Citat:
Ursprungligen postat av
Termos99
Vilka palestinier är det du talar om som går med på det? Hamas, PA, palestinier som demonstrerar runtom i världen? Fatta hur stort Palestina varit om de hade gått med på 1948 års gränser, men de har gapat efter mycket, och förlorat nästan hela stycket.
Problemet är att Israel varken håller sig till gränser från 1948 eller 1967.
Du tänker väl inte börja det klassiska draget som israeliska ledare brukar ta till när det ska förhandlas? Oy vey, vi har ingen att förhandla med, "tehhrorr", oy vey.
Citat:
Ursprungligen postat av
Termos99
Om inte mellanöstern skulle vara rörigt nog, att ta upp Balkan. Kom igen?! Ska vi ge oss in dit kommer vi få varningar för OT båda två.

Jämförelsen var högst relevant, eftersom den visade att alla inte är lika inför lagen och Israel finns i nuvarande form tack vare amerikanskt beskydd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Termos99
Men läs vad jag skriver, jag har skrivit flera gånger att om en palestinsk stat ska finnas, tja varför inte? Men det hindrar inte fakta att en palestinsk stat inte funnits... de kunde haft en 1948 men ja vi vet hur det gick. Nu har de Gaza och PA som de fick av Judarna.
Det är helt ointressant vilka stater har existerat tidigare och vilka har inte gjort det. Det visade jag tydligt med exempel som Ukraina, Vitryssland, USA, Kanada.
När existerade senast en judisk stat? För 2000-3000 år sedan. Totalt ointressant, och lika ointressant som när Netanyahu håller sagostund om judiska kungar från tiden då faraoner regerade Egypten.
Fokusera på lagen som gäller idag, och på att Israel de facto ockuperar palestinska områden och dessvärre utökar judiska bosättingar på ockuperad mark, vilket pekar åt ett enda håll.
Israel tänker annektera Västbanken och aldrig tillåta bildandet av en palestinsk stat.