2021-05-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Kanske inte men sa hon inte att killarna tror att tjejpakten bara är något påhitt? För då antydde hon ju att det egentligen inte alls är något påhitt utan att den faktiskt existerar.
Du kan ha rätt. Jag snabbspolade när jag såg programmet imorse, innan arbetsdagen, men när jag nu såg det avsnittet igen, så var hon mer öppen att hon skulle bli glad om någon av dem i tjejpakten vann. Tråkigt, jag har alltid tyckt att hon varit vettig tidigare. Men vi får se. Hon har inte den bakgrund som brukar skapa feminister.
2021-05-19, 22:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Länken är trasig, det fattas ett ")" på slutet.

Men det var tydligen senast 2012 en tjej vann.

Ok - jag kopierade länken och la in den här vilket alltid har fungerat tidigare utan krångel men jag kan skriva alla tjejer nedan:

År 1998 Alexandra Zazzi på Malaysia

År 2003-04 Emma Andersson på Malaysia

Är 2005 Karolina Conrad på Malaysia
År 2005 V.I.P Tilde Fröling på Malaysia

År 2009 Ellenor Pierre på Filippinerna

År 2012 Mariana Hammarling på Filippinerna
2021-05-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Dagisnivå på den argumentationen. Föga förvånande är det ju just denna typ av människor som är mest verbala när det kommer till jämställdhet - samtidigt inser de inte att de egentligen vill åsidosätta männen för egen framgång. Löjligt.

Förstärker känslan om att de rent mentalt är på en barns nivå. Som förmodade anhängare (läs indoktrinerande) av den moderna identitetspolitiska offer/pk-hierarkin hade jag kontrat med att en bög ska vinna.

Det hade varit roligt att se deras miner om man argumenterade för att William är värdig för att han minsann är bög

Kanske hade polletten trillat ner.
2021-05-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaMan
Håller med. I mina ögon så är det i dessa sammanhang eviga tjatet om "en tjej ska vinna" inte något girl power utan endast ett bevis på svaghet. Det Annica egentligen säger är att hon kan inte konkurrera på egen hand men hoppas på att genom att hålla ihop inom könet kunna pakta ut alla starka killar och sen ha sisådär 25% chans att vinna mot dom andra brudarna som inte heller klarade att konkurrera med snubbarna. Tragiskt..
Exakt, det är raka motsatsen till girl power! Generande dåligt resonemang. Tyvärr är det väldigt många kvinnor, som resonerar på det sättet. Jag trodde ärligt talat inte att Joanna hade samma uppfattning, utan att hon ville se en ärlig vinnare, men tydligen inte. Därför har jag hållit på henne. Får se om hon verkligen är så.

DenVackra tillhör undantagen, som resonerar logiskt och som säkert älskar jämlikhet och avskyr modern feminism. Jag blir litet kär...
2021-05-19, 22:54
Medlem
Citat:
Länken är trasig, det fattas ett ")" på slutet.

Men det var tydligen senast 2012 en tjej vann.

Zazzi vann välförtjänt i alla fall, aldrig något snack om hennes kromosomsammansättning. Men så var året 1998...

Karolina Conrad och Ellenor Pierre var inte riktigt på samma nivå om vi säger så, riktiga skrällvinnare. Vill minns att de vann för att deras finalmotståndare hade gjort sig ovän med lite för många (finalen avgjordes genom röstning).

Men riktigt bra säsonger var det i alla fall.
2021-05-19, 23:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Hur länge sedan är det en tjej vann, för jag antar att det har skett?
Vad spelar det för roll vilket kön någon har som vinner? Djävla dravel som återkommer ständigt. Säkraste kortet brukar vara att det är en bög eller solbränd person.
2021-05-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Zazzi vann välförtjänt i alla fall, aldrig något snack om hennes kromosomsammansättning. Men så var året 1998...

Karolina Conrad och Ellenor Pierre var inte riktigt på samma nivå om vi säger så, riktiga skrällvinnare. Vill minns att de vann för att deras finalmotståndare hade gjort sig ovän med lite för många (finalen avgjordes genom röstning).

Men riktigt bra säsonger var det i alla fall.
Hon vann välförtjänt? Tja, hon vann pga en tjejpakt, som väldigt öppet fokuserade på att rösta ut resterande killar, för att en tjej skulle vinna. Pål Hollender var siste mannen, som tom klagade på tjejpakten inför kameran. Han tyckte inte om att röstas ut pga sitt kön
2021-05-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hon vann välförtjänt? Tja, hon vann pga en tjejpakt, som väldigt öppet fokuserade på att rösta ut resterande killar, för att en tjej skulle vinna. Pål Hollender var siste mannen, som tom klagade på tjejpakten inför kameran. Han tyckte inte om att röstas ut pga sitt kön

Har inget minne av att Zazzi ingick i en tjejpakt, hon var i alla fall inte drivande i den. Tycker inte hon att förtjänar att bli förknippad med den. Minns att hon klarade av Robinson-livet med bravur och kändes som en riktig "överlevare", gnällde aldrig etc. Sen vann hon ju omröstning överlägset.

