2021-05-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Känns som William borde vara med i mästarnas mästare istället. Så tråkig att se på tävlingarna när man vet att han alltid vinner. Fast han hade nog briljerat där med eftersom de redan slutat med sin idrottskarriär.

Tävlingarna avgörs i knep o knåp-momenten. Går ligga efter fr början, efter fysiska hinder, för att ta igen via fiffighet och lugn på de sista uppgifterna. Går vara en räka och vinna ändå i Robinson.
2021-05-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det är en stor anledning till mitt förakt mot feminister, att de totalt struntar i rättvisa och enbart vill gynna kvinnor. Igår föll Annika ner i samma fålla.

Just så.
Förstår inte heller föraktet mot att en man skulle vinna. Ser man dom var och en som individer oavsett kön så är väll Elias, Joanna, Olivia och hon den taniga fjompiga tjejen som enligt sig själv va så himla bra på matte dom största mobbarna i programmet. Att vinna strategiskt behöver inte betyda att man gör det fult genom elaka kommentarer om varandra. Där har tjejerna mycket mer att lära än männen. Kamratskap är inte tjejernas starka sida.
Den enda värdiga vinnaren va wrenkler.
2021-05-19, 18:10
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Tävlingarna avgörs i knep o knåp-momenten. Går ligga efter fr början, efter fysiska hinder, för att ta igen via fiffighet och lugn på de sista uppgifterna. Går vara en räka och vinna ändå i Robinson.

Verkligen. För varje tävlingen som går, blir jag mer och mer övertygad om att det inte hade spelat någon roll om William varit med från början eller inte - han hade vunnit allt ändå. Det är tydligt att han är snäppet mer intelligent än resterande deltagare. Han tänker mer logiskt och tar oftast bättre strategiska beslut under varje enskilt tävlingsmoment. Ta bara måndagens tävling där de skulle gräva efter en nyckel till exempel:
William gräver enbart på djupet, inte en millimeter för mycket på bredden. Sen tittar man på hur resten av deltagarna gör och då blir man verkligen fundersam kring vad som försiggår i deras huvuden.

Om det är något produktionen gjort bra så är det att alla verkligen tävlar på lika villkor, spelar ingen roll om du är man, kvinna eller gammal. Har du huvudet på skaft så kommer du långt.
2021-05-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Verkligen. För varje tävlingen som går, blir jag mer och mer övertygad om att det inte hade spelat någon roll om William varit med från början eller inte - han hade vunnit allt ändå. Det är tydligt att han är snäppet mer intelligent än resterande deltagare. Han tänker mer logiskt och tar oftast bättre strategiska beslut under varje enskilt tävlingsmoment. Ta bara måndagens tävling där de skulle gräva efter en nyckel till exempel:
William gräver enbart på djupet, inte en millimeter för mycket på bredden. Sen tittar man på hur resten av deltagarna gör och då blir man verkligen fundersam kring vad som försiggår i deras huvuden.

Om det är något produktionen gjort bra så är det att alla verkligen tävlar på lika villkor, spelar ingen roll om du är man, kvinna eller gammal. Har du huvudet på skaft så kommer du långt.

Pratar du om bara vinster i tävlingarna eller vinnare av Robinson nu? Angående William då.

Det är klart att alla scenarion hade sett annorlunda ut ifall han var med från början. Robinson är som vi har sett, inte endast baserat på att vinna tävlingarna, utan framförallt det sociala spelet. Från att William kom in har det bara funnits 1 öråd (lite osäker här) där han kan ha åkt ut, resten har han varit immuna i. Om han hade varit med från början hade han kanske också vunnit allting, men det är inte säkert att han hade varit kvar bara för det. Går ej att spekulera så mycket om det, men är ändå övertygad att Williams chanser att ta sig till finalveckan hade varit betydligt mindre ifall han hade börjat från början med resterande. Givetvis hade många redan då sett honom som ett starkt hot, o förmodligen tänkt efter en extra gång ifall det faktiskt vore så smart att inte rösta ut honom i ett tidigt skede.
2021-05-19, 18:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adams98
Pratar du om bara vinster i tävlingarna eller vinnare av Robinson nu? Angående William då.
Bara tävlingsmässigt. Mycket tjafs, framför allt i robinsongruppen på Facebook, kring att det är så fuskigt att William kom in sent - att han vinner alla tävlingar för att han är piggare. Det är givetvis en bidragande faktor, men han är framför allt smartare än resten, vilket har resulterat i vinst efter vinst.
2021-05-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag håller med det mesta du skriver! Däremot är jag inte övertygad om att exempelvis Joanna vill att en kvinna skall vinna, för hon pratat bara om "tjejpakten", som ett redskap. Andra i pakten säger däremot att en kvinna skall vinna, vilket jag tycker är helt oväsentligt. Däremot tror jag att Joanna bara satsar på strategi.

Kanske inte men sa hon inte att killarna tror att tjejpakten bara är något påhitt? För då antydde hon ju att det egentligen inte alls är något påhitt utan att den faktiskt existerar.
2021-05-19, 19:23
Medlem
Åh djävla bög, måste han vinna hela tiden!
2021-05-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adams98
Jag tror slutsatsen här är att många tycker att William har åkt på en räkmacka och gentemot andra haft det mycket lättare, där han dessutom redan är en mycket bättre spelare i grunden, i tävlingarna, än resten.

