Citat:
Ursprungligen postat av
TAXIDRIVER020
Har varit ganska tydligt med det, men att likställa Hamas terror kontra Israels terror är fel. Fred via förhandlingsbordet har Palestina försökt x-antal gånger utan framgång.
Lite frågor till dig:-
Varför skall Hamasregeringen erkänna den judiska stat som tillkommit genom etnisk rensning och vägrar de fördrivna deras av FN fastslagna rätt att återvända?
Varför skall palestinierna avväpnas, som försvarar de återstående 10(?) procenten av sitt land, men inte Israel som har stulit nästan allt och vill ha mer?
Varför skall palestinierna bojkottas som är offer för brott mot folkrätten, men inte Israel som är brottslingen?
Bonusfråga: känner du till vad palestinier i grund och botten vill?
Hamas måste ingenting, men beter de sig som terrorister kommer de bli behandlade som terrorister. Är martyrskap det bästa de kan tänka sig istället för att leva i fred, ja då får de väl göra det. Önskar bara de kunde sluta dra sitt eget folk ned i eländet.
Du förutsätter att hela landet var deras till att börja med, nämn en historisk Palestinsk Kung tack, eller visa att det funnits palestinska pengar (inte brittiska mandatet tex). Palestina som självständig stat har aldrig funnits. OM den ska finnas, tja varför inte. Jag ser ingen anledning till att avväpna palestinierna, men när de vill utplåna det mest demokratiska landet i mellanöstern så känner jag ju knappast för att underlätta det.
Du kan bojkotta Israel hur mycket du vill, eller bara produkter från bosättningar. Det är helt upp till dig. Jag undrar bara varför så mycket fokus är mot Israel när de uppenbarligen inte är värst.
Vilka Palestinier menar du? Vad Hamas vill är tydligt, vad PA vill lite mer osäkert, vad Palestinier i USA vill vet jag inte. Palestinier är liksom inte EN åsikt, de är väldigt olika. Jag har inget mot palestinier, jag gillar bara inte Hamas och ser korruptionen och brist på demokrati hos PA som problem. Inget av alternativen är så trevliga. Tycker genuint synd om dem för att de har så osympatiska företrädare.