2021-05-18, 02:14
Medlem
Om fiskebåten som fikk et skjelett i fangsten?

Mere ting at lese finns.

Vävnad på skelettfynd kan ge ledtrådar

Det skelett som en fiskebåt i Bohuslän oväntat drog upp i förra veckan har spår av både vävnad och kläder.

Det finns lite kvar av vävnader och så där och lite kläder som kanske skulle kunna ge ledtrådar.

Det finns givetvis ett antal försvunna personer som vi tittar på.

Finns personen inte hos oss kan det bli knepigare. Då får vi gå vidare till Interpol och se om det finns personer från andra länder som kan vara aktuella.

Link

https://www.gp.se/nyheter/sverige/vävnad-på-skelettfynd-kan-ge-ledtrådar-1.47590440

Skagerrak
hav mellan Danmark, Norge och Sverige som sammanbinder Nordsjön och Kattegatt

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skagerrak
Senast redigerad av Braskamin58 2021-05-18 kl. 02:31.
Citera
2021-05-18, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hun var også skuffet over manglende oppmerksomhet på bryllupsdagen rett før forsvinningen. Hvis du kan noe som helst om kvinner så oppstår ikke en skuffelse uten forventning. Hvorfor forvente noe om hun var ferdig med forholdet?

Så enkle er ikke vi mennesker. Det er flere andre følelser, forbannelse, bitterhet, hånlig. Som at den fyren gadd ikke engang, anstrengte seg ikke, gir blaffen og viser det, skjemmer meg ut.
Citera
2021-05-18, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kontroll...

AEH fikk påpakk, for "å bruke penger på noe bare til seg selv".

Alt som har kommet frem om ekteparet, hjemmelivet, barna, alt bærer et tydelig preg av kontroll, stålkontroll, fra far.

Selvfølgelig håpet AEH på å få feire 50 års bryllupsdag.

Jeg har nevnt det før, men fam. Hagen er nesten en blåkopi av min familie, fødselsår på foreldre, barn og alt.

Mine foreldre var gift i 50 år i år.

De har bodd i forskjellige etasjer i huset i hvert fall de siste 20 årene, hvert sitt soverom, krangler så busta fyker hver gang de oppholder seg i samme område, men "holder fasaden" utad og når de en sjelden gang må være sosiale med familie.

Moren min har snakket om i flere måneder, helt siden i fjor, at nå skal de snart ha 50 års bryllupsdag. Hun vil feire.
I det minste med nærmeste familie, men gubben har sagt nei. Han vil ikke.

Så da blir det ikke feiring. Basta.

De hadde bryllupsdag i påsken, og min mor bakte en liten kake, og vi barna, vi som fremdeles lever i hvert fall, kom på besøk, og vi hadde det ganske koselig. Med vår mor.

Siste ord er dog fremdeles ikke sagt, så det kan fremdeles hende det blir en liten sammenkomst i sommer, med familie, men det er i hvert fall ikke på grunn av vår far.

Selv om det ekteskapet har vært dødt og begravet, minst så lenge jeg har levd. Selvfølgelig gjør det fremdeles vondt at ektemaken ikke vil feire bryllupsdag.

Ja for det rakker ned på henne, den hun er, den hun har vært og det hun har gjort for han og dere. Det er sårende
Citera
2021-05-18, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette får meg til å tenke de som peker ut voldtektsofferet som den skyldige. Hvis din partner jobber døgnet rundt, og hen forsømmer deg, er det likevel hen som er offeret, hvis du er utro.
Og hvis TEH har fått psykiske problemer, kan det, hvis det skyldes ting i oppveksten, skyldes at faren var fraværende.
I lange perioder jobbet han 12-15 timer hver dag. Slik sett forsømte han kone og barn, men dette var en annen tid.
Kvinnene hadde hovedansvaret for barn og hjem. Mye har blitt bedre, men ansvarsforholdet er nok fortsatt skjevt.
Eventuelle psykiske problemer kan også skyldes nysgjerrighet på rusmidler. Mange som debuterer tidlig, har problemer på hjemmebane og skole, men langtfra alle. Og det ser ut til at søstrene fungerer greit.
Hvis TEH har et rusproblem, kan man heller ikke se bort fra det kan være genetisk.

Fra hvem da? Det sies at han har hatt stort alkoholkonsum. Mener du TEH har fått det fra TH også
Citera
2021-05-18, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
AEH er selvfølgelig offeret her, det skal ingen glemme.

Men TH har kanskje vært gift med en kvinne som drakk mye (?) og som muligens har vært utro. Det er ingen enkel sak, de fleste hadde tatt hatten og gått for lenge siden. Meg selv inkludert. Jeg forherliger ingen, jeg balanserer bare bildet litt.

