Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Du nämner ju att hon vaknar från sin suidcala depression typ, i samband med att hon "vaknar till", och kostomlägg.
Jag har fttat det som att hennes depression där hon hade sucicidala tankar var väldigt långt tillbaka i tiden.
Jag har uppfattat det som vi tidigare i tråden har diskuterat detta med hennes ev självmordsförsök och att det som framkom handlade om att hon hade tankar på det? Inte verkliga försök.
Citera gärna, helst med aktbil och sidhänvisning.
Jag skriver om att vakna till efter depression eller episoder av psykisk ohälsa.
Snabbt på benen.
En förvånad chef med tanke på status våren vs augusti och omständigheter.
Snabbt på benen och storstädar i mer nutid efter att uppvisa en bild som liknar hennes forna insjuknande enligt hennes mor.
Drog sig tillbaka, nedstämd och åker till akutpsyk.
Väninna CH:
"Hon sa att hennes syster, mamma och pappa var med, Hanna hade tagit dit hela gänget. Hanna sa att det var hennes initiativ, hon ville åka dit och göra en grovstädning."
Hon ger själv en allvarlig bild kring depression, minnet är blurrat och snudd på kataton när hon inte vandrar (blandbild) och har varit länge i psykiatrins regi. Förlossningsdepression är alltid allvarligt i sig.
SD beskriver den klassiska bilden om när det är fara å färde vid allvarlig depression, dvs på väg upp ur den:
Passiv och sen kommer det suicifala när hon börjar återfå kraften.
Det framkommer en tydlig gemensam bild från vittnen om djup depression.
Att hon inte skulle försökt tar jag inte för troligt om det så vore att sitta med en glasskärva istället för att gå på krossat glas.
Det är en extremt sjuk bild då hon vägrar vård i ett år och sen nämns inläggning i lika luddiga termer.
Exakt allt går inte att vifta bort med att SD bara ljuger. Vilket var en allmän kommentar.
ML. Ab 150 som haft insyn sen 1997:
"Utåt har de varit en bra familj men på insidan har de inte verkat må så bra. M grundar uppfattningen på att Stefan vid flera tillfällen
berättat om Hannas dåliga mående och att de hade de jobbigt. För två till tre år sedan
berättade Stefan att Hanna försökt ta livet av sig vid två tillfällen, då hon befann sig i en djup
depression."
Såg ett annat särdrag jag missat som passar in på tema psykisk ohälsa.
A M*rklund:
"Hanna är perfektionist och när saker inte funkat har hon klappat ihop, men på senare tid har det ändå gått bra för Hanna, så bra som det kan vara."
För övrigt.
Hon trivialiserar, det är mer än uppenbart. Allt från mord på familjen till annat om sin psykiska status. Hon försöker upprätthålla fasader, stoppar huvudet i sanden och ljuger hon inte för sig själv så har hon inga problem i andra lägen heller.
Tacka fan att hon har ångest och migrän.
En som i högsta grad haft insyn och fått smaka på detta med fasader är även den som är offer i den här smörjan dvs LW när hon blir utfryst och otroheten ska tonas ner officiellt.
Edit. Hon har inte en bild av unipolär depression enligt sin egen beskrivning att hon antingen låg platt
eller vandrade och sen växlar hennes mående frekvent efter hennes två depressiva perioder bak i tiden.