2021-05-21, 17:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Alltså, man kan ju inte diskutera med folk som faktiskt inte tror på att man blir upprörd över sexindustrin. Städa framför egen trapp, vad fan då? Jag åker inte på sexturismresor.

Torskar förtjänar nackskott. Men alla män är inte torskar.

😀 Eller hur?!

Visst är det fascinerande med män som sitter och gör sig till idioter endast för att få "sätta dit" sin inbillade fiende nummer ett - "feministerna"/"svenska kvinnor". Så till den grad att de försvarar manliga och kvinnliga sexköpare och deras handel med fattiga människors kroppar.
Citera
2021-05-21, 17:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur vet du det?

Paolo Robertos fru lämnar honom nu. Hon är 26 år gammal. Hon skriver bland annat att hon inte kan vara tillsammans med någon med hans syn på kvinnor och värderingar. Är hon en svartsjuk bitter tant enligt dig?

Jag läste till skillnad från dig hela ts och hela länken i ts. Vad försöker du förneka hjärtat?

Nej hon blev publikt shamad för något som inte var hennes fel alls och han var även vad man än tycker om sexköp så klart otrogen så varför skulle hon stå ut med det. Tror däremot inte dom var gifta. Det är när du blir såhär löjlig som du framstår som väldigt aspie.
Citera
2021-05-21, 17:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
😀 Eller hur?!

Visst är det fascinerande med män som sitter och gör sig till idioter endast för att få "sätta dit" sin inbillade fiende nummer ett - "feministerna"/"svenska kvinnor". Så till den grad att de försvarar manliga och kvinnliga sexköpare och deras handel med fattiga människors kroppar.

Äger du en Ihpone? Något från Microsoft? Nike? Jeans? Hycklande tönt. Dessutom är horeri världens äldsta yrke så är det något vi vet så är det att ni aldrig någonsin kommer sluta sälja er, history is a bitch.

Försvar du också sexköpslagen som lockar hit prostituerade eftersom det är lagligt? Nu skall vi se vad din kognitiva dissonans går för.
Citera
2021-05-21, 17:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej det stämmer inte.

......jo det stämmer. Är själv med i grupper med flera tusen kvinnor som inte gör annat än att stärka och stödja varandra. Alltifrån kvinnomisshandel till bröstcancer, eller bara vilken utbildning man kan välja osv osv. Du har noll koll.

Citat:
Vilket hykleri, jag har inte utryckt eller försvarat ekis eller någon annans ”syn”, jag har inte problem med åsikter och utryck, så länge de inte manifesters i och skadar andra människor.

Men vad bra då.

Citat:
Du menar att ”män” insisterar på att ”barbro” och batikhäxor borde tjäras och fjädras likt Paolo för sitt brott? Likt kvinnor som önskar livet och våldtäktsdöd i händerna på kriminella babbeluringar snare än att lämna sexarbetarna ifred, eller ptminstonde verka för shyssta arbetsvillkor?

Ta ett djupt andetag. Du börjar bli helt osammanhängande. Vad är din poäng?

Vet du att män också är hypogama? Nu när högutbildade kvinnor är i majoritet i stort sett hela världen så gifter sig män uppåt vad gäller utbildning. Tänka sig.
Citera
2021-05-21, 17:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Äger du en Ihpone? Något från Microsoft? Nike? Jeans? Hycklande tönt. Dessutom är horeri världens äldsta yrke så är det något vi vet så är det att ni aldrig någonsin kommer sluta sälja er, history is a bitch.

Försvar du också sexköpslagen som lockar hit prostituerade eftersom det är lagligt? Nu skall vi se vad din kognitiva dissonans går för.

Du låter fullständigt galen.

Så jag får inte lov att kritisera företag eller sexköpare som plundrar och suger ut låglöneländera för att jag äger en mobiltelefon? Får en tiggare från Rumänien äga en mobiltelefon enligt dig?

Och sen kallar du all världens kvinnor för horor, inklusive din mamma med flera. Och låtsas sen vara upprörd över en mediakändis olyckliga ordval.

I Tyskland har de ingen sexköpslag och där är den absoluta majoriteten prostituerade utlänningar. Har inte med sexköpslagen att göra kära idiot.
Citera
2021-05-21, 17:56
Medlem
Citat:
......jo det stämmer. Är själv med i grupper med flera tusen kvinnor som inte gör annat än att stärka och stödja varandra. Alltifrån kvinnomisshandel till bröstcancer, eller bara vilken utbildning man kan välja osv osv. Du har noll koll.