Han drakk jo sies det. Og var utro. Han har blitt observert på hytten med en dame. Så da er de like god
Citera
2021-05-18, 04:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Han drakk jo sies det. Og var utro. Han har blitt observert på hytten med en dame. Så da er de like god

Jupp, kontordama MB, så da er han ikke noe bedre selv.
Citera
2021-05-18, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Så enkle er ikke vi mennesker. Det er flere andre følelser, forbannelse, bitterhet, hånlig. Som at den fyren gadd ikke engang, anstrengte seg ikke, gir blaffen og viser det, skjemmer meg ut.
Som sagt så ligger forventning i bunn av en skuffelse. Det er en fin egenskap å vise at man setter pris på hverandre, men alle er ikke der.
Citera
2021-05-18, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jupp, kontordama MB, så da er han ikke noe bedre selv.

Hvis det skulle være slik at MB og TH har hatt et forhold, er det jo med på å svekke MBs troverdighet som vitne. Og hvis samtalen mellom MB og AEH ikke var reell er jo saken i all hovedsak løst.

Men nå vet vi ikke noe sikkert om dette, kun påstander i tråden her.
Citera
2021-05-18, 08:19
Medlem
Ser ut til at noen oppfatter det som at Hagenfamilien nærmest fikk fjerne alt de ville i manuset til boken. Det er nok ikke tilfelle, i så fall hadde det ikke blitt noe bok i det hele tatt.

Kan være at f.eks. badekarhistorien er noe de ønsket fjernet, men som forlaget likevel bestemte skulle være med - for å ha noe (blant flere ting) som kaster nytt lys over saken. Boka kunne ikke kun være en oppsummering av forhold som allerede var kjent.
Citera
2021-05-18, 08:43
Medlem
TH sier han ikke hørte tlf som lå på bordet. Mange har spurt seg hva i all verden han kunne tjene på å si det. Kunne det åpnet for muligheten å kaste mistanke på at det var sønnen som i et ubevoktet øyeblikk stille og rolig slo på lyden på tlf igjen?
Flere nevner forklaringen ang badekar og knust lampe i 2 etg, og med ett er sønnen blitt den helt store mistenkte her på forumet, som de tilbakestående krimteknikere og idiotpolitiet fullstendig har oversett. Det nevnes samkjørte forklaringer. Det eneste samkjørte vi vet angående dette er at det er TH som sier det.
Hvis TH er bak ugjerningen, ville en slik person hatt skrupler med å kaste sin egen sønn, det sorte fåret i familien, til ulvene? Det skal man ikke være så sikker på at han ville hatt.
Sønnen kan nekte for begge deler, men TH kan samtidig si at sønnen fortalte jo ham om baderommet. Det blir da ord mot ord.
En slik strategi ville mistenkeliggjort sønnen, og det har åpenbart lyktes.
Senast redigerad av Ittno 2021-05-18 kl. 08:54.
Citera
2021-05-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
TH sier han ikke hørte tlf som lå på bordet. Mange har spurt seg hva i all verden han kunne tjene på å si det. Kunne det åpnet for muligheten å kaste mistanke på at det var sønnen som i et ubevoktet øyeblikk stille og rolig slo på lyden på tlf igjen?
Flere nevner forklaringen ang badekar og knust lampe i 2 etg, og med ett er sønnen blitt den helt store mistenkte her på forumet, som de tilbakestående krimteknikere og idiotpolitiet fullstendig har oversett. Det nevnes samkjørte forklaringer. Det eneste samkjørte vi vet angående dette er at det er TH som sier det.
Hvis TH er bak ugjerningen, ville en slik person hatt skrupler med å kaste sin egen sønn, det sorte fåret i familien, til ulvene? Det skal man ikke være så sikker på at han ikke ville hatt.
Sønnen kan nekte for begge deler, men TH kan samtidig si at sønnen fortalte jo ham om baderommet. Det blir da ord mot ord.

Hvis TEH sier at THs badekarhistorie bare er tull, så tipper jeg det hadde gått mest ut over TH. Men som sagt, så har TH ingen grunn til å fortelle denne historien uten at han har hørt den fra sønnen, eller at de to har blitt enige om å fortelle den.

Hvis TH absolutt ville mistenkeliggjøre sønnen, så kunne han fortalt at han møtte en sint TEH på vei inn i S4, da han skulle på jobb. Ikke at sønnen tok et bad, kvelden før AE forsvant.
Citera
2021-05-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hvis TH er bak ugjerningen, ville en slik person hatt skrupler med å kaste sin egen sønn, det sorte fåret i familien, til ulvene? Det skal man ikke være så sikker på at han ville hatt.

Ingen kan idag utelukke at TEH er skyldig. TEH og en eller flere medskyldige.
Det er dette vi må forholde oss til.
Det viktigste må være at saken blir oppklart, og at de/den skyldige blir dømt.
Og jeg er ikke i tvil om at enkelte blir rasende, hvis det skulle vise seg at TH er uskyldig.
Da synes de kanskje det heller er å foretrekke at saken blir henlagt, slik at de kan fortsette å hate TH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in