2021-05-18, 08:05
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Så varför låter inte manlig spontanitet öh likartat?

Du kan få två exempel till, "Markus och Malcolm"(vänster) , lika mycket "öh", "förstår du" och så vidare.

"Sanningsministeriet" (höger), där låter de ofta tankarna sväva i form av upprepade ord, öhande och avbrytande av varandra.

Så nu har du fått tre exempel på hur manlig och kvinnlig spontanitet kan låta likadant i liknande situationer och rörande ämnen som kultur, opinionsbildning och politik.

Hata gärna "En varg söker sin pod", hata gärna kvinnor med, det gör jag dagligen. Men ha för fan torrt på fötterna när du gör det.
Citera
2021-05-19, 09:32
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Du kan få två exempel till, "Markus och Malcolm"(vänster) , lika mycket "öh", "förstår du" och så vidare.
Det är du som stör dig på öh, kvinnor genrellt och Liv & Caroline öar inte

Citat:
"Sanningsministeriet" (höger), där låter de ofta tankarna sväva i form av upprepade ord, öhande och avbrytande av varandra.
Tillskillnad så avbryter aldrig kvinnor varandra, vilket var själva problemet jag ville peka på, Caroline i synnerhet lyssnar under tiden som Liv "förstår du hur jag menar" sig utan att behöva öppna för replikskifte, detta är insprängt i Livs muppiga
rösts snabbpratande kvinnliga habbel-babbel med kvinnlig öd-mju-khet från som öppnar för att Caroline kan inflika "ja" hon är med på mitt resonemang, män inflikar istället med andra ord, eller egna korta förstärkande inflikningar

Om skulle få in en tredje part i podden (en patriakal man ) så lär hon hastigt & lustigt tillfriskna från sitt OCD-iga "förstår du hur jag menar" Kvinnor ska aldrig få samtala utan att ha med övervakande tyst bister chaperon i rummet

Citat:
Så nu har du fått tre exempel på hur manlig och kvinnlig spontanitet kan låta likadant i liknande situationer och rörande ämnen som kultur, opinionsbildning och politik.
Nä du verkar vara döv för nyansskillnaderna snarare
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-19 kl. 10:01.
Citera
2021-05-20, 07:42
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är du som stör dig på öh, kvinnor genrellt och Liv & Caroline öar inte

Tillskillnad så avbryter aldrig kvinnor varandra, vilket var själva problemet jag ville peka på, Caroline i synnerhet lyssnar under tiden som Liv "förstår du hur jag menar" sig utan att behöva öppna för replikskifte, detta är insprängt i Livs muppiga
rösts snabbpratande kvinnliga habbel-babbel med kvinnlig öd-mju-khet från som öppnar för att Caroline kan inflika "ja" hon är med på mitt resonemang, män inflikar istället med andra ord, eller egna korta förstärkande inflikningar

Om skulle få in en tredje part i podden (en patriakal man ) så lär hon hastigt & lustigt tillfriskna från sitt OCD-iga "förstår du hur jag menar" Kvinnor ska aldrig få samtala utan att ha med övervakande tyst bister chaperon i rummet

Nä du verkar vara döv för nyansskillnaderna snarare

Lyssnade igenom senaste avsnittet av podden. De avbröt varandra mest hela tiden. Men visst du har en poäng. Men visst jag kanske är döv för nyansskillnader för att jag inte är så driven av mina egna åsikter och värderingar. Det som gör mig döv är det som också gör att jag blir objektiv och opartisk på ett sätt som du uppenbarligen inte är. Så kan ge dig delvis rätt, och samtidigt känna ett stygn av sorg i hjärtat för hur svårt det måste vara för dig att göra objektiva analyser.
Citera
2021-12-15, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Fan om jag sitter isolerad i fem år finns det ju ingen Chans att jag går in i sminket och ser....

Caroline Ringskog bli sminkad som Mary J Blige... Inte kommer Ferrada kolla in i spegeln säga till mig.. Synd att det inte blev något av dig... Och inte heller åtnjuter jag någon lägenhet given av staten eller bidrag.

har suttit isolerad nu i fem år om inte mer.
Lägenhet av staten har jag fått samt fått bidrag.

Väntar dock fortfarande på att höra Caroline Ringskog säga....
"Synd att det inte blev något av dig"
Citera
2021-12-22, 16:18
Medlem
Största problemet i denna podd är inte att de avbryter varandra utan hur de sitter och fnissar som två fjortisar åt sig själva i tid och tid. I övrigt håller den här podden högre klass än de flesta andras, i synnerhets Expressens.
Citera
2021-12-23, 10:26
Medlem
Har följt podden sen start och har länge känt hatkärlek till Caroline. Det som är fascinerande med henne är att hon gör anspråk på så många identiteter. Alla som följer henne på Instagram nowadays vet att hon flyttat till Gärdet och försöker bygga bilden av sig själv som östermalmskvinna med dyra vanor, ibland blir det nästan vulgärt, samtidigt verkar det viktigt för henne att tjata om att hon är chilenare från orten osv osv. Hon vill verkligen representera rasifierad arbetarklass, överklasskvinna och New York-intellektuell samtidigt. Vet inte, tycker det är spännande bara.
Citera
2021-12-23, 12:25
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossa
Har följt podden sen start och har länge känt hatkärlek till Caroline. Det som är fascinerande med henne är att hon gör anspråk på så många identiteter. Alla som följer henne på Instagram nowadays vet att hon flyttat till Gärdet och försöker bygga bilden av sig själv som östermalmskvinna med dyra vanor, ibland blir det nästan vulgärt, samtidigt verkar det viktigt för henne att tjata om att hon är chilenare från orten osv osv. Hon vill verkligen representera rasifierad arbetarklass, överklasskvinna och New York-intellektuell samtidigt. Vet inte, tycker det är spännande bara.

