2021-05-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Även om det inte skulle bli en fällande dom, känns det mer rättssäkert nu i HR.

I TR var det väl två juridiska domare mot det brukliga två?
Eller missminner jag mig?

Ja och nej:
den andra jurist-domaren var i själva verket där som reserv utifall att ordinarie skulle bli nödgad att stiga av på grund av sjukdom eller liknande eftersom det var en så lång huvudförhandling.
Citera
2021-05-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De vet att han är skyldig, vi får hoppas de lyckas formulera det hela så det håller juridiskt också. Det är inte säkert det går. Men det är tre juridiska domare nu. Jag hoppas de fixar det.

Väldigt bra att HR tar sig lång tid för att kunna formulera detta till en livstidsdom för Stefaaan Davissondom.
Senast redigerad av Grubbelman 2021-05-20 kl. 14:07.
Citera
2021-05-20, 13:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Läste just så jag hoppar in och länkar. 150/484 har du Mats L som berättar.

”För två till tre år sedan berättade Stefan att Hanna försökt ta livet av sig vid två tillfällen, då hon befann sig i en djup depression.
Han sa aldrig på vilket sätt eller om hon uppsökt sjukvård i samband med det.”

Källa SD alltså och mer info finns inte i förhöret/fupen så vitt jag vet. Svårt verifiera alltså.

Tack!
Ja, jag håller på med lite annat nu, och har inte tid att kolla, men jag minns att vi i tråden rotade vidare och att det som framkom (var det från HD själv?) att hon aldrig gjort försök, utan att det hade handlat om tankar.

Lägger in en reservation, då minnet sviker mig ibland och jag har annat i tankarna (också).
Citera
2021-05-20, 14:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ja och nej:
den andra jurist-domaren var i själva verket där som reserv utifall att ordinarie skulle bli nödgad att stiga av på grund av sjukdom eller liknande eftersom det var en så lång huvudförhandling.

Aha, tack.
Ser också att jag skrivit det brukliga två i mitt inlägg. Förlåt att jag är så slarvig.
Menade naturligtvis mot det brukliga en.

Då var det två juristdomare i TR som var med och tog beslut i domen?
Citera
2021-05-20, 14:15
Medlem
Citat:
Aha, tack.
Ser också att jag skrivit det brukliga två i mitt inlägg. Förlåt att jag är så slarvig.
Menade naturligtvis mot det brukliga en.

Då var det två juristdomare i TR som var med och tog beslut i domen?

När kan vi förvänta oss domen för Mördar-Stefan?
Citera
2021-05-20, 14:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
När kan vi förvänta oss domen för Mördar-Stefan?

28/5 Nästa fredag kl 11:00
Citera
2021-05-20, 14:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Du nämner ju att hon vaknar från sin suidcala depression typ, i samband med att hon "vaknar till", och kostomlägg.

Jag har fttat det som att hennes depression där hon hade sucicidala tankar var väldigt långt tillbaka i tiden.

Jag har uppfattat det som vi tidigare i tråden har diskuterat detta med hennes ev självmordsförsök och att det som framkom handlade om att hon hade tankar på det? Inte verkliga försök.

Citera gärna, helst med aktbil och sidhänvisning.
Jag skriver om att vakna till efter depression eller episoder av psykisk ohälsa.
Snabbt på benen.
En förvånad chef med tanke på status våren vs augusti och omständigheter.

Snabbt på benen och storstädar i mer nutid efter att uppvisa en bild som liknar hennes forna insjuknande enligt hennes mor.
Drog sig tillbaka, nedstämd och åker till akutpsyk.

Väninna CH:
"Hon sa att hennes syster, mamma och pappa var med, Hanna hade tagit dit hela gänget. Hanna sa att det var hennes initiativ, hon ville åka dit och göra en grovstädning."

Hon ger själv en allvarlig bild kring depression, minnet är blurrat och snudd på kataton när hon inte vandrar (blandbild) och har varit länge i psykiatrins regi. Förlossningsdepression är alltid allvarligt i sig.

SD beskriver den klassiska bilden om när det är fara å färde vid allvarlig depression, dvs på väg upp ur den:
Passiv och sen kommer det suicifala när hon börjar återfå kraften.
Det framkommer en tydlig gemensam bild från vittnen om djup depression.
Att hon inte skulle försökt tar jag inte för troligt om det så vore att sitta med en glasskärva istället för att gå på krossat glas.
Det är en extremt sjuk bild då hon vägrar vård i ett år och sen nämns inläggning i lika luddiga termer.

Exakt allt går inte att vifta bort med att SD bara ljuger. Vilket var en allmän kommentar.

