Citat:
Ursprungligen postat av
Morbror Frans
Känns lite märkligt att när det började bli lite "intressant" så dör tråden? vem/vilka är det som styr upp tråden kan man ju undra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Morbror Frans
Jag vet dessutom att hans mamma är kommunpolitiker i mariestad. Duktig och respekterad. Han ska ha släktskap med uppsatta inom rättsväsendet i Skövde.
Ursäkta att jag kapade ett långt inlägg,men jag tror att just detta är det mest intressanta ?
Det fanns kanske tveksamheter till om namnet Mika*el Kjellqu*ist skulle droppas i tråden, men nu gjorde det det och vi ser att tråden direkt gick in i någon slags "ligga-lågt"-läge för att "vänta och se", typ. Jag hade förväntat mig en massa "action" i och med det för många bekanta namnet samt de numera märkliga turerna med fotografiet, men icke! Högst besynnerligt.
Och när det gäller det där fotografiet som användaren divadnil noterade på Mika*els Facebook, verkar det som (jag vet dock inte helt säkert) att fotografiet låg ute i augusti 2018 när divadnil skrev inlägget om beskärningen av fotografiet (det är vad divadnil tror sig kunna minnas). Någon gång efter det togs fotografiet bort. Intressant!
Visst är det intressant att Mika*els mamma är djupt engagerad i kommunpolitiken i Mariestad samt att Mika*el - enligt Bratis - ska ha goda kontakter inom rättsväsendet i Skövde. Är "mannen med pilotglasögon" den hittills utpekade KM eller är det i stället MK (omvända initialer, alltså)? Var det därför som åklagare och polis inte ville/vågade tvinga på mannen en advokat? Var det därför som mannen visste sina rättigheter så bra? Enligt Bratis ska MK vara en ganska kaxig och tuff person, så var det därför som de kaxiga orden uttalades till polis och åklagare? Tja, jag vet självklart inte, men nog börjar jag fundera, alltid.
Och givet att den här tråden lääänge har varit utsatt för påtryckningar och manipulationer.