Mm hur många grupper med sexarbetare är "ni" med och stöttar i ?

Citat:
Men vad bra då.

Du tramsa kanske bara lite?

Ta ett djupt andetag. Du börjar bli helt osammanhängande. Vad är din poäng?

Citat:
Vet du att män också är hypogama? Nu när högutbildade kvinnor är i majoritet i stort sett hela världen så gifter sig män uppåt vad gäller utbildning. Tänka sig.

Jo om det handlade om "utbilningsnivån", nu har ju forskning i tex sverige konstaterat att även om högutbildade kvinnor är extremt hypergama, (det visste man ju redan) och i de fallen där der det råder "educational hypogamy" så är det endå hypergami i avseendet att männen drog in mer resurser/tjänade mer.

Du är medveten om att evulutionbiologi (och i förlägningen människors beetende) skiter i "kÖnSmAKtseprspektivet" i praktiken ?

https://academic.oup.com/esr/article/36/3/351/5688045

så även högutbildade kvinnor borde få vara sexarbetare, även om andra kvinnor helst vill se dem döda, eller åtminstonde argumentera för att de främst ska få sälja sex till kriminella babeluringar som i sverige....
Citera
2021-05-21, 17:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag läste till skillnad från dig hela ts och hela länken i ts. Vad försöker du förneka hjärtat?

Jag ifrågasätter din inbillade förmåga att kunna läsa Ekis tankar och känna hennes känslor.

Citat:
Nej hon blev publikt shamad för något som inte var hennes fel alls och han var även vad man än tycker om sexköp så klart otrogen så varför skulle hon stå ut med det. Tror däremot inte dom var gifta. Det är när du blir såhär löjlig som du framstår som väldigt aspie.

Hon uttrycker klart och tydligt i sin text att hon inte kan vara tillsammans med någon som nedvärderar kvinnor så som Roberto gör. Att hon inte alls delar hans värderingar och kvinnosyn. Med mera. Läs vad hon har skrivit.
Citera
2021-05-21, 18:06
Medlem
Citat:

Så jag får inte lov att kritisera företag eller sexköpare som plundrar och suger ut låglöneländera för att jag äger en mobiltelefon? Får en tiggare från Rumänien äga en mobiltelefon enligt dig?

Och sen kallar du all världens kvinnor för horor, inklusive din mamma med flera. Och låtsas sen vara upprörd över en mediakändis olyckliga ordval.

I Tyskland har de ingen sexköpslag och där är den absoluta majoriteten prostituerade utlänningar. Har inte med sexköpslagen att göra kära idiot.

nja, prostitution är hårt reglerad i tyskland. men visst, det är inte kriminaliserat att köpa sex av någon som friviligt säljer sex som i sverige, men att köpa av någon som du misstänker är "traffiingoffer" så är det straffbart, precis som i sverige ,

Sen gäller samma marknadsprinciper i sexköpsbranshen som i alla andra (nåja) bransher. tillgång och efterfrågan,
Citera
2021-05-21, 18:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Mm hur många grupper med sexarbetare är "ni" med och stöttar i ?

Du missförstod nog. Alla kvinnor stöttas av andra kvinnor oavsett vilka problem det gäller, alltså även utsatta kvinnor.

Hur många grupper är ni med i?

Citat:
Du tramsa kanske bara lite?

Nej. Gjorde du?

Citat:
Jo om det handlade om "utbilningsnivån", nu har ju forskning i tex sverige konstaterat att även om högutbildade kvinnor är extremt hypergama, (det visste man ju redan) och i de fallen där der det råder "educational hypogamy" så är det endå hypergami i avseendet att männen drog in mer resurser/tjänade mer.

😀 detta är en sån trigger för er stackare. Fler och fler män världen över bildar par med kvinnor som är mer utbildade än dem själva. Alltså är män hypogama också.

Citat:
så även högutbildade kvinnor borde få vara sexarbetare, även om andra kvinnor helst vill se dem döda, eller åtminstonde argumentera för att de främst ska få sälja sex till kriminella babeluringar som i sverige....

