2021-05-21, 14:55
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Trolllogik...

Du hävdar brott mot avtal som inte är ratificierade av USA och i vissa fall inte Ryssland, som Ottawakonventionen. Det går inte...Det är inga brott mot avtal. Och hittar på avtalsbrott. Taget ur det blå.

Budapestmemorandum om Krim gav Ryssland rätt till Sovjetunionens tillgångar och kärnvapen i utbyte mot att Krim skulle vara kvar i Ukraina. Således är det fritt fram konfiskera ryska tilllgångar och att Ukraina skaffar kärnvapen. Alldeles fritt fram. Notera att innan detta avtal var Ukraina världens 3:e största kärnvapennation.

USA:s invasion i Irak var ett brott mot folkrätten. USA:s nuvarande ockupation av östra Syrien är inte heller förenligt med internationell lag. Du kan heller inte förneka att USA ensidigt säger upp avtal med andra länder, såsom nyligen med Iran (ett avtal som f.ö. inte behövde ratificeras - ni ukrainska skogsvarelser kämpar visst fortfarande med svenskan i fabriken ). Självklart är det frågan om avtalsbrott från världens största militärmakt Om USA själva följer sin s.k. "rules based order" så är det inte värt att be något annat land att göra det heller.
2021-05-21, 15:34
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVPutin
USA:s invasion i Irak var ett brott mot folkrätten. USA:s nuvarande ockupation av östra Syrien är inte heller förenligt med internationell lag. Du kan heller inte förneka att USA ensidigt säger upp avtal med andra länder, såsom nyligen med Iran (ett avtal som f.ö. inte behövde ratificeras - ni ukrainska skogsvarelser kämpar visst fortfarande med svenskan i fabriken ). Självklart är det frågan om avtalsbrott från världens största militärmakt Om USA själva följer sin s.k. "rules based order" så är det inte värt att be något annat land att göra det heller.

Assad är ingen lagligt vald ledare, typisk ryskstödd minoritetsdiktator. Ryssland stödjer Hamas och Hezbollah. Osv.
Då är det alltså fritt fram för Ukraina bli världens 3e största kärnvapenmakt igen. Och konfiskera ryska tillgångar får vem som helst göra.

Bättre med ett stavfel än ha helt fel i fakta, logik och lagar.
Senast redigerad av birgerkungen 2021-05-21 kl. 15:41.
2021-05-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Sa jag det? Om du inte visste det så existerar inte Sovjetunionen.
Nej, den existerar inte nu, men den existerade när Ukraina deklarerade sin självständighet. Och du missförstår avsiktligt vad diskussionen handlar om när du gär ditt helt onödiga inhopp i min diskussion med Draken. OM Sovjetunionen fortfarande hade existerat och dessutom inte erkänt Ukrainas ensidigt utropade självständighet, tror du att Draken då hade tyckt det vore fel av väst att ge militärt stöd till Ukraina?
2021-05-21, 15:48
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, den existerar inte nu, men den existerade när Ukraina deklarerade sin självständighet. Och du missförstår avsiktligt vad diskussionen handlar om när du gär ditt helt onödiga inhopp i min diskussion med Draken. OM Sovjetunionen fortfarande hade existerat och dessutom inte erkänt Ukrainas ensidigt utropade självständighet, tror du att Draken då hade tyckt det vore fel av väst att ge militärt stöd till Ukraina?
Jag trodde diskussionen gällde Ukraina och inte användare på Flashback...
2021-05-21, 15:50
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Assad är ingen lagligt vald ledare, typisk ryskstödd minoritetsdiktator. Ryssland stödjer Hamas och Hezbollah. Osv.
Då är det alltså fritt fram för Ukraina bli världens 3e största kärnvapenmakt igen. Och konfiskera ryska tillgångar får vem som helst göra.

Bättre med ett stavfel än ha helt fel i fakta, logik och lagar.

Du förstår uppenbarligen inte hur internationell rätt fungerar. Irak var en diktatur under Saddam Hussein, USA:s invasion 2003 var lik förbannat ett brott mot folkrätten, eftersom USA och dess allierade inte fått mandat av FN till att invadera Irak och situationen inte heller utlöst rätten till självförsvar, vilka är de enda två lagliga grunderna till maktbruk mot en stat.
2021-05-21, 15:51
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det förekommer ingen diskussion mellan dig ditt troll, och mig.
Du är ju totalt förvirrad och förstår inte ens själv vad du skriver och tycker.

