• 1
  • 2
2021-05-19, 03:58
Avstängd
https://www.instagram.com/aktaerfordessa/

Hittade denna profil ( aktaerfordessa ) på Instagram. Den har imponerande över 15 000 följare sedan 28 mars i år.

Vad anser ni om den här typen av uthängning av den typen av brottslingar? Jag tycker personligen det är positivt, borde vara som i USA att allmänheten borde få bli varnade, så hoppas kontot får vara kvar.

Finns det många liknande svenska medier som denna på nätet? Är det brottsligt att hänga ut dömda på det här sättet, dvs förtal?

Hursom, kudos till personen som orkar syssla med detta!
Senast redigerad av Anonym555 2021-05-19 kl. 04:01.
Citera
2021-05-19, 04:14
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

Hittade denna profil ( aktaerfordessa ) på Instagram. Den har imponerande över 15 000 följare sedan 28 mars i år.

Vad anser ni om den här typen av uthängning av den typen av brottslingar? Jag tycker personligen det är positivt, borde vara som i USA att allmänheten borde få bli varnade, så hoppas kontot får vara kvar.

Finns det många liknande svenska medier som denna på nätet? Är det brottsligt att hänga ut dömda på det här sättet, dvs förtal?

Det verkar som man behöver ha Instagram för att kunna kolla sidan. Tror inte du kommer få många svar.

Bara idioter håller på med sånt.
Citera
2021-05-19, 04:23
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:

Fullproppad med bilder på äckel inklusive FUP. Men sjukt låga straff för allt helvete dom är dömda för!!!

Förvånansvärt mycket tjejer/kvinnor dömda för barnporr!

Citera
2021-05-19, 04:43
Kan inte se då jag inte är en instagram-människa men sannolikt brottsligt. Kan generera ungefär 20 000 kr till varje uthängd.
Har personen hängt ut säg 100 st. så blir det dyrt.

En dag tror jag att hen kommer få kuken avskuren och intryckt i sin mun eller fittan uppsprätt ända upp till brösten och alla fingrar avklippta. Den dag det kommer ut vem som ligger bakom sidan får polisen nog ge skyddad identitet.

Personen kommer ju alltid vara jagad. Alltid, så länge hen lever.
Citera
2021-05-19, 04:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Fanns (finns) det inte något liknande redan, men en hemsida? Något "swedish...nånting"?
Citera
2021-05-19, 05:11
Gå den lagliga vägen. Begär ut vem som ligger bakom och har ansvar. Kontakta alla uthängda och stäm personen så att hen för alltid hamnar hos kronofogden.

Gör sedan likadant. Funkar inte det hade jag övervägt skalpellen. Seriöst. 3 dygn med skalpellen.
Citera
2021-05-19, 05:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JunvaldLarsson
Kan inte se då jag inte är en instagram-människa men sannolikt brottsligt. Kan generera ungefär 20 000 kr till varje uthängd.
Har personen hängt ut säg 100 st. så blir det dyrt.

En dag tror jag att hen kommer få kuken avskuren och intryckt i sin mun eller fittan uppsprätt ända upp till brösten och alla fingrar avklippta. Den dag det kommer ut vem som ligger bakom sidan får polisen nog ge skyddad identitet.

Personen kommer ju alltid vara jagad. Alltid, så länge hen lever.

Om inte just detta sker mot dem uthängda sexualförbrytarna före då. 😉

Hoppas du att personen som hängt ut personerna råkar ut för detta?
Citera
2021-05-19, 05:16
Avstängd
Citat:
Gå den lagliga vägen. Begär ut vem som ligger bakom och har ansvar. Kontakta alla uthängda och stäm personen så att hen för alltid hamnar hos kronofogden.

Gör sedan likadant. Funkar inte det hade jag övervägt skalpellen. Seriöst. 3 dygn med skalpellen.

Du verkar inte ha mycket till övers för personen som skapat kontot.

Hur kommer det sig? Är det inte liksom rätt åt på något sätt, som den där killen som våldtog en liten bebis?
Citera
2021-05-19, 05:16
Citat:
Om inte just detta sker mot dem uthängda sexualförbrytarna före då. 😉

Hoppas du att personen som hängt ut personerna råkar ut för detta?
Mot alla menar du... Trams.

Ja det hoppas och önskar jag innerligt. Då skulle jag på riktigt njutit.
Citera
2021-05-19, 05:23
Avstängd
Citat:
Mot alla menar du... Trams.

Ja det hoppas och önskar jag innerligt. Då skulle jag på riktigt njutit.

Men har du blivit uthängd? Känner du ingen avsky mot dom som begått vidriga brott?
Citera
2021-05-19, 05:51
Citat:
Men har du blivit uthängd? Känner du ingen avsky mot dom som begått vidriga brott?
Det vet jag inte och bryr mig inte om.

Juridiska kontakter finns. Likaså pengar, tid och engagemang. Om jag orkar även efter en morgons sömn så kommer jag ta itu med detta. Jag skapar ett konto på Instagram nu och polisen kommer att kontaktas inom några dagar.
Denna människa ska känna lagens långa arm vridas om. Jag är trött på att ingen vågar sätta emot.
Citera
2021-05-19, 06:16
Medlem
Triplefaces avatar
Mycket bra att det finns ett sånt konto. Har följt det i några veckor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in