2021-05-17, 11:43
Medlem
Gratuerer med dagen alle sammen.

Var mye personangrep og trams her. Ble mye scrolling. Mye sprøyt.

Som dette innlegget.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vi har i tur og orden mistenkt et ukjent antall personer. Det som har skjedd i løpet av det siste halvåret, er at flere "vet" at TH er skyldig.
Kornblomst skrev for eksempel "Konedrap utløses av at kona vil dra. Hun vil forlate ham, og det kan han ikke tillate, og han dreper henne."
Sitatet viser denne arrogante holdningen. Andre hypoteser blir avvist som avsporinger og spam.
Det er mulig TH er skyldig, men det vet ikke ingen i denne tråden. Saken er fortsatt uoppklart.

Først ... det er uryddig å sitere meg og beskylde meg for å være arrogant, i innlegg til andre.

For det andre, sitatet mitt handler om helt generelle fakta om konedrap. Det er slik det er.

Noen har veldig tungt for å oppfatte meningsinnholdet i helt normalt hverdagsspråk.
Citera
2021-05-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er ikke vanskelig å se for seg at eks-svogeren kan ha et motiv i denne saken. Å befri AE bort fra den ondskapfulle TH, og samtidig presse TH for penger. Men bortsett fra det, er det vel lite som peker mot eks-svogeren.

Jeg har tenkt samme tanken. Og det kan være at han har fortalt AEH, at hvis hun gikk retten, kunne hun oppnå å omstøte ektepakten. Man kan ikke avskrive en bortføring med et fatalt utfall. Og eks-svogeren kjenner åstedet og området. Og hvis han har opprettholdt med kontakten med AEH, kjenner han rutinene.
Muligens litt langsøkt, men ingen har fasiten.
Citera
2021-05-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Som dette innlegget.

Først ... det er uryddig å sitere meg og beskylde meg for å være arrogant, i innlegg til andre.

For det andre, sitatet mitt handler om helt generelle fakta om konedrap. Det er slik det er.

Noen har veldig tungt for å oppfatte meningsinnholdet i helt normalt hverdagsspråk.

Jeg begynner å bli lei av din sutring om personangrep. Ta det med moderator. Stadig noen som føler seg krenket. Må være plagsomt.
Citera
2021-05-17, 11:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Når TH forsatt er på frifot, kan dette for eksempel skyldes at politiet har begynt å undersøke om det kan ha vært en ulykke, et uaktsom drap.

Slik jeg har forstått av det som er blitt sagt i "Krimpodden", så har politiet helt fra starten av
etterforsket flere hypoteser, som i tillegg til den opprinnelige (kidnapping) var frivillig forsvinning,
ulykke eller drap. De har altså begynt bredt, og snevret etterforskningen gradvis inn basert på
resultater av etterforskningen.

Det jeg synes er litt interessant, er at siktelsen er "drap eller medvirkning til drap", men at
det ikke er spesifisert hvilken kategori de mener det angivelige drapet tilhører.
Antydningene om "langvarig planlegging" skulle vel tilsi at de mistenker overlagt drap, men
"overlagt" er ikke med i siktelsen, ihvertfall ikke slik den er omtalt i media.

Slik jeg har forstått skal det ikke så veldig mye planlegging til før en handling kan sies å være
gjort med overlegg.

Jeg har vel egentlig liten tro på uaktsomhet i dette tilfellet.

Citat:
Det viktigste for meg, er at saken blir oppklart, og at de/den skyldige får sin fortjente straff.
Jeg ser ingen formildende omstendigheter.

Eneste formildende omstendighet vil være en full tilståelse og samarbeid med politiet.

Jeg tenker politiet ikke utelukker at det kan gå den veien.
Citera
2021-05-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Som dette innlegget.

I et innlegg til meg skrev du at alle, bortsett fra noen troll her på forumet, skjønner og forstår at TH er en konemorder. Det er ikke alltid du holder deg til generelle fakta.
Citera
2021-05-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Hør her nå og dette er velment råd.
Du må bli dyktigere på å se helheten i ting og ikke henge deg opp i uvesentlige detaljer.

Det eneste poenget er at jeg vet at det er flere ting som har vært publisert tidlig i etterforskningen som jeg ikke lenger finner.

Som et annet eksempel vet jeg at det har stått om at sønnen hadde skadet seg på badet og flere andre ting som kom frem under tidlige avhør, men jeg klarer ikke søke opp dette.

Så poenget er. Enten klarer jeg ikke å søke godt nok eller så er en del detaljer fra artiklene ( jeg leser kun nettaviser av dagsaviser ) fjernet.

Om det siste stemmer så undres jeg på hvorfor disse detaljene er blitt fjernet i ettertid.