Du blev helt svarslös när du fick frågan om det var ok om Saudi hade sponsrat er utbrytarrepublik Tjetjenien....som ni sponsrar banditer i östra Ukraina,
helt svarslös.

Att höra företrädare för en diktatur prata om folkrätt är ju parodiskt.
Senast redigerad av Draken55 2021-05-21 kl. 15:56.
2021-05-21, 16:00
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Menar du att det inte existerarde separatister i Donetsk vid tidpunkten? Bara ryssar från Ryssland?

En aktion för med sig en reaktion. Ingen rök utan eld. Osv...

80% av Ukrainas befolkning föredrar ryska framför ukrainska, och 45% hushåll talar ryska hemma.

Fundera nu varför det tydligt proryska södra och östra Ukraina blev startskottet på separatismen?
När det började blåsa separatistiska vindar i Donbas beordrade Kiev armén och flyget till Donbas där upproret skulle kväsas i sin linda.
Självklart fanns det några Rysslandsvurmande putinister i Donetsk, men det rättfärdigar inte Rysslands handlande i någon det. Ryssland ska hålla sina tassar borta från det vänliga ukrainska folket.

Vet inte om du varit i Ryssland och Ukraina, men fram till Putin började härja fanns i princip inga motsättningar mellan folken. I Ukraina talade man antingen ryska eller ukrainska, eller båda, men såg sig då OCH NU som ukrainare. På den ryska sidan såg man Ukraina och dess befolkning som sitt broderfolk, oavsett om de talade ryska eller ukrainska. Sen kom Putin och skapade kaos.

Ukraina har all rätt enligt folkrätten att återta alla delar av Ukraina, med våld om så behövs. Att de inte gjort det beror på två faktorer - bristande militära resurser och hänsyn till lokalbefolkningen.

Inga rysstödda falska omröstningar, vare sig i Donetsk/Luhansk och/eller på Krim kan ändra på det faktum att det är Ukraina och majoriteten hade det bättre innan de av Ryssland ivrigt påhejade (och med vapen och militär personal understödda) separatisterna förstörde östra Ukraina och innan ryska trupper ockuperade Krim.

Sluta vara ett så genomskinligt putintroll. Jag har varit på båda sidorna gränsen och ingen hade problem med den andre innan Putin började sin ockupation. Det ryska folket är förtryckt av Putins anhang och nu förtrycker de även Ukraina.
2021-05-21, 16:38
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Självklart fanns det några Rysslandsvurmande putinister i Donetsk, men det rättfärdigar inte Rysslands handlande i någon det. Ryssland ska hålla sina tassar borta från det vänliga ukrainska folket.

Vet inte om du varit i Ryssland och Ukraina, men fram till Putin började härja fanns i princip inga motsättningar mellan folken. I Ukraina talade man antingen ryska eller ukrainska, eller båda, men såg sig då OCH NU som ukrainare. På den ryska sidan såg man Ukraina och dess befolkning som sitt broderfolk, oavsett om de talade ryska eller ukrainska. Sen kom Putin och skapade kaos.

Ukraina har all rätt enligt folkrätten att återta alla delar av Ukraina, med våld om så behövs. Att de inte gjort det beror på två faktorer - bristande militära resurser och hänsyn till lokalbefolkningen.

Inga rysstödda falska omröstningar, vare sig i Donetsk/Luhansk och/eller på Krim kan ändra på det faktum att det är Ukraina och majoriteten hade det bättre innan de av Ryssland ivrigt påhejade (och med vapen och militär personal understödda) separatisterna förstörde östra Ukraina och innan ryska trupper ockuperade Krim.

Sluta vara ett så genomskinligt putintroll. Jag har varit på båda sidorna gränsen och ingen hade problem med den andre innan Putin började sin ockupation. Det ryska folket är förtryckt av Putins anhang och nu förtrycker de även Ukraina.

