2021-05-15, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Står tidigare i tråden att PU och hans vän brukade synas i Mariestad med en vit Peugeot 205 men har även läst som du säger att han hade en Toyota och att BW hade en vit Opel kadett.

Hur är det med grabbarna som satt i bilen och såg när den vita bilen körde in på gångbanan? Varför minns dom färgen på bilen men inte bilmärket? Satt dom för långt ifrån?

Detta att två unga grabbar inte kan bekräfta bilmärket men bara färgen får mig att tro på mer att bilen var en Toyota camry/Corolla än tex en Opel kadett eller Volvo.

Om ni söker på Opel kadett 90 tals modell så ser ni direkt att det är en Opel och ni hade sett det från långt håll på gatan utan att märket synts, samma med Volvo även om man inte är speciellt intresserad av bilar så ser man lätt på dom två bilarna vad det är för märken.

Däremot Toyota Camry/Corolla från 90 talet är inte lika lätta att känna igen då tex Nissan sunny är väldigt lik Toyota Corolla.

Behöver inte betyda någonting men endast en tanke jag haft för jag tycker det är lite konstigt att ingen av vittnerna har kunnat bekräfta bilmärket.

Utan att veta säkert men jag tror att man bör kolla på bilar från 80-talet?
Citera
2021-05-15, 12:14
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, det går ju att vrida o vända på. Man kan ocjså tycka att de borde förstått att det skulle verka misstänkt om de efter att de läst på fkashb. om de uppmärksammade bilderna skulle börjat ändra kr ta bort de samma.

Det kan t.ex även bero på att de skämtar med oss i tråden. Eller att BW o MK helt enkelt blivit osams. Ja. Ja, bara att hoppas på att det trillar in lite mer fakta.

Skulle gissa på att MK fått reda på att BW är misstänkt av folk i H-fallet och därefter vill klippa bort banden med honom pga obehagskänslor så att det då är förklaringen till att fotot togs bort.

Samt att BW då klippt bort honom som "hämnd", och vill j-vlas.

Ja. Ja.. Spekulationer i all ära..
Citera
2021-05-15, 23:16
Medlem
Ganska barnsligt beteende att klippa i foto så där i den åldern och dessutom publicera. Varför inte skita i att publicera istället. Ar fotot så viktigt!? Knappast. Det viktiga var poängen med den, vad det nu var, tror jag.
Citera
2021-05-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Utan att veta säkert men jag tror att man bör kolla på bilar från 80-talet?
Ja du har rätt, menade 80 tals bilar möjligen 90 men Opel kadett och Toyota modellerna ändrades inte så mycket den tiden till utseendet, åtminstone inte kadett och dom Camry.
Senast redigerad av OrgryteLegend 2021-05-15 kl. 23:41.
Citera
2021-05-19, 11:53
Medlem
Känns lite märkligt att när det började bli lite "intressant" så dör tråden? vem/vilka är det som styr upp tråden kan man ju undra?
Citera
2021-05-19, 17:49
Medlem
Lyssnade på ljudboken "Mardrömmen i Mariestad" av danska journalisten Lotte Dalgaard.
Kanske redan har ventilerats i tråden men Ullrika och Helena tar deras bil till Töreboda och parkerar den där. Sen taxi tillbaka och Ullrika har ont i magen och vill därför åka hem. På natten kommer en orolig och upprörd tjejkompis hem till Ullrika efter ett bråk med sin pojkvän. Under tiden när tjejkompisen är hemma hos Ullrika på natten ringer Helena från stadshotellet och berättar hur kul hon haft det. Efter samtalet beger sig tjejkompisen in mot stan igen. Dagen efter beger sig Ullrika till Pernilla W i Töreboda för att hämta plånboken de åker tillbaka till Mariestad och vid lunchtid kommer vänner hem till Ullrika och de hjälps åt att leta i närområdet. Senare kommer Ullrikas föräldrar och på kvällen kommer en polis och hittar sandalerna efter att ha letat på den tänkbara vägen Helena kan ha tänkt sig gå hem.