......ööhh ok virrpanna.
Citera
2021-05-21, 18:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
nja, prostitution är hårt reglerad i tyskland.

Ja nu är den, sen det visade sig att det inte alls fungerade med en så pass oreglerad sexmarknad som de hade innan.

Så om Sverige någon gång i framtiden skrotar sexköpslagen så har vi mycket att lära från länder som Tyskland.
Citera
2021-05-21, 18:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Oj fullständigt tom? Ja då får jag ta en spliff till då. Så bjäbbig idag asså.

Du behöver inte låtsas vara så upprörd. Hade du sett 12 åringar hoppa från taken för att slippa jobba för den där Iphonen du har i handen eller sett 8 åringar som går runt i div kemikalier i Indien för att få fram den där speciella färgen på jeans du gillar så kanske du hade hycklat lite mindre och istället försökt få ditt manshat ner till en åtminstone rimlig nivå så du kan prata med folk.

Nej en hora är väl en hora så nu vet jag inte vad du läste in, håller du inte med om något jag skrev rent historiskt så får du säga vad. Jag är inte upprörd och låtsas inte vara upprörd, nu projicerar du som vanligt eftersom du är en "konstant andfådd kvinna".

Det är lagligt i Tyskland på dom flesta ställen med så varför jämför du Sverige och Tyskland när det inte finns något gemensamt alls? Höj din nivå. Är 10 miljoner sexköp om året lite och är det en siffra du anser gör gällande att sexköpslagen fungerar? Om du verkligen verkligen försöker så kan du vara mer specifik och inte byta kontext på allt varje gång.

Citat:
Jag ifrågasätter din inbillade förmåga att kunna läsa Ekis tankar och känna hennes känslor.

Hon uttrycker klart och tydligt i sin text att hon inte kan vara tillsammans med någon som nedvärderar kvinnor så som Roberto gör. Att hon inte alls delar hans värderingar och kvinnosyn. Med mera. Läs vad hon har skrivit.

Jag utgår från texten och dess kontext. Du bara blånekar att den ens finns för att Ekis är ett skämt och du vill inte ta i det.

Jag har läst, jag beskrev för dig vad som hände. Knäppgök. Paola har inte ändrat sig, dom var ihop ett bra tag innan det. Vad är det som förändrats? Jo sexköpet och det som hände. Ber du bara snällt så kan jag förklara verkligheten för dig om du har lite svårt för det där med nyanser.
Citera
2021-05-21, 18:28
Medlem
Citat:
Du missförstod nog. Alla kvinnor stöttas av andra kvinnor oavsett vilka problem det gäller, alltså även utsatta kvinnor.

Inga mao.

Kanske någon där ni hjälps åt för att hitta den bästa partnern, eller öka era möjligheter att hitta en man?

Citat:
Hur många grupper är ni med i?

På facebook?

Citat:
Nej. Gjorde du?

Citat:
Jag skrev om mäns hyckleri. Mäns bemötande och syn på kvinnor. Varför nedvärderar så många män tex thailändskor och unga ryska tjejer? Varför är du inte upprörd över det?

jag svarade

Vilket hykleri, jag har inte utryckt eller försvarat ekis eller någon annans ”syn”, jag har inte problem med åsikter och utryck, så länge de inte manifesters i och skadar andra människor.

så du tramsade bara, iochmed att du hittade på ett svar "Jag skrev om mäns hyckleri" till ett påhitt från din sida " Mäns bemötande och syn på kvinnor. Varför nedvärderar så många män tex thailändskor och unga ryska tjejer? " och sen undrar varför jag inte är upprörd över vad du fantiserar ihop?

det är väll att tramsa?

Citat:
😀 detta är en sån trigger för er stackare. Fler och fler män världen över bildar par med kvinnor som är mer utbildade än dem själva. Alltså är män hypogama också.
......ööhh ok virrpanna.

Inte riktigt med på vad du menar med trigger? män är i regel inte hypogama, inte heller sprang kvinnor runt på savannan och letade efter universitsexamens, inte heller har det betydelse för parbildning, annat än att män med högre utbildning oftast har mer resurser att erbjuda än de utan, vilket kvinnor naturligtvis inte bryr sig om på de stora hela, det är ju resursern de är ute efter, män bryr sig ju inte öht, de är ju hypogama pga av kvinnors val, inte av egna evulutionära skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in