2021-05-20, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2

De flesta Palistinier hamnade i flyktingläger på västbanken eller Gazaremsan.
1967 ockuperade Israel dessa områden.

Det här har hållit på sedan jag föddes.
Ingen utav dem ger sig.
Den ena gruppen spränger ett barn och den andre gruppen gör detsamma.
Hatar varandra. Hämnas på varandra har de gjort i över 70 år.
Sjukt allt.

Så är det.., och det är därför det "bara" blir vapenvila, och inget mer. För vid fredsförhandlingar måste Israel ge upp mark. Det har BiBi ingen lust att göra..
Citera
2021-05-20, 23:51
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Nu tror jag du nästan hjälper de som försvarar Israel lite väl mycket med din agitation, men tack igen. Alltid uppfriskande med de som säger precis vad de tänker. Du hatar Judar, fine, ingen måste älska dem. Men jag uppskattar din ärlighet.
Jag är ingen rasist som du. Jag kan inte hata judar. Orsaken är att jag inte betraktar judar som människor....
Citera
2021-05-20, 23:54
Medlem
Draken55s avatar
Jaha, och vad har palestinierna uppnått med att skicka 4009 raketer då?
Hela världen , förutom dumvänster har tröttnat på dessa losers .
Citera
2021-05-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Jag är ingen rasist som du. Jag kan inte hata judar. Orsaken är att jag inte betraktar judar som människor....
Saknar du abbe446 mycket?
Citera
2021-05-20, 23:58
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vilket annat folk skulle ha gått med på att 52 % av deras land överlämnades till en minoritet nyss anlända europeiska kolonisatörer?!

Under 1920- och 1930-talen kontrollerade britterna Palestina. Araberna som bodde i landet strävade efter att göra det självständigt. Man ville upprätta ett nationellt parlament som skulle innehålla representanter för muslimerna, judarna och de kristna. Det gick inte britterna med på. Man vägrade erkänna att araberna hade någon som helst rätt till politisk representation i sitt eget hemland. Sionisternas politiska organisationer däremot, samarbetade man tätt med. Naturligtvis var det dessa som motsatte sig att Palestina skulle få ett demokratiskt parlament. Då hade ju deras planer på att ta över landet omintetgjorts!

Under andra halvan av 1930-talet revolterade araberna mot den brittiska kolonialmakten. Man krävde självständighet och att britterna skulle lämna landet. Upproret krossades brutalt av britterna tillsammans med sionisterna. Efter det ökade motsättningarna mellan araberna och judarna i landet allteftersom den judiska invandringen ökade. Trots det försökte judiska och arabiska kommunister ända fram tills 1948 att ena befolkningen mot britterna.

Du ska veta att helt utan ironi så gillar jag ditt inlägg, jag vet att vi inte tycker lika i frågorna men jag uppskattar på vilket sätt du svarar. Det kan ibland bli lite mycket... känslor här annars.

Nyss anlända europeiska kolonisatörer? Koloni åt vilket land då? Du får det att låta som inga Judar fanns innan de "nyss anlända europeiska kolonisatörerna" klev av båtarna?

Britterna ja, suck. Hur mycket ställde inte de till med, tas sällan upp men hur de efterlämnade vissa regioner och områden, vill du kritisera dem, jag är här! Och inte bara på denna plats, divide and conquer på många platser. Vet att USA får ta en del blame i nutid, men britterna la en skakig grund efter sig. Minst sagt.

Nu kom jag att tänka på Lawrence of Arabia..
Citera
2021-05-21, 00:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Hamas måste nog ha Gaza i ett järngrepp, och de lever inte för att "vinna" konflikten. Bara att..kaoza..
Citera
2021-05-21, 00:01
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017

Alltså nu börjar jag nästan få ont i ryggen av all tacksamhet, du erkänner att du inte tycker Judar är människor. Sluta, detta är bara för bra, du bevisar precis det jag pratar om. Helt underbart att ha dig här för att visa varför Israel behövs. Tack!
Citera
2021-05-21, 00:02
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Hamas’s armed wing says it will closely what Israel does in the next two hours.

We had prepared a major blow, from Haifa to Ramon [airport in Eilat]… We will closely watch the behavior of the enemy until 2 a.m. and we will hold off the enormous strike we had prepared for our enemy,” says a spokesperson for Izz al-Din al-Qassam Brigades.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/hamas-says-its-keeping-close-watch-on-israel-ahead-of-truce/

Typ 3 minuter senare. Massa raketbeskjutningar mot mål strax norr och öst om Gaza..