Jag har aldrig tagit hennes rasifierad latino -vinkel på allvar. Hon är extremt medelklass . Hennes pappa är typ professor? Hennes bror dn-journalist. Hon ser inte ens utseendemässigt ut som nån med latinobakgrund. Då blir man inte rasifierad
Citera
2022-01-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFirmin
Största problemet i denna podd är inte att de avbryter varandra utan hur de sitter och fnissar som två fjortisar åt sig själva i tid och tid. I övrigt håller den här podden högre klass än de flesta andras, i synnerhets Expressens.
Jag kan uppskatta deras flamsighet. Det är lite högtravande mellan varven så då kan fnissandet vara välkommet för att ge variation.
Citera
2022-01-11, 10:01
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFirmin
Varför pratar du om andra poddar eftersom du tycks förväxla verkligheten?, problemet är att dom snarare fnissar åt sina egna drapor...eller rättare sagt Liv som tycks sakna all form av självmedvetenhet gapskrattar åt sina egna berättelser, om ni tycker att det är att flamsa på tjejers vis har ni konstiga referensramar " förstår du vad jag menar"?

Att inte går att relatera till ett enda ord som kommer över deras läppar kan vara störande, så man bör lyssna med lågt ljud enbart så att dom inte kommer ens sinnen för nära, för då börjar man ifrågasätta varför man lyssnar, om inte annat lågt ljud för för att tona ner skånskan, men belöningen kommer när Liv tjippar efter andan efter att hon har svalt an(satsen) efter ett häftigt ordflöde, så låter hon som den blå helium-smurf hon kan vara 2 sekunder innan hon återfår sin naturliga röd färg igen, jag har faktiskt spelat in dessa precious moments på recorder :P

Dom använder sig också av ungdomliga uttryck och engelska uttryck, vilket är pinsamt, förmodligen är det så att kvinnliga lyssnare hör inte sig själva eftersom man inte stör sig på detta, tillika alla tusentals liksom och typ som Livs-ord-cancer för öronen snabbproducerar

Nu är man sponsrad av (fackförbundet) SD!, alla sponsorer dom har är politiska haha
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-11 kl. 10:20.
Citera
2022-01-11, 14:38
Medlem
Enmansdemos avatar
Tidningen Brand och Galago, rena porren hemmahörande på yttersta vänsterkanten är vad Aftonbladet nu uttalat inför valet! sponsrar via denna pod då kvinnliga lyssnarna kan få en prenumeration till rabatterat pris!

Är inte detta lite konstigt? att bytet från Expressen till Aftonbladet tycks innefatta radikala
sponsor-förändringar...av nye ansvarig utgivaren Lena K Samuelsson, samtidigt som Aftonbladet inte launchar en uppbalanserande pod med åsikter som ligger åt sverigedemokraterna ideologiskt.

Och skälet till att det inte behövs är hegemonin att alla konstnärlighet är vänster till sin natur, därav kan dom gå under radarn. jag kan tycka att Liv Och Caroline är väldigt smala med sin målgrupp, vänsterkvinnor rekommenderas BDSM kärlekshistorie-romaner av dom hetaste kvinnliga förfittarna enligt den trendkänsliga juryn som gör denna pod. När får vi vita män vår belöning?
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-11 kl. 14:44.
Citera
2022-01-11, 15:39
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
När får vi vita män vår belöning?
Det jag väntar på är att tjejerna ska försöka släppa en allra första fras i podden som utgår ifrån manliga värderingar (allocentriskt), men Caroline vägrar ju återge ett enda fram-men-tar-riskt ord att lyssna på "Vackra värld, var är du?" var en stilstudie i förkrossat kvarstannande feminint överhopp av minst manliga energi-tjyveri från sex and the city på Brillo med förgyllda narkissos-moment med författar kvinno-klanen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-11 kl. 15:45.
Citera
2022-02-03, 14:04
Medlem
Folkkommissaries avatar
Avsnitten där de diskuterade Genusdoktrinen och sedan Kajsa Ekis Ekmans bok om trans höll väldigt låg nivå från Livs sida, Caroline håller ju alltid låg nivå. Är Liv så svag att hon inte vågar annat än att ge sina rabiata feministfans det de vill ha? Det kändes som att hon inte vågade tillstå att både Genusdoktrinen och KEE framförde relevant kritik av genus"vetenskap" och transvågen. Istället försökte hon få upphovsmännen att framstå som att de hade missförstått ämnena de behandlade i sina respektive böcker.

Liv har för mig tidigare framstått som intellektuellt hederlig men nu lyssnar jag med allt större skepsis när hon medverkar i sin mans podd Stormens Utveckling. Är hon en självständig tänkare eller låter hon sig begränsas av att hon inte vill att hennes galna fans ska vända henne ryggen och sluta köpa hennes "böcker"? När KEE började tala sanning blev hon ju t.ex. bojkottad av feminsterna. Är det vad Liv är rädd ska hända henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in