Citat:
Ursprungligen postat av
VVPutin
Sluta var ett så genomskinligt NATO-troll. Opinionsundersökningar utförda av västliga och ryska forskare i både DNR/LNR och Krim stöder inte dina påståenden. Opinionen för Ryssland är överväldigande på Krim enligt alla mätningar, och levnadsstandarden har ökat dramatiskt där sedan annekteringen, framför allt genom enorma ryska ekonomiska stödprogram. I Donbass vill majoriteten inte heller tillbaka till Ukraina, de ser resten av ukrainarna som sina bröder och systrar men man hatar regeringen i Köjäv och är livrädd för vad som skulle hända om de återerövrade Donetsk och Lugansk. I DNR/LNR är förvisso levnadsstandarden usel, vilket beror på att båda sidor, inklusive Köjävregimen, inte vill respektera ingångna vapenstillestånd. Jag har varit på båda sidorna gränsen och ingen hade problem med den andre innan Banderarörelsen började sin våldsturné.
Västliga forskare? I ryssrebellkontrollerade områden? Du måste skämta. Jag
HAR OCKSÅ VARIT DÄR innan detta hände och jag hörde aldrig en enda som ville tillhöra Ryssland, man var glada att man tillhörde Ukraina.
Putin har förstört en vänskaplig relation mellan två folk, ockuperat ett annat land och han ska ut därifrån. Hur svårt är det att förstå?
Det är inte konstigt att "alla mätningar" på Krim är för Ryssland, men det beror ju på att INGA fria undersökningar kan genomföras och inga fria val har skett där sedan ockupationen. Det underliga att direkt efter ockupationen svängde opinionen till rysk fördel och du påstår att det gjordes under fria och pålitliga former. Du är putinist- och ryskt regeringstroll, inget annat.
Dessutom, ÄVEN om 100% av befolkning i helt fria val hade röstat för att tillhöra Ryssland så hade det fortfarande varit så att Ukraina haft rätt att försvara territoriet, det är Ukraina. Tror du att Sverige, eller något land, skulle släppa delar av sitt land som en följd av en folkomröstning? Nej.
Jag saknar min tid på Krim, och att jag inte kan åka dit igen, och det var där jag lärde mig tala ryska på riktigt, ditt lilla putintroll... Försök inte med mig.