Att att hon enbart skulle vunnit p.g.a. tjejpakten köper jag däremot inte, det känns alldeles för hårt med tanke på hur hon presterade i övrigt.
Senast redigerad av Kiplagat 2021-05-20 kl. 00:33.
2021-05-20, 00:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ok - jag kopierade länken och la in den här vilket alltid har fungerat tidigare utan krångel men jag kan skriva alla tjejer nedan:

År 1998 Alexandra Zazzi på Malaysia

År 2003-04 Emma Andersson på Malaysia

Är 2005 Karolina Conrad på Malaysia
År 2005 V.I.P Tilde Fröling på Malaysia

År 2009 Ellenor Pierre på Filippinerna

År 2012 Mariana Hammarling på Filippinerna

Ellenor Pierre är helt raderat från mitt minne, kommer inte ihåg henne alls. Däremot kommer man ihåg en random deltagare vid namn Zübeyde som var med runt 03 under Emma Anderssons era. Tydligen var även soldoktorn med det året, hade ingen aning om det.

Tror produktionen är sugna på att en tjej ska vinna i år. 🏆 Börjar se dåligt ut statistikmässigt för Mastiff, tre raka Robinsonvinster för män. Lär väl i så fall bli Olivia eller Joanna. Finns nog inte på kartan att Annki eller Annica skulle kunna ta hem det, kommer sist i varje tävling.
2021-05-20, 00:46
Medlem
TheGhostLords avatar
Lite fundersam nu när Joanna pratar om att det finns en tjejpakt med FYRA personer. Minns inte när Annki bjöds in och därmed tog Dennis plats i originalSyd-pakten?
Annki och Annica har presterat sämst på alla de senaste tävlingarna. Ligger alltid sist. De är inte i samma klass som de andra. Tycker därför att det skulle kännas lite konstigt om de vann, trots att jag hela tiden och fortfarande tycker att Annica verkar vara en trevlig person med god moral. Hon är bara inte vinnarmaterial. Hellre ser jag en vinnare som faktiskt har vunnit robinson och/eller pristävlingar. Behöver ju inte vara bäst på allt, men finns ju balans, minne, styrka, matte. Enda gången jag minns att Annki kommit långt är ju när hon fick hjälp av andra, eller haft tur.

William kämpar på bra och är en stark spelare. Det enda jag har emot honom är att han kom in mycket senare, och därför är mer "mätt". Men i och för sig var det ju den chansen han fick, inget han kan göra något åt. Känns liiite orättvist då att han nog har mer muskler kvar i kroppen, men tror ändå att han lätt hade kört över alla andra ändå, med hans elitkarriär.

Mycket pratas det om att det är en "tjejs tur" att vinna, men alla de senaste åren har tjejer bara kommit långt för att de paktat fult och fått ut de starkaste spelarna. Vill säga, de tuffa, starka kvinnorna har röstats ut medan de svaga fulspelarna varit kvar. Ta Linn, Bonnie och blonde finaltjejen som såg ut som Tjorven 2019 till exempel. Minns inte mycket av Robinson 2012, bara att en tjej vann och att jag var arg för att hon vunnit på ett 'fult' sätt. Robinson Love Edition 2015 var ju Melissa en stark, tuff brud men ALLA andra tjejer absolut hatade henne och försökte få ut henne så fort de fick chansen. Det slutade med att de fulpaktande tjejerna var kvar i slutet. Så har man riktigt girl power så ska man ut, men är man en svag tjej då är det en tjejs tur.

För mig spelar det ingen roll vilket kön vinnaren har, så länge personen varit ärlig, smart, start och en riktigt värdig robinson. Hade en grupp vuxna män sagt "För många tjejer har vunnit. Dags för en kille nu." Så hade det nog inte varit lika accepterat. Tycket att den vinnande personen ska ha vunnit nåt, ska veta hur man gör eld och läser en karta och simmar efter skatter i vattnet. Att någon som legat och skvallrat i tältet medan andra jobbar ser inte jag som värdigt.

Paktar inte Joanna med Dennis längre? Ut med Annki, kom igen! Inget personligt åt Annki, men hon beter sig som en desperat rövslickare just nu, och vrf rösta på Rickard hela tiden? Den enda som VILL pakta med henne.

Hoppas att Annki åker på söndag. Gränsländarna behöver inte komma tillbaka, tack. Större skämt får man ju leta efter. Varför ger produktionen Ludde 4 chanser? Han är inte Rambo heller. Låt han gå. Ingen vill ha honom kvar.
2021-05-20, 01:25
Medlem
2021-05-20, 02:10
Medlem
Johanna Thorén i robinson 2021 är en sån där klassisk förutsägbar känslostyrd pk-"feminist" som bara borde hålla käften. Någon som håller med mig? För helvette hon är ju patetisk för fan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in