Om man redan är den som har mest gynnsamma förutsättningar inför Robinson, då fan är det konstigt om man kommer in 3 veckor senare jämfört med resten. Det är jättesvårt att spekulera hur annorlunda det hade blivit ifall han kom från början, men förmodligen hade han nog inte vunnit såhär överlägset som han gör nu, vecka in och ut. Lägg därtill att han bara var på den gamla stranden i lag Nord, 1 vecka, där han dessutom var immun. Sedan dess har han kunnat unna sig ännu mera mat från maktens boning där resten som redan varit där mycket längre än honom har fått betydligt mindre mat och näring.

Det kanske låter fjantigt och kanske skulle han ändå ha varit den bästa spelaren om han kom in från början. Men chansen att få ut honom hade i alla fall varit betydligt högre, vilket hade varit ett realistiskt scenario med tanke på att många vill få ut starka hot tidigt, även fast starka spelare såklart bidrar till det egna laget.

Sett av alla deltagare i årets Robinson är han förmodligen den som redan är mest komplett av samtliga deltagarna. Han har en funktionell fysik, är relativt smidig för sin storlek och är dessutom ganska klartänkt under stress/trötthet. Jämför detta med Dennis, Joanna, Alexander, Hayes, Elias, Olivia, Johanna, så ser man ganska snabbt att någon av dessa fallerar på någon följande punkter.

Han är bättre i både pussel/mönsterbildning och i funktionell styrka jämfört med lyfta-tunga-vikter- Dennis.
Han är bättre i pussel/mönsterbildning jämfört med Joanna, och förmodligen även i rå styrka också.
Jämfört med Olivia är det bara smidigheten/balans han förlorar på.

Det finns många argument för att William är en "ovärdig" vinnare. Men det är tyvärr inget han har valt själv och kan göra något åt. Vilket är synd. Han förtjänar eloge för att han dominerar just nu, det kan man inte ta ifrån honom. Men det är lätt att känna sig kluven till hans framgångar när man också kollar på hans bakgrund och resa, jämfört med de resterande deltagarna.

Ja, han kom ju in mycket senare än de andra och är ju antagligen inte lika utmattad och hungrig som dem. Han är ju världsmästare (visst var det så?) i jujutsu men jag tycker ändå att han ska få vara med i Robinson. Bara för att han är världsmästare i jujutsu så betyder det ju inte att han per automatik är bäst i alla tävlingar bara därför så jag tror inte att det bara har med hans sport att göra. Han har ju varit bäst i typ allt hittills, så han är nog annars väldigt duktig och smart också.

Att han har ”glidit på en räkmacka” har ju mycket att göra med att han har vunnit varenda tävling, vilket är för att han helt enkelt är bäst. Jag håller dock med om att man inte ska få komma in sådär sent i spelet och det är varför jag inte håller på William, just för att han kom in så sent. Har dock en känsla av att William ändå hade varit bäst, även om han hade varit med från start.

Såhär. Jag tycker att William verkar väldigt duktig och allsidig och han verkar vara en bra och rolig person, däremot har han kommit in väldigt sent, precis som Rickard, vilket gör att jag ser honom som ovärdig på ett sätt fast samtidigt inte. Det är inte hans fel att han är bäst och att han kom in så sent i tävlingen. Av de som nu är kvar ser jag nog helst att Dennis vinner men jag tar hellre William före många andra som är kvar där. Annica och Annki har varit med från början men de är ändå inte värdiga vinnare i mina ögon.
2021-05-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bara tävlingsmässigt. Mycket tjafs, framför allt i robinsongruppen på Facebook, kring att det är så fuskigt att William kom in sent - att han vinner alla tävlingar för att han är piggare. Det är givetvis en bidragande faktor, men han är framför allt smartare än resten, vilket har resulterat i vinst efter vinst.

Exakt. Han hade nog ändå vunnit alla tävlingar, eller nästan alla. Han är helt enkelt ändå bättre och smartare.
2021-05-19, 19:59
Medlem
Ja det var ju inte helt oväntat att bajspackaren tog hem det idag med 😢
2021-05-19, 20:01
Medlem
Så jävla tråkigt att se Robinson i år ,har slutat att titta. Det började bra men nu när de satt in en "världsmästare" som självklart ligger på en helt annan nivå än de andra försvann spänningen. Undrar vem i produktionen som kom på det smarta draget. Jag lovar att det inte kommer att ske nästa säsong.
2021-05-19, 20:07
Avslutad
William är grym! Helt klart den överlägset mest värdiga vinnaren - kanske i Robinsons historia? Nåja, vi får väl se hur han presterar i finalveckan men de andra deltagarna lär få överprestera för att kunna ha någon chans. Kanske är det också en blandning av att William är grym och att de övriga är så dåliga i tävlingarna som gör det så överlägset...

För övrigt oerhört tröttsamt att se och höra vuxna kvinnor sitta och pladdra om att en kvinna ska vinna bara för att. "Det är dags att en kvinna vinner!" Jaha, varför? Bör inte den mest värdige vinnaren ta hem tävlingen, o-a-v-s-e-t-t kön? Dagisnivå på den argumentationen. Föga förvånande är det ju just denna typ av människor som är mest verbala när det kommer till jämställdhet - samtidigt inser de inte att de egentligen vill åsidosätta männen för egen framgång. Löjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in