Vilken tid ringde Helena hem till Ullrika? Var inte det precis innan stängningen?
Vem var tjejen som kom hem till Ullrika på natten?
Hur tog sig Ullrika till Töreboda om hennes bil var där?
Vilka vänner letade i närområdet?
Letade man inte då på den tänkbara vägen Helena kan ha tänkt sig gå?

Nytt för mig var också att man funnit fotavtryck i buskarna i närheten till hjulspåren i sanden. Borde man kanske ha en fot storlek åtminstone? Eller sjabbla polisen bort det också.
Citera
2021-05-19, 17:52
Medlem
Jag vet dessutom att hans mamma är kommunpolitiker i mariestad. Duktig och respekterad. Han ska ha släktskap med uppsatta inom rättsväsendet i Skövde.

Ursäkta att jag kapade ett långt inlägg,men jag tror att just detta är det mest intressanta ?
Citera
2021-05-19, 17:52
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Känns lite märkligt att när det började bli lite "intressant" så dör tråden? vem/vilka är det som styr upp tråden kan man ju undra?

Fantastiskt mycket spaminlägg i tråden, försök rensa bort dom så finns "kanske" inte så mycket kvar att diskutera om detta fallet.
Citera
2021-05-19, 18:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Lyssnade på ljudboken "Mardrömmen i Mariestad" av danska journalisten Lotte Dalgaard.
Kanske redan har ventilerats i tråden men Ullrika och Helena tar deras bil till Töreboda och parkerar den där. Sen taxi tillbaka och Ullrika har ont i magen och vill därför åka hem. På natten kommer en orolig och upprörd tjejkompis hem till Ullrika efter ett bråk med sin pojkvän. Under tiden när tjejkompisen är hemma hos Ullrika på natten ringer Helena från stadshotellet och berättar hur kul hon haft det. Efter samtalet beger sig tjejkompisen in mot stan igen. Dagen efter beger sig Ullrika till Pernilla W i Töreboda för att hämta plånboken de åker tillbaka till Mariestad och vid lunchtid kommer vänner hem till Ullrika och de hjälps åt att leta i närområdet. Senare kommer Ullrikas föräldrar och på kvällen kommer en polis och hittar sandalerna efter att ha letat på den tänkbara vägen Helena kan ha tänkt sig gå hem.

Vilken tid ringde Helena hem till Ullrika? Var inte det precis innan stängningen?
Vem var tjejen som kom hem till Ullrika på natten?
Hur tog sig Ullrika till Töreboda om hennes bil var där?
Vilka vänner letade i närområdet?
Letade man inte då på den tänkbara vägen Helena kan ha tänkt sig gå?

Nytt för mig var också att man funnit fotavtryck i buskarna i närheten till hjulspåren i sanden. Borde man kanske ha en fot storlek åtminstone? Eller sjabbla polisen bort det också.

Det har varit tveksamt om hur Ulrika och Helena kom till Töreboda, men om det stämmer som står i boken kan vi alltså glömma den ihärdiga uppgiften i tråden att KM:s sambo körde - och sannolikt att KM var med i bilen. Det som då återstår enligt radioprogramserien är att "mannen med pilotglasögon" åkte med i taxin in till stan och gick med in på Stadt. Dessutom bör han då ha tagit sig till inflyttningsfesten på annat sätt. Mycket intressant!

Den upprörda tjejkompisen? BW:s tjej? Dock givet förutsättningen att BW och tjejen verkligen var på festen i Radbyn. Enligt Bratis ska BW och Mika*el Kjellqu*ist ha varit på annat håll. Också mycket intressant!

Helena ska ha ringt hem vid kanske 01:30 - eller har någon annan en mer exakt tidpunkt? Det kanske framgick i radioprogramserien, förresten? Vet ej hur Ulrika kom till Töreboda för att hämta plånboken - och bilen, får man väl anta, då.

Jag har inte hört ett ord om skoavtrycken, men man gjorde väl gipsavgjutningar och sparade dessa? Men det är säkert som du skriver, att polisen lyckades förstöra de spåren också.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-19 kl. 19:16.
Citera
2021-05-19, 18:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Jag vet dessutom att hans mamma är kommunpolitiker i mariestad. Duktig och respekterad. Han ska ha släktskap med uppsatta inom rättsväsendet i Skövde.

