Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
De kallade det tröttsjukan och då kan ju såklart detta vara en av anledningarna ihop med andra:
”Vuxna patienter med odiagnostiserad celiaki söker vård vanligast på grund av kronisk trötthet."
Att plötsligt piggna till när nya dieten börjar kicka in låter väl helt naturligt.
Sen vad man gör med den piggheten är ju en annan sak. Kanske tar itu med att skilja sig från sin mycket otrogen make?
Söker sig en ny partner?
Eller använder energin så långt den räcker till att hantera nån form av misstanke-om-mord-tillvaro.
Med lite piller till hjälp och lite nedärvd bonnamentalitet att man håller ihop och försöker ”lösa” det mesta så är det väl de här bitarna som talar för hennes ”beteende”. Ihop med lite schyssta piller och annan hjälp då.
Jag hävdar fortfarande att åklagarnas ”plan” baktände något då man valde att gripa HD och delge misstanke mord.
Baserat på nåt vittne som sagt nåt om nån tid hon pratat om LW:s försvinnande kanske och nåt mer?
Taktik mer än befogad misstanke?
Antagligen var tanken att hon skulle knäckas där i förhörsrummet och berätta allt hon visste om SD osv. Det visades snoppbilder och allt ”skvaller” från SD:s framfart med LW.
Men under tiden hade SD och HD sommaren 2018-2019 kunnat bygga ett än tajtare band än innan mordet. Baserat på vad vet vi inte men kan bara gissa. Men finns ju uttalat att de på nåt sätt ville hitta tillbaka oavsett omständigheter kanske.
Så ska man se lite på utredningen med kritiska ögon så är det inte bara detaljer utan även, som jag menar, även mördarens motiv och åklgarens och spaningsledningens förståelse och taktik för vad som hänt som kan ha brustit.
Jag tror att det är svårt att "ställa" diagnos på HD utifrån det vi fått via FUP. Tvekslöst är hon plågad av depression på ett djupare plan, men exakt varför hon plötsligt "vaknar till liv" är väl svårt att veta.
Jag tänker att åklagarna dels kände att HD behövde kollas mer av flera anledningar, särskilt som hon dels verkade ha minnessvårigheter och undanhöll sanningen. Även vittnen som berättade saker om HD bidrog säkert, samt kanske droppen var JGs erkännande om att SD planerat mord på familjen (där HDs roll inte var tydlig?) Bara en tanke...
HD var också viktig att få bort från spelplanen, då försvaret kunde annars peka mot henne.
Jag vet inte hur de skulle betett sig med HD heller. Fanns det något alterenativ?
Jag tror också att man trodde att man skulle kunna knäcka henne med alla vittnesmål och bilder, SDs gogglande på plötslig spädbarnsdöd osv. HD är lite av en gåta. Hur klarade hon av att hålla stånd mot allt detta, försvara SD samtidigt som hon verkade få ökade psykiska problem med ökad ångest och dålig sömn. Kanhända att medicinen dämpade en del känslor och hon har förmågan att stoppa hucudet i sanden...
Jag vet ju att hon ofta säger att hon inte vill veta. Hon stänger kanske av, låtsas som att det inte är något att bry sig om?