ML. Ab 150 som haft insyn sen 1997:
"Utåt har de varit en bra familj men på insidan har de inte verkat må så bra. M grundar uppfattningen på att Stefan vid flera tillfällen
berättat om Hannas dåliga mående och att de hade de jobbigt. För två till tre år sedan
berättade Stefan att Hanna försökt ta livet av sig vid två tillfällen, då hon befann sig i en djup
depression."

Såg ett annat särdrag jag missat som passar in på tema psykisk ohälsa.

A M*rklund:
"Hanna är perfektionist och när saker inte funkat har hon klappat ihop, men på senare tid har det ändå gått bra för Hanna, så bra som det kan vara."

För övrigt.
Hon trivialiserar, det är mer än uppenbart. Allt från mord på familjen till annat om sin psykiska status. Hon försöker upprätthålla fasader, stoppar huvudet i sanden och ljuger hon inte för sig själv så har hon inga problem i andra lägen heller.
Tacka fan att hon har ångest och migrän.

En som i högsta grad haft insyn och fått smaka på detta med fasader är även den som är offer i den här smörjan dvs LW när hon blir utfryst och otroheten ska tonas ner officiellt.

Edit. Hon har inte en bild av unipolär depression enligt sin egen beskrivning att hon antingen låg platt eller vandrade och sen växlar hennes mående frekvent efter hennes två depressiva perioder bak i tiden.
Senast redigerad av develi 2021-05-20 kl. 14:45.
Citera
2021-05-20, 14:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hans närmsta vän sen dykblloggstiden ML uppger två försök.

Tack, nu har jag läst igenom förhöret med honom. (150/482)
Det hade jag helt glömt bort.
Citera
2021-05-20, 14:40
Medlem
Lite enkelt kan det konstateras om HD att två skolor finns i tråden, grovt skissat blir det tre iofs, en som har HD lite utanför mordet och HD som offer för SD. Där beteende och hörande och icke görande är en konsekvens av hennes långa relation med SD. (grovt skissat).
Den andra, där är HD en del av mordet, varierande grad, att offer rollen är mindre tydlig. Där hennes göromål och agerande är av vikt för dådet, att SD har en mindre roll och HD mer självgående.
Den tredje vägen är den svenska vägen är lite mellanmjölk. En blandning av de två ovan.

Detta är en grovskiss.

Jag är mellan två och tre. HD har en del i dådet att göra. Mycket talar för det, hon kan inte gömma vissa agerande som sprungen ur inflytande av SD.

Där SD ska fördömas ska även HD fördömas.

Hennes noll i minne och attityd under förhöret är bara så man tappar andan och funderar hur är hon funtad.

Alla har sina erfarenheter och kunskaper och känslan som leder till den bild man ser som trolig.

PS gällande blodbilden är det liksom alltid omeelbarheten som gäller, dvs fup bilden är ett stöd i det som med all säkerhet framkom vid husesynen. Önskan om det perfekta underlaget i FUP kanske ligger i strid emot det. Men vi kan vara på det klara att den är upptagen under husesynen, eller hur?. DS.
Citera
2021-05-20, 15:11
Medlem
Ställer mig tveksam till om HD verkligen gjort två suicidförsök, mer troligt tankar eller att hon förberett något/självskadebeteende. Hade hon gjort ett självmordsförsök som krävt sjukhusvård hade det resulterat i en orosanmälan angående barnen. Det har ju inte familjen skinande teflon råkat ut för? Inte före mordet på Lena iaf.
Citera
2021-05-20, 15:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Önskan om det perfekta underlaget i FUP kanske ligger i strid emot det. Men vi kan vara på det klara att den är upptagen under husesynen, eller hur?. DS.
Här är en uppgift i förbifarten som relaterar till diskussion om bilder vid kroppsundersökning i förbifarten.

Överklagan TR dom:
"Rättsmedicinsk kroppsundersökning samt bilder på Stefan Davidsson (protokollbilaga RMV sid 162-189 och sid 190-192) till styrkande att skadan på Stefan Davidsson ben är max 72 timmar gammalt."
Citera
2021-05-20, 15:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Ställer mig tveksam till om HD verkligen gjort två suicidförsök, mer troligt tankar eller att hon förberett något/självskadebeteende. Hade hon gjort ett självmordsförsök som krävt sjukhusvård hade det resulterat i en orosanmälan angående barnen. Det har ju inte familjen skinande teflon råkat ut för? Inte före mordet på Lena iaf.
Hur många självmordsförsök hamnar inte i offentlig dager via frånvaro av sjukhusvård?
Mörkertalet är stort vid misslyckade su och HD har bett honom om hjälp att ta henne av daga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in