Citat:
Ursprungligen postat av
AdMortem
Nej. Du talar om gamla familjekonstellationer och där IVF inte finns med. Utöver det kan du inte jämföra de studierna med dagens system eftersom det är helt olika. Studierna är överlag baserat på sammanboende föräldrar jämfört mot barn som växer upp i ett hushåll med en förälder och gissa vad... Vv-boenden innebär att barnen växer upp i flera hushåll med ensamstående föräldrar.
jo barn med frånskilda föräldrar med delad vårdnad och ansvar är även det uselt i jmf med 2 närvarande föräldrar, även barn med en biologisk förälder+styvförälder. och självklart även barn med bara en biologisk förälder närvarande.
Citat:
Ja. Jag skaffar hellre barn ensam än skickar runt mitt barn som en resväska för att ni fått för er att det är ett utmärkt sätt att ha barn på. Så du stärker snarare det jag anser eftersom det är bättre att bo i ett hushåll än flera.
ja jo, jag har inte tittat på någon specefik studie som mäter de olika teoretiska scenariona , men allt utom 2 närvarande biologiska föräldrar är sämre , eller som i fallet med homos, eller ivf barn , oerhört torftig och märkligt genomförd . naturligtvis av förklarliga skäl, få vill delta, och det är ju svårt att säga om hur ivf barn hanterar sina framtida relationer tex.
du kan ju tro att det är bättre att barnet växer up i en vargflock om du önskar, det finns inte precis mer emperisk data på det än det finns på ivf barn, relativt studier kring barn/vuxna som växer upp med 2 resp 1 biologisk förälder närvarande