Det har ingenting med skyldspørsmål å gjøre.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive i tråden mer, men jeg vil bare si til alle som tror på det brukeren Bolony skriver: Det er bare oppkonstruert og tatt ut av en vill fantasi som kun finnes i hens eget hode!
Jeg vet ikke hvilken diagnose Bolony har, men en som desperat ønsker oppmerksomhet og vil føle seg viktig på andres bekostning. Han tror han vet, men har virkelig ikke peiling. Han vet f eks ikke hva som skjedde med sønnen i tiden etter hendelsen og hvor mange avhør han var delaktig i, av diverse årsaker.
Dette viser at det kun er løse påstander og ingen ekte kildeinformasjon denne brukeren påstår å inneha
Mitt råd er å ta denne brukeren med en stor klype salt...
Citera
2021-05-17, 12:20
Medlem
Citat:
Det er åpenbart at noen har en agenda.
Her kan man plante de villeste historiene, under dekke av at man har det fra "sikre kilder".
Og de som "vet" at TH er skyldig, stiller aldri spørsmålstegn ved sannhetsgehalten. Snarere tvert i mot, rykter gripes begjærlig, og blir til "fakta".
Jeg har en mistanke om at "eks-svogeren" kan være kilden til noen av disse ryktene. Han har ikke kommet over at hans anmeldelser mot TH ble henlagte.
"Eks-svogeren" kan faktisk ha hatt løpende kontakt med AEH, helt frem til forsvinningen.
Han kan ha fortsatt med sine amorøse fremstøt, lenge etter at TH oppdaget dette.
"Eks-svogeren" demonstrerte sin egoisme og kynisme, han risikerte å legge en hel familie i grus.
Men han skal jo ikke nevnes i denne tråden, han beskyttes av "Tilsynet for høy moral".
Du er fullstendig på bærtur.
Citera
2021-05-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
På en måte da jeg kun har videreført hva jeg har fått vite. Problemet med det er at alt har vist seg å stemme og mye har blitt bekreftet i ettertid.

Jeg holder fortsatt alle muligheter åpne og det gjelder også at flere enn de som skal være involvert faktisk er involvert i forskjellige roller.

Utfordringen med kidnappingsteorien er at det mye omtalte " kryptorigget " startet så amatørmessig og det virker snodig om dette var gjort av profesjonelle og at man senere forsterket sikkerheten og ble så mye bedre på dette området for å unngå å bli sporet.

Men. Alt er mulig i denne saken og det er farlig å være bombastisk.

Hvorfor må det være profesjonelle kidnappere?
Citera
2021-05-17, 12:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hvorfor må det være profesjonelle kidnappere?

Proffer eller amatører, de var målrettet nok og klarte ihvertfall å få AEH til å forsvinne.

For alt vi vet kan det jo være noen som fikk de 13 millionene i juli 2019.
Citera
2021-05-17, 12:34
Medlem
Citat:
Det vi vet per dags dato, er at TH er hovedmistenkt. Politiet har etterforsket saken i over 2 år og seks måneder.
Når TH forsatt er på frifot, kan dette for eksempel skyldes at politiet har begynt å undersøke om det kan ha vært en ulykke, et uaktsom drap.
Det viktigste for meg, er at saken blir oppklart, og at de/den skyldige får sin fortjente straff.
Jeg ser ingen formildende omstendigheter.

Det undrer også mig, at de lader ham gå frit omkring, hvis de er så sikre på, at det er ham der står bag. Men vi ved jo ikke ret meget, men det virker forkert ikke at få ham varetægtsfængslet, hvis de holder fast i deres teori. Der er også helt stille i medierne, så det kan tyde på, at de måske ikke er så sikre længere - eller måske et det bare ‘stilhed før stormen’?
Senast redigerad av rlk73 2021-05-17 kl. 12:41.
Citera
2021-05-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Du er fullstendig på bærtur.

Og du bør holde deg for god til å snakke om diagnoser, slik du svarte Bolony.
Citera
2021-05-17, 12:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Det undrer også mig, at de lader ham gå frit omkring, hvis de er så sikre på, at det er ham der står bag.

Uten at vi vet hva status er per i dag, ble det uttalt fra politiet i fjor høst at de fremdeles
ikke hadde beviser nok til å tiltale ham. Det er vesentlig høyere krav til tiltale enn til siktelse.

Citat:
Men vi ved jo ikke ret meget, men det virker forkert ikke at få ham varetægtsfængslet, hvis de holder fast i deres hypotese. Der er også helt stille i medierne, så det kan tyde på, at de måske ikke er så sikre længere - eller måske et det bare ‘stilhed før stormen’?

I "Krimpodden" ble det diskutert hvorfor det var så lite i media. Deres inntrykk var at politiet
hadde fått en "ny giv" i løpet av det siste året, uten at det ble spesifisert noen bestemt årsak.
Men politiets fornyede interesse for elektroniske spor fra rundt forsvinningsdagen, er jo interessant.

Ang. varetektsfengsling så tenker jeg at de har droppet å prøve det på nytt, etter nederlaget i fjor.
Ikke godt å si, men tenker de legger det i bero til de evt. har en tiltale klar.

De har jo gjort seg ferdig med undersøkelsene i S4, så de anser vel faren for bevisforspillelser
som liten.

Jeg er også nysgjerrig på om det kommer flere siktelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in