2021-05-18, 11:56
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Menar du att du försöker ta ut din ilska på mig för att du missat tåget, eller vad försöker du säga?

Hah okej, så du förstod tydligen inte ens varför.
Citera
2021-05-19, 13:18
Medlem
Peter77s avatar
Oavsett om krypto är en bubbla eller ej, så har det ju varit svts tillvägagångssätt i många många år, att vara noga med sin research och bara bjuda in "experter" som har åsikter i enlighet med vad de själva tycker, dvs som gynnar deras agenda.

Fult men så är det.
Citera
2021-05-19, 15:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Såg precis intervju med Christer Gardell på morgon-SVT. Förutom kommande inflation som ger räntehöjningar (som inte gynnar fastighetsbolagen) så anser han att kryptovalutor är en stor bubbla. Han menade att det inte finns något reellt värde i kryptovalutor och de galna ökningarna beror på att folk han mycket pengar. Som han uttryckte det "det nedre värdet är noll".

Jag som precis har hoppat på etherum får lite dåliga vibbar. Har Gardell rätt? När brister bubblan?
Jag har precis börjat titta på det här med kryptovalutor och kommit fram till att det ju inget annat är än en sofistikerad form av pyramidspel som sträckt sig över längre tid än mer simpla scams. För en månad sen tog de som varit med längst hem sin vinst och nu håller folk på å överväger om de ska rädda sig undan med en smärre förlust eller chansa och ta en större senare - allt i hopp om att gå jämnt.
Citera
2021-05-19, 16:25
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Såg precis intervju med Christer Gardell på morgon-SVT. Förutom kommande inflation som ger räntehöjningar (som inte gynnar fastighetsbolagen) så anser han att kryptovalutor är en stor bubbla. Han menade att det inte finns något reellt värde i kryptovalutor och de galna ökningarna beror på att folk han mycket pengar. Som han uttryckte det "det nedre värdet är noll".

Jag som precis har hoppat på etherum får lite dåliga vibbar. Har Gardell rätt? När brister bubblan?

BTC är en investering, det är den ända kryptovalutan jag skulle lita på, kanske etherium, men inte doge, doge är en meme som kommer krasha stenhårt eventuellt.

Men krypto går upp och ned, har man investerat relativt tidigt så är det rätt najs, men jobbigt för de som tar sig in sent och det blir svettigt när grejerna droppar 100% på 4 dagar
Citera
2021-05-19, 20:45
Medlem
Det finns bara ett korrekt svar man kan ge Herr Gardell:

OK, Boomer.
Citera
2021-05-25, 23:05
Medlem
Jordgubbes avatar
Här en annan intervju (eller om det är samma, framgår ej av trådstarten). För att sammanfatta argumenteringen så här långt, mot krypto: ett mönster av fluff, för krypto: aversion mot budbäraren.
Citera
2021-05-25, 23:21
Medlem
LightCameraActions avatar
Aktier är ingenting, inte ens ett papper. Vad ska man ha det till? Gå och rösta på en bolagsstämma? Nej, skräp!
Citera
2021-05-28, 09:08
Medlem
bakflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Det är väl klart svt aldrig hade bjudit in någon som var positiv till krypto. De hade exempelvis aldrig bjudit in elon musk som precis handlat bitcoin för 11miljarder dollar. Det kan ju sända ut fel signaler till vår iq-befriade befolkning

Om man skall ta in en expert skall man inte ta in Elon, han har tyvärr dålig koll
Citera
2022-06-02, 11:22
Medlem
Citat:

Jaha, hur har Gardells förutsägelse slagit ut så här ett år senare?

- Han fick rätt gällande inflationen och därmed snabbare räntehöjningar.

- Om jag noterar Etherum kursen korrekt, så är den ner ca 25% på ett år. Om det är en bubbla så har den pyspunka nu.

Vad tror ni om ett år från nu? Är räntan över 2,5% och Etherum ner ytterligare ner 25%?
Citera
2022-06-02, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har precis börjat titta på det här med kryptovalutor och kommit fram till att det ju inget annat är än en sofistikerad form av pyramidspel som sträckt sig över längre tid än mer simpla scams. För en månad sen tog de som varit med längst hem sin vinst och nu håller folk på å överväger om de ska rädda sig undan med en smärre förlust eller chansa och ta en större senare - allt i hopp om att gå jämnt.

Nej man tror på bitcoin av helt andra anledningar. Titta mer.
Citera
2022-06-02, 18:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Nej man tror på bitcoin av helt andra anledningar. Titta mer.
Nej tack, jag har sett nog. Var ju uppe i 580k kr och är nu i underkant av 300k. Nästan en halvering av värdet. Vad menar du det beror på annat än att spekulanter sålt och plockat hem vinster eftersom de köpt när bitcoin var på väg upp?

Vidare, förklara för mig vad du tror på då som tittat mer eller ja mycket!
Citera
2022-06-03, 05:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nej tack, jag har sett nog. Var ju uppe i 580k kr och är nu i underkant av 300k. Nästan en halvering av värdet. Vad menar du det beror på annat än att spekulanter sålt och plockat hem vinster eftersom de köpt när bitcoin var på väg upp?

Vidare, förklara för mig vad du tror på då som tittat mer eller ja mycket!

Krypto är volatilt och det visste du säkert innan du investerade. Med tanke på prisnivå så har iaf bitcoin gjort högre botten efter varje topp så det är bättre att se var priset ligger nu jämfört med förra botten som var på 3 tusen dollar eller nåt.
Fler och fler anammar bitcoin då det stora värdet ligger i blockkjedjan som är den mest decentraliserade och säkraste och mest innovativa uppfinning inom betalning på säkert hundra år.
För övrigt kan du se på andra tech eller stora växtbolag som gått ned mer än 50% bara i år också. Hade bitcoin inte haft något värde hade det rasat bra mycket längre ned än till denna nivå runt 30k. Hela världen är i en märklig situation och folk flest vet inte än vart dom ska placera sina pengar. Har du dom på bankkontot hade du förlorat hälften av värdet redan på ett år bara mot bensinpriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in