Ursäkta att jag kapade ett långt inlägg,men jag tror att just detta är det mest intressanta ?

Det fanns kanske tveksamheter till om namnet Mika*el Kjellqu*ist skulle droppas i tråden, men nu gjorde det det och vi ser att tråden direkt gick in i någon slags "ligga-lågt"-läge för att "vänta och se", typ. Jag hade förväntat mig en massa "action" i och med det för många bekanta namnet samt de numera märkliga turerna med fotografiet, men icke! Högst besynnerligt.
Och när det gäller det där fotografiet som användaren divadnil noterade på Mika*els Facebook, verkar det som (jag vet dock inte helt säkert) att fotografiet låg ute i augusti 2018 när divadnil skrev inlägget om beskärningen av fotografiet (det är vad divadnil tror sig kunna minnas). Någon gång efter det togs fotografiet bort. Intressant!

Visst är det intressant att Mika*els mamma är djupt engagerad i kommunpolitiken i Mariestad samt att Mika*el - enligt Bratis - ska ha goda kontakter inom rättsväsendet i Skövde. Är "mannen med pilotglasögon" den hittills utpekade KM eller är det i stället MK (omvända initialer, alltså)? Var det därför som åklagare och polis inte ville/vågade tvinga på mannen en advokat? Var det därför som mannen visste sina rättigheter så bra? Enligt Bratis ska MK vara en ganska kaxig och tuff person, så var det därför som de kaxiga orden uttalades till polis och åklagare? Tja, jag vet självklart inte, men nog börjar jag fundera, alltid.

Och givet att den här tråden lääänge har varit utsatt för påtryckningar och manipulationer.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-19 kl. 19:25.
Citera
2021-05-19, 20:37
Medlem
[quote=Ugglan. Är "mannen med pilotglasögon" den hittills utpekade KM eller är det i stället MK (omvända initialer, alltså)? Var det därför som åklagare och polis inte ville/vågade tvinga på mannen en advokat? Var det därför som mannen visste sina rättigheter så bra? Enligt Bratis ska MK vara en ganska kaxig och tuff person, så var det därför som de kaxiga orden uttalades till polis och åklagare? Tja, jag vet självklart inte, men nog börjar jag fundera, alltid.

Och givet att den här tråden länge har varit utsatt för påtryckningar och manipulationer.[/QUOTE]

Jag vet inte,men jag är totalt övertygad om att pilotglasögonmannen är lösningen på hela denna historia. När detta med högt uppsatta politiker kommer upp så tror jag att det börjar brännas riktigt rejält. Skulle inte tro att en vanlig snubbe skulle kunna tysta dom som vet och även snacka sig ur detta med typ hot mot polisen. Det är i det närmaste helt jäkla galet att ingen vågar öppna sin käft? Hade inte Helena några vänner?
Senast redigerad av Morbror Frans 2021-05-19 kl. 20:39.
Citera
2021-05-19, 22:47
Medlem
Citat:
Jag vet inte,men jag är totalt övertygad om att pilotglasögonmannen är lösningen på hela denna historia. När detta med högt uppsatta politiker kommer upp så tror jag att det börjar brännas riktigt rejält. Skulle inte tro att en vanlig snubbe skulle kunna tysta dom som vet och även snacka sig ur detta med typ hot mot polisen. Det är i det närmaste helt jäkla galet att ingen vågar öppna sin käft? Hade inte Helena några vänner?

Instämmer i att det är knepigt att inte mer blivit officiellt men snackas gör det ju. Inte minst det jag tidigare betonar med Per W*a inlägg på twitter till KM. Kom också ihåg kopplingen till UrA vad gäller högt uppsatta politiker. Det blir lite konspiration att prata omvända initialer som jag ser det, vilka sakliga argument finns eg för MK som pilot? Känns inte övertygande men bra med alla spår såklart. Intressant med boken å tjejkompisen, det vore intressant att veta vem det är. Verkar vara trovärdiga uppgifter i boken, Ulrikas hemfärd pga magen är tex helt verifierade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in