Citat:
Ursprungligen postat av
AdMortem
Jag orkar inte plöja nätet för att länka men det fanns fler studier som påvisar samma resultat.
Jo, de citerade några , och det finns några till som citerade den du länkade.
enklast är att google "rubriken" + studies , sen kolla i träfflistan där det står "citasions på träffen", enkelt sätt att hitta fler.
Citat:
Du inser inte att vi som är villiga att betala för att få barn, är äldre och tänker igenom barnsaken mycket noggrant har andra förutsättningar till barn.
ja, men 1 förälder som tjänar som 2 och inte kan dela ansvaret på 2 är en tuff ekvation. du behöver mao "jobba" 4 gånger så hårt, inte dubbelt så hårt. skälet att barn med bara 1 närvarande biologisk förälder är en (statistisk) katastrof i jmf med 2 bilogiska närvarande föräldrar kvarstår.
du gör även felet att du jämf äpplen med päron, tror du inte att ditt barn får bättre förutsättningar om du har en partner, må så bara vara en snäll som drömmer om barn och familj, även om "hen" bara jobbar 50%-75% inom vården.... dvs lägre på den sociekonomiska skalan än du? det är ju den korrekta jämförelsen, du ska göra, jag kan ju kosta på mig att utgå ifrån generell statestik, iochmed att den är generell.
Citat:
Utöver det så haverar den psykiska hälsan hos barn så numera borde väl inte människor som är två, heller skaffa barn efter ditt eget resonemang.
nej det är inte mitt resonemang, lika lite som mitt resonemang är att man kan lika gärna sätta ut barnet i skogen , så en vargflock får ta hand om den. Vi pratar om bra förutsättningar, inte någon låtsas världen där saker bara kan bli på det sättet man föreställer sig/önskar.
Citat:
Den psykiska ohälsan ökar markant. Men det är ju så himla positivt att barn inte längre får ha ett hem utan skickas runt mellan föräldrar som är som de själva uppger: Mamma/Pappa vv. Bättre med en heltidsförälder än två deltidsföräldrar.
mm, vilka tror du står för lejonparten av den ökningen? barn och ungdomar med 2 biologiska föräldrar, eller de med 1 närvarande och varannan vecka skilda föräldrar....
nej, det är inte bättre med 1 "heltidsförälder", barn mår bäst av 2 "heltidsföräldrar" utifrån enkel sannolikhetslära och emperi.
Citat:
Förklara gärna varför deltidsföräldrar är bättre än heltidsföräldrar.
Definera deltids resp heltidsföräldrar, jag kan säga med säkerhet att i det ögonblicket man blir förälder så är det heltid oavsett om man är 1 eller 2.
Citat:
Varför det är tryggare att flytta mellan två hem än att ha ett stadigt.
jämför du ensamstående insiminerade föräldrar och ensamstående skillsmässoföräldrar?
Jag kan ge dig att det är lika illa, eller har du något substansielt som påvisar skillnaden?
Citat:
Länka statistiken på de barnens mående. Nej just det, finns inte sådana undersökningar eftersom det funkar för föräldrarna.
gällande vad? om du hittar på egne begrepp så behöver du definera dem, jag har gjort antagande bara om vad du menar, så du får gärna förtydliga.
men att uppleva en skillsmässa för barn i åldern 5-16 ger "psykisk ohälso" problematik (nedstämdhet, ångest, utåtagerande , depresion mm) i ungefär 30% av fallen inom 0-2 år efter föräldrarnas uppbrott. ur minnet här, jag arkiverar inte alla studier jag läser....
så visst finns det andra öka sannolikheten för att sabba för sina barn på än att vara 2 föräldrar vid födseln .