2021-05-21, 11:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Varför ska israel ge upp land för fred när israel har det militära övertaget? det är rent vansinne.

Nu har israel redan gått med på sådanna vansinniga affärer (Sinai, Gaza) så det kan säkert ske igen men det är inte direkt i israels intresse när de redan nu har brist på land.
Dom "ger" inte upp land, dom "tar"
Citera
2021-05-21, 11:34
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Dom "ger" inte upp land, dom "tar"
Jo de har gett upp land ex Sinai, land som israel vunnit genom krig och därför blivit rättmätiga ägare till.
Citera
2021-05-21, 11:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Varför ska israel ge upp land för fred när israel har det militära övertaget? det är rent vansinne.

Nej, jag tror inte heller att freden är så viktig för Israel, för de är ju helt överlägsna militärt och de är bra på att skydda sig mot Hamas enkla raketer. Därför expanderar Israel hellre, deras mål är att ta över de palestinska områdena helt och hållet, liksom de även ockuperar syriska Golanhöjderna.
De har ju redan saboterat 2-statslösningen och kommer att fortsätta på den vägen.

Palestinierna vill slippa bomber, ockupation, belägring och ständiga trakasserier, de vill ha fred och en trygg tillvaro. Hur kan det vara svårt att förstå?

Israel vill expandera på andras bekostnad, "andra" vill ha en mänskligare tillvaro.
Citera
2021-05-21, 11:47
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, jag tror inte heller att freden är så viktig för Israel, för de är ju helt överlägsna militärt och de är bra på att skydda sig mot Hamas enkla raketer. Därför expanderar Israel hellre, deras mål är att ta över de palestinska områdena helt och hållet, liksom de även ockuperar syriska Golanhöjderna.
De erbjöd gulanhöjderna till syrien i utbyte mot fred men syrein vägrade acceptera detta.

Problemet är att Israelerna är alldeles för altruistiska och därför inte går efter vad som är i deras intresse.

Citat:
De har ju redan saboterat 2-statslösningen och kommer att fortsätta på den vägen.
Det är ingen bra lösning för israel eftersom palestinierna då kan bygga upp sin militär och sedan starta krig mot irsael igen.

Citat:
Palestinierna vill slippa bomber, ockupation, belägring och ständiga trakasserier, de vill ha fred och en trygg tillvaro. Hur kan det vara svårt att förstå?

Israel vill expandera på andras bekostnad, "andra" vill ha en mänskligare tillvaro.
https://www.youtube.com/watch?v=XU438kMknbQ
Citera
2021-05-21, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Vilken roll kan den mycket ökända familj Rothschild ha spelat, de har ju kunnat föra lobby arbete för Israel's upprättelse, pengar öppnar många dörrar. Är det nu man ska ta på den berömda foliehatten?

Jag kan svara på frågan själv;

https://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration

The Balfour Declaration was a public statement issued by the British government in 1917 during the First World War announcing support for the establishment of a "national home for the Jewish people" in Palestine, then an Ottoman region with a small minority Jewish population. The declaration was contained in a letter dated 2 November 1917 from the United Kingdom's Foreign Secretary Arthur Balfour to Lord Rothschild, a leader of the British Jewish community, for transmission to the Zionist Federation of Great Britain and Ireland. The text of the declaration was published in the press on 9 November 1917.
Senast redigerad av TantRossin 2021-05-21 kl. 12:17.
Citera
2021-05-21, 12:22
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
En mycket bra artikel som försöker bena ut hjärntvätten. Sionismen kan i dessa fall närmast betraktas som en sekt
En väckarklocka för alla som är intresserade utav verkligheten. Ibland undrar man om dagens debattörer som försvarar Israel får sin kunskapsbas från twitter .

"Varför ser man flisan i sin broders öga, men inte bjälken i sitt eget?"

Finns absolut hjärntvätt i många miljöer, ultraortodoxa bla avskärmar sig ganska så rejält från omvärlden från media och TV. Kan inte gå bredvid kvinnor om inte en annan person går mellan dem osv.

Sedan finns det ju föreställningar från de som försvarar palestina som är fel, nämligen att palestinierna förlorat en stat de haft, men de har aldrig haft någon och kan därmed inte förlorat den.

Att de nu vill ha har jag inga problem med, den erkändes 1988 av en rad länder. Så nu har de en stat och jag tycker att de ska ha en stat, nya stater bildas då och då och nu har Palestina fötts.

Flisan och bjälken, ja det kan sägas om båda sidor. Jag försöker att vara konsekvent i detta.
Citera
2021-05-21, 12:24
Medlem
En grej som är värd att reflektera över, vet ej om det redan behandlats, men läs detta;

https://www.nordfront.se/israel-anklagar-kina-for-antisemitism-efter-kommentar-om-judars-inflytande-i-usa.smr

Det jag vill ha sagt med detta är, världens öppnaste hemlighet, dvs att sionistern kontrollerar USA, men att det varit tabu att prata om detta, börjar bli mer och mer rumsrent.

