Citat:
Ursprungligen postat av
lillen-68
Esbjörn har själv uppgett, att han i det närmaste löst ut de andra från fastigheten.
Matz var då den enda han inte löst ut.
Vet ej om sant men Esb ska ha lovat Matz att han skulle få ärva hela fastigheten mot att Esb inte löste ut Matz som han gjort med de andra som ärvde andelar i fastigheten.
Varför löste han inte ut även Matz? Hade han inte råd med det eller sa Matz att han kunde vänta mot lite extra belöning?
Om så varför skrevs inte ett riktigt testamente?
Det hade ju besparat Matz problem.
Jag riktigt ser hur Esb "inbillat" sig "glömt" att han lovat mera än bara Matz andel om det nu var så.
Lär ju inte finnas något korrekt skrivet om detta för då ska det ju ha varit inskrivet i fastigheten.
Ekonomiska orsaker till att detta inte gjorts så?
Jag kan också riktigt se hur pensionatstanten får vetskap om at Esb sålt til Ebba och går i taket med typ at här har man låtit karln både äta och sova och trot man ska få till en signatur på hans dödbädd om arv precis som med andra karlar.
Å jädrar i min lilla låda vad Esb fick lida med att då kallades pensioatstantens armé in, gode män, fullmakter, utredningsprat, RO gruppen, kommunens biståndshandläggare mm mm
Om han nu varit så gaggigt jobbig varför hade hon låtit honom hållla till hemma hos henne ända fram till Ebba köpte,,ut med karln!!!