2021-05-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hvorfor må det være profesjonelle kidnappere?

Nå tviler jeg på at det er profesjonelle folk som ligger bak. Men om du sikter til at du mener det er ekte kidnappere som ikke er spesielt profesjonelle er det så absolutt en mulighet for det som så mye annet.
Citera
2021-05-19, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I boka er det referert følgende om hva TH har forklart i avhøret:
"Bilnøklene ligger klar på et halvmåneformet bord like ved entreen. Bordet er "hjertet i bygget". Der legger de "alt".
"Om man lurer på noe, så er det bare å gå dit", ifølge TH."
Så hvorfor sjekket ikke TH dette bordet med en gang da han kom til S4?

- Om man lurer på noe, så er det bare å gå dit. Bordet ligger jo rett ved entreen når man kommer inn.
Der lå mobilen til AE som TH sier han hverken så eller hørte.
TH prøvde å finne AEH, og han visste nok at det ikke var plass til kona oppå halvmånebordet, tror du ikke?
Citera
2021-05-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
last meal with aeh vet du....

Plutselig ville TH sannsynligvis vise seg å være sjenerøs.
Citera
2021-05-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Nå tviler jeg på at det er profesjonelle folk som ligger bak. Men om du sikter til at du mener det er ekte kidnappere som ikke er spesielt profesjonelle er det så absolutt en mulighet for det som så mye annet.

Det er som TH skrev at løsningen kan være i lokalmiljøet.
Citera
2021-05-19, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke noe snakk om knuste badelamper her altså.
Regner med det som skjer etter de kommer hjem er referert fra TH i avhør?
Jeg har ikke lest så mye hittil, men utifra hva andre har referert fra boken, så forstår jeg det slik at TH ikke var klar over hendelsen på badet før sønnen fortalte om det.
Jeg ser det som mest sannsynlig at dette ble fortalt på hotellet i Lillestrøm, eller kanskje enda senere.
Citera
2021-05-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er som TH skrev at løsningen kan være i lokalmiljøet.

Ja og enten er han kryptisk og vet svaret eller så sikter han til noen utenforstående som han har mistanke mot.

Det er utvilsomt mye rart i forklaringene til TH, men til dennes forsvar skal det sies at vi bare blir servert utdrag og ikke helheten i avhørene.

Enten er det ren villedning ( men husk at han har ikke rettet noen mistanke mot noe familemedlem i sine avhør, men navngitte personer han har en profesjonell eller privat relasjon til ) eller så er han i såpass sjokk at det går trill rundt for ham til tider.

Det lukter ikke helt godt av TH og TEH i denne saken og jeg tror at vet den ene så vet den andre i denne saken.
Citera
2021-05-19, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Plutselig ville TH sannsynligvis vise seg å være sjenerøs.
Det er ikke helt riktig. Han har jo også med vitende vilje betalt altfor mye i skatt. Dette har han forklart med at han var samfunnsengasjert og derfor ønsket han å bidra litt ekstra til kommunen han var så glad i.
Han har ellers bidratt som sponsor for idrettslag o.l.
Citera
2021-05-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
TH prøvde å finne AEH, og han visste nok at det ikke var plass til kona oppå halvmånebordet, tror du ikke?

Regnet med at du ville komme med det TT-svaret.
Som vanlig omgår du kjernen i saken med avsporinger.

Det er jo lett å skjønne hvorfor.

Etter at TH ankom S4 ble det ringt fra fasttelefonen til mobiltelefonen til AE.
Mobilen hennes var med andre ord i tankene hans, så hvorfor sjekket han ikke bare bordet med et kjapt blikk?

- Om man lurer på noe, så er det bare å gå dit, for å bruke THs egne ord.
Citera
2021-05-19, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvis TEH sier at THs badekarhistorie bare er tull, så tipper jeg det hadde gått mest ut over TH. Men som sagt, så har TH ingen grunn til å fortelle denne historien uten at han har hørt den fra sønnen, eller at de to har blitt enige om å fortelle den.

Hvis TH absolutt ville mistenkeliggjøre sønnen, så kunne han fortalt at han møtte en sint TEH på vei inn i S4, da han skulle på jobb. Ikke at sønnen tok et bad, kvelden før AE forsvant.
Det er ikke lett å bli klok på. TEH var visst veldig glad i og nært knyttet til moren sin, og en man fikk inntrykk av kjenner familien, postet for over ett år siden at det var helt utenkelig at han kunne stå bak.
Citera
2021-05-19, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Regnet med at du ville komme med det TT-svaret.
Som vanlig omgår du kjernen i saken med avsporinger.

Det er jo lett å skjønne hvorfor.

Etter at TH ankom S4 ble det ringt fra fasttelefonen til mobiltelefonen til AE.
Mobilen hennes var med andre ord i tankene hans, så hvorfor sjekket han ikke bare bordet med et kjapt blikk?

- Om man lurer på noe, så er det bare å gå dit, for å bruke THs egne ord.
Det er du som sporer av! Du har tydeligvis ikke forstått hva bordet ble benyttet til. Vi hadde også et slikt "hjerte i bygningen" - det var en tekanne. Hvis det var noe vi trengte så fant vi det der. En hårstrikk, 30 kroner, 3 skruer, 1 knapp osv. Du overdriver THs uttalelser.
Citera
2021-05-19, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er du som sporer av! Du har tydeligvis ikke forstått hva bordet ble benyttet til. Vi hadde også et slikt "hjerte i bygningen" - det var en tekanne. Hvis det var noe vi trengte så fant vi det der. En hårstrikk, 30 kroner, 3 skruer, 1 knapp osv. Du overdriver THs uttalelser.

Hva har en hårstrikk, knapp og skruer med denne saken å gjøre...?

TH visste at AE hadde en fast plass på bordet hun kunne legge mobilen.
Han har forklart at han passerte det svært synlige bordet flere ganger.

Og han hadde mobilen hennes i tankene da han ringte fra fasttelefonen.

- Om man lurer på noe, så er det bare å gå dit, har TH sagt om det lille bordet.

Men akkurat den dagen tenkte TH tydeligvis ikke på at mobilen til AE kunne ligge på det bordet de pleide å legge fra seg tingene sine.
Selvom han var svært opptatt av mobilen hennes.
Senast redigerad av Jayce 2021-05-19 kl. 01:45.
Citera
2021-05-19, 01:11
Avslutad
Utifra det lille jeg hittil har lest i boken, så viser det meg at vi omtrent ikke vet noe som helst om saken. Det er flere opplysninger (som jeg allerede har sitert idag) som strider imot hva media allerede har opplyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in