påstår generellt inte att dom bryr sig. Ni gör det.

Citat:
Nej hon kritiserar queeraktivister.

Japp thailändskorna är bara billig fitta och är en bagatell i sammanhanget som hon inte tillskriver något värde alls utan den feministiska debatten och manshat är allt fokus hon och ni har. Du skulle nog läst vidare.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2021-05-21 kl. 17:17.
Citera
2021-05-21, 17:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej det är hennes uttryck och hon nämner dessutom bara billig fitta i förbifarten när hon egentligen klagar på queeraktivister så hon tillskriver inget värde alls åt prostituerade, som dom flesta kvinnor känner om dom är ärliga och det handlar som sagt om fittmaktsordningen och tanter som inte gillar insikten om att dom numera är tanter och ingen är intresserad av deras hål längre.

Hur vet du det?

Paolo Robertos fru lämnar honom nu. Hon är 26 år gammal. Hon skriver bland annat att hon inte kan vara tillsammans med någon med hans syn på kvinnor och värderingar. Är hon en svartsjuk bitter tant enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in