Min fråga och diskussionspunkt? Är striden förlorad nu när det börjar bli allt mer och mer uppenbart det som alltid har vetats av icke-sheeple, dvs att ameriaknsk politik helt och hållet är kontrollerad av sionister? Varför talas det mer öppet om detta samt varför pratas det om d i RT i större grad? Innan var det ju bara persisk media i form av press tv som påtalade detta; i sverige var det Ahemd Rami men han blev ju som bekant bortplockad av "lobbyn"..

Även progressiva judar är emot israels flagranta brott mot mänskligheten. Dem enda som köper hamas-narrativet är väl björn söder, kristersson och ebba busch som alla är hårt kontrolelrade av lobbyn om ni frågar mig..
Citera
2021-05-21, 12:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
En grej som är värd att reflektera över, vet ej om det redan behandlats, men läs detta;

https://www.nordfront.se/israel-anklagar-kina-for-antisemitism-efter-kommentar-om-judars-inflytande-i-usa.smr

Det jag vill ha sagt med detta är, världens öppnaste hemlighet, dvs att sionistern kontrollerar USA, men att det varit tabu att prata om detta, börjar bli mer och mer rumsrent.

Min fråga och diskussionspunkt? Är striden förlorad nu när det börjar bli allt mer och mer uppenbart det som alltid har vetats av icke-sheeple, dvs att ameriaknsk politik helt och hållet är kontrollerad av sionister? Varför talas det mer öppet om detta samt varför pratas det om d i RT i större grad? Innan var det ju bara persisk media i form av press tv som påtalade detta; i sverige var det Ahemd Rami men han blev ju som bekant bortplockad av "lobbyn"..

Även progressiva judar är emot israels flagranta brott mot mänskligheten. Dem enda som köper hamas-narrativet är väl björn söder, kristersson och ebba busch som alla är hårt kontrolelrade av lobbyn om ni frågar mig..
Der är inte heller någon välbevarad hemlighet att judelobbyn och Israel infiltrerat den politiska högern. Framför allt de som befinner sig på ytterkanten. Men den problematik de Europeiska länderna har med muslimska flyktingar går inte att jämföra med den palestinska konflikten.

Jag läste någon intervju med nazisten som snodde Auschwitz skylten för några år sedan. Han beskrev ju hur nazisterna nu allierat sig med sionisterna mot den gemensamma fienden Islam.
Citera
2021-05-21, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vetteful
https://www.youtube.com/watch?v=76NytvQAIs0

Frågan är; är det Abraham's ättlingar dessa bleka och rödhåriga folk?
Det fanns 3% äkta judar i Palestina, innan europeiska och östeuropeiska 'judar' gjorde krav på ett judiskt hemland. Dessa 3% levde i fred med sina muslimska grannar. Deras bakåtsträvande religioner har ju mycket gemensamt; Hallal slakt - schertning/ kosher, kvinnor ska täcka sitt hår, omskärelsen på pojkar, ingen alkohol konsumtion, bara lite exemplen.
Citera
2021-05-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Det finns ju ett ganska enkelt recept på det. Utför inte terrordåd, skjut inte mot poliser och vakter, döda inte israeler, bomba inte Israel. Då blir det fred och lugnt. Hur kan det vara svårt att förstå?
Senast redigerad av Nannegijala 2021-05-21 kl. 12:39.
Citera
2021-05-21, 12:57
Medlem
Citat:
Der är inte heller någon välbevarad hemlighet att judelobbyn och Israel infiltrerat den politiska högern. Framför allt de som befinner sig på ytterkanten. Men den problematik de Europeiska länderna har med muslimska flyktingar går inte att jämföra med den palestinska konflikten.

Jag läste någon intervju med nazisten som snodde Auschwitz skylten för några år sedan. Han beskrev ju hur nazisterna nu allierat sig med sionisterna mot den gemensamma fienden Islam.

Intressant; vad finns det för konkret bevis då för att Sionisterna är bakom folk som jomshof, söder, och österrikas PM???? Bara nyfiken?

Jag kan säga att NMR verkar vara ganska oantastade av sionistlobbyin hittils...
Citera
2021-05-21, 13:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Intressant; vad finns det för konkret bevis då för att Sionisterna är bakom folk som jomshof, söder, och österrikas PM???? Bara nyfiken?

Jag kan säga att NMR verkar vara ganska oantastade av sionistlobbyin hittils...
Ja infiltrationsverksamhet brukar ju närmast föras bakom kulisserna utav rampljuset.
Björn Söders svärm av Israelvänliga motioner är väl en del i detta. Söders bästisar Ekerötterna Ted och Kent är väl det tydligaste exemplet.
Ted Ekeroth förestår föreningen För Israel och demokrati i Mellanöstern.
Kent sitter i styrelsen för World Zionist Organization och mottog 2007 Theodor Hertzl priset för sina insatser för Israel och Sionismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in