Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Jag tror inte att det är någon större fara, precis det här hände 2017 efter en uppgång på 3x ifrån förra föregående ath 2013. Det är först efter sommaren som den minskade tillgången på btc till följd av halveringen tenderar att få priset att skjuta i höjden. Om jag inte redan hade varit all in på btc hade jag handlat mer nu. Det är verkligen en fantastisk möjlighet när det bjuds 40% rabatt.
Ja din åsna jag är fullt medveten om halveringen och dess innebörd och följder. En del av det va inprisat redan från start därfor såg vi en jämn stadig organisk uppgång av btc i flera månader innan institutionella pengar började flöda in hösten och vintern 2020. Sen kom en astronomiskt värdeökning. Men klimatfrågan är extremt politisk laddat. Begriper du inte det. Det skrämmer bort företag från att investera då det anses omoraliskt och alla är fixerade vid image och godhetssignalering. Detta måste lägga sig i ett par dagar/veckor/månader, eventuellt måste fler påvisa offentligt för den breda mässan att det finns ingenjörer/utvecklare som hittar nya hållbarare sätt att mina bitcoin på.
Jag tror på btc och crypto I det långa loppet, men just nu är det blood on the streets. Folk Har rikspanik. Nu kom yttligare en rubrik som sätter skräck på små köparna att Kina bannar all crypto. Trots att dom största anläggningarna finns där. Bara godhetssignalering. Tyvärr är det gulingarna som står för 70 av kol minandet. Mycket FUD som pågår vännen och vi vet inte hur snabbt och hur starkt den återhämtar sig. Att köpa på sig mera nu utan att göra en ordentlig research är bara galet. Den kanske reas ut ännu billigare.