Sluta var ett så genomskinligt NATO-troll. Opinionsundersökningar utförda av västliga och ryska forskare i både DNR/LNR och Krim stöder inte dina påståenden. Opinionen för Ryssland är överväldigande på Krim enligt alla mätningar, och levnadsstandarden har ökat dramatiskt där sedan annekteringen, framför allt genom enorma ryska ekonomiska stödprogram. I Donbass vill majoriteten inte heller tillbaka till Ukraina, de ser resten av ukrainarna som sina bröder och systrar men man hatar regeringen i Köjäv och är livrädd för vad som skulle hända om de återerövrade Donetsk och Lugansk. I DNR/LNR är förvisso levnadsstandarden usel, vilket beror på att båda sidor, inklusive Köjävregimen, inte vill respektera ingångna vapenstillestånd. Jag har varit på båda sidorna gränsen och ingen hade problem med den andre innan Banderarörelsen började sin våldsturné.
2021-05-21, 16:51
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Sluta var ett så genomskinligt NATO-troll. Opinionsundersökningar utförda av västliga och ryska forskare i både DNR/LNR och Krim stöder inte dina påståenden. Opinionen för Ryssland är överväldigande på Krim enligt alla mätningar, och levnadsstandarden har ökat dramatiskt där sedan annekteringen, framför allt genom enorma ryska ekonomiska stödprogram. I Donbass vill majoriteten inte heller tillbaka till Ukraina, de ser resten av ukrainarna som sina bröder och systrar men man hatar regeringen i Köjäv och är livrädd för vad som skulle hända om de återerövrade Donetsk och Lugansk. I DNR/LNR är förvisso levnadsstandarden usel, vilket beror på att båda sidor, inklusive Köjävregimen, inte vill respektera ingångna vapenstillestånd. Jag har varit på båda sidorna gränsen och ingen hade problem med den andre innan Banderarörelsen började sin våldsturné.
Västliga forskare? I ryssrebellkontrollerade områden? Du måste skämta. Jag HAR OCKSÅ VARIT DÄR innan detta hände och jag hörde aldrig en enda som ville tillhöra Ryssland, man var glada att man tillhörde Ukraina.

Putin har förstört en vänskaplig relation mellan två folk, ockuperat ett annat land och han ska ut därifrån. Hur svårt är det att förstå?

Det är inte konstigt att "alla mätningar" på Krim är för Ryssland, men det beror ju på att INGA fria undersökningar kan genomföras och inga fria val har skett där sedan ockupationen. Det underliga att direkt efter ockupationen svängde opinionen till rysk fördel och du påstår att det gjordes under fria och pålitliga former. Du är putinist- och ryskt regeringstroll, inget annat.

Dessutom, ÄVEN om 100% av befolkning i helt fria val hade röstat för att tillhöra Ryssland så hade det fortfarande varit så att Ukraina haft rätt att försvara territoriet, det är Ukraina. Tror du att Sverige, eller något land, skulle släppa delar av sitt land som en följd av en folkomröstning? Nej.

Jag saknar min tid på Krim, och att jag inte kan åka dit igen, och det var där jag lärde mig tala ryska på riktigt, ditt lilla putintroll... Försök inte med mig.
2021-05-21, 17:02
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Västliga forskare? I ryssrebellkontrollerade områden? Du måste skämta. Jag HAR OCKSÅ VARIT DÄR innan detta hände och jag hörde aldrig en enda som ville tillhöra Ryssland, man var glada att man tillhörde Ukraina.

Putin har förstört en vänskaplig relation mellan två folk, ockuperat ett annat land och han ska ut därifrån. Hur svårt är det att förstå?

Det är inte konstigt att "alla mätningar" på Krim är för Ryssland, men det beror ju på att INGA fria undersökningar kan genomföras och inga fria val har skett där sedan ockupationen. Det underliga att direkt efter ockupationen svängde opinionen till rysk fördel och du påstår att det gjordes under fria och pålitliga former. Du är putinist- och ryskt regeringstroll, inget annat.

Dessutom, ÄVEN om 100% av befolkning i helt fria val hade röstat för att tillhöra Ryssland så hade det fortfarande varit så att Ukraina haft rätt att försvara territoriet, det är Ukraina. Tror du att Sverige, eller något land, skulle släppa delar av sitt land som en följd av en folkomröstning? Nej.