00:37:
Netiv HaAssara

00:33:
Nirim, Ein HaShlosha

00:28:
Zimrat and Shuva, Kfar Azza, Sa'ad, Shokeda

00:27:
Be'eri, Nachal Oz, Alumim

One person is lightly injured as mortar shell strikes a print shop in the community of Be’eri near the Gaza border, Israeli authorities say.

The shell directly hit the building, according to Fire and Rescue Services. The victim is 53 years old and is being taken to a nearby hospital for treatment, medics say.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/mortar-shell-strikes-building-near-gaza-border-lightly-injuring-man/

Oklart dock vad Biden sysslar med?

https://www.youtube.com/watch?v=YKxqbGWoYXw

Kanske bättre att se från en nyhetskanal...

https://www.youtube.com/watch?v=O-mEWsq6Png
Citera
2021-05-21, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Bara för en dag sedan hotade USA med att använda sitt veto till den franskledda FN resolutionen till vapenvila, tillsammans med Egyptien och Jordanien.
Det är nåt. som inte stämmer här.

Tillochmed JDH hade förstått det.
Haha tycker du JDH är smartare än mig?
Citera
2021-05-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Hamas’s armed wing says it will closely what Israel does in the next two hours.

We had prepared a major blow, from Haifa to Ramon [airport in Eilat]… We will closely watch the behavior of the enemy until 2 a.m. and we will hold off the enormous strike we had prepared for our enemy,” says a spokesperson for Izz al-Din al-Qassam Brigades.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/hamas-says-its-keeping-close-watch-on-israel-ahead-of-truce/

Typ 3 minuter senare. Massa raketbeskjutningar mot mål strax norr och öst om Gaza..

00:37:
Netiv HaAssara

00:33:
Nirim, Ein HaShlosha

00:28:
Zimrat and Shuva, Kfar Azza, Sa'ad, Shokeda

00:27:
Be'eri, Nachal Oz, Alumim

One person is lightly injured as mortar shell strikes a print shop in the community of Be’eri near the Gaza border, Israeli authorities say.

The shell directly hit the building, according to Fire and Rescue Services. The victim is 53 years old and is being taken to a nearby hospital for treatment, medics say.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/mortar-shell-strikes-building-near-gaza-border-lightly-injuring-man/

Oklart dock vad Biden sysslar med?

https://www.youtube.com/watch?v=YKxqbGWoYXw

Kanske bättre att se från en nyhetskanal...

https://www.youtube.com/watch?v=O-mEWsq6Png
Alltså Biden... distanserar sig alltså från det faktum att Palestina och Israel krigat. Han vägrar erkänna detta utan påstår upprepat att det är bara Hamas och "andra terror fraktioner" samt Israel. Han klandrar inte Abbas och den Palestinska staten öht. Oförklarligt men förklarligt pga det nyss beviljade bistånd usa skänkt till P. Mycket problematisk presskonferens det där. För övrigt bekräftar han i live tv allt jag sagt om förhandling med Egypten som Squid vägra erkänna. Pratar också om återuppbyggnaden av Gaza...Helt sjukt. P kontrolleras totalt av Hamas militärt. Men han betraktar dem snarare som en gerilla.
Senast redigerad av She-IS-Crazy 2021-05-21 kl. 00:15.
Citera
2021-05-21, 00:24
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du ska veta att helt utan ironi så gillar jag ditt inlägg, jag vet att vi inte tycker lika i frågorna men jag uppskattar på vilket sätt du svarar. Det kan ibland bli lite mycket... känslor här annars.

Nyss anlända europeiska kolonisatörer? Koloni åt vilket land då? Du får det att låta som inga Judar fanns innan de "nyss anlända europeiska kolonisatörerna" klev av båtarna?

Britterna ja, suck. Hur mycket ställde inte de till med, tas sällan upp men hur de efterlämnade vissa regioner och områden, vill du kritisera dem, jag är här! Och inte bara på denna plats, divide and conquer på många platser. Vet att USA får ta en del blame i nutid, men britterna la en skakig grund efter sig. Minst sagt.

Nu kom jag att tänka på Lawrence of Arabia..
Skylla på britterna??

Folken som bor där är ansvariga
Sluta skyll på andra
Citera
2021-05-21, 00:25
Medlem
Metodisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Ökat hat mot Israel från omvärlden, oerhört dålig PR att bomba ihjäl barn, kvinnor, läkare och journalister. Att terrorister använder oskyldiga barn som sköld är inte en tillräckligt bra ursäkt för normala människor. Det är inte bara vänstern som hatar Israel. Utan det skitlandet hade vi haft mindre destabilisering i MENA regionen och mindre invandring till EU.
Senast redigerad av Metodisk 2021-05-21 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in