Jag saknar min tid på Krim, och att jag inte kan åka dit igen, och det var där jag lärde mig tala ryska på riktigt, ditt lilla putintroll... Försök inte med mig.

Kul att höra att DU OCKSÅ HAR VARIT DÄR med STORA BOKSTÄVER. Det förändrar inte faktumet att du är ett Bandera- och ukrainskt regimtroll, inget annat.

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Crimean_status_referendum#Post-referendum_polls

Citat:
The results of the survey by the US government Broadcasting Board of Governors, conducted April 21–29, 2014, showed that 83% of Crimeans felt that the results of the March 16 referendum on Crimea's status likely reflected the views of most people there. Whereas, this view is shared only by 30% in the rest of Ukraine.[150]

According to the Gallup's survey performed on April 21–27, 82.8% of Crimean people consider the referendum results reflecting most Crimeans' views,[151] and 73.9% of Crimeans say Crimea's becoming part of Russia will make life better for themselves and their families, while 5.5% disagree.[151]

According to survey carried out by Pew Research Center in April 2014, majority of Crimean residents say the referendum was free and fair (91%) and that the government in Kyiv ought to recognize the results of the vote (88%).[152]

A poll of the Crimean public was taken by the Ukrainian branch of Germany's biggest market research organization, GfK, on January 16–22, 2015. According to its results: "Eighty-two percent of those polled said they fully supported Crimea's inclusion in Russia, and another 11 percent expressed partial support. Only 4 percent spoke out against it. ... Fifty-one percent reported their well-being had improved in the past year."[153]

Du anser alltså inte att folkets vilja ska respekteras? I andra sammanhang anses lokala folkomröstningar vara avgörande. Montenegro röstade för att skiljas från Serbien, Slovakien röstade för självständighet från Tjeckien, och... Ukraina röstade för självständighet från Sovjetunionen!
2021-05-21, 17:15
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Du försöker debattera med en notorisk faktaförnekare vars enda utgång är att det Putin och Kreml gör är rätt, spelar ingen roll vad.

Tjetjenien , samna regler där som i östra Ukraina?

Det förekommer ingen diskussion med dessa troll , det är bara det eviga betalda mantrat att allt diktaturen gör kan rättfärdigas och skrattretande jämförelser som vore de efterblivna, Slovakien?😂
Senast redigerad av Draken55 2021-05-21 kl. 17:20.
2021-05-21, 17:19
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Kul att höra att DU OCKSÅ HAR VARIT DÄR med STORA BOKSTÄVER. Det förändrar inte faktumet att du är ett Bandera- och ukrainskt regimtroll, inget annat.

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Crimean_status_referendum#Post-referendum_polls

Du anser alltså inte att folkets vilja ska respekteras? I andra sammanhang anses lokala folkomröstningar vara avgörande. Montenegro röstade för att skiljas från Serbien, Slovakien röstade för självständighet från Tjeckien, och... Ukraina röstade för självständighet från Sovjetunionen!
Eller hur? Jag har ingen större koppling till Ukraina än till Ryssland, det är Putins diktatur jag har något emot och hur han ockuperar delar av grannländer.

Jag ger inte många ören för att det var fria val. Hade det varit fria val hade de arrangerats av Ukraina eftersom Krim tillhör Ukraina. Oavsett valutgång tillhör "utbrytarrepublikerna" Ukraina. Så du tycker att t.ex. skåningarna ska kunna hålla ett val om att ansluta sig till Danmark och Jämtland till Norge kanske? Du tror att vår riksdag skulle godta det? Okej.

Folkrättsligt fastställda gränser ska hållas och ryska trupper har ingenting i Ukraina att göra.

Jag baserar dessutom min uppfattning angående Krim och de ockuperade delarna i östra Ukraina på egna upplevelser och erfarenheter från när jag varit där. Ingen har uttryckt en vilja att tillhöra Ryssland.

Inse att det var Putin som blev kissnödig när Ukraina ville få det bättre och föredrog att närma sig EU i stället för att fortsätta krama Putindiktaturens lakejer och det är den enda anledningen till att tiotusentals dött i Ukraina sedan dess. Ansvaret ligger till 100% på Putin och hans lakejer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in