2021-05-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du har också åsikter och ideer om tex nofap som är felaktiga men jag kallar inte dig för idiot därför att det leder ingenstans.

Du får kalla mig vad du vill jag bryr mig inte. Att porrberoende sänker testosteron kan tiotusentals män på nätet vittna om så där har du fel. Jag höjde mitt testo från 10 till 25 med nofap. Att jag sedan fuckade upp allt är mitt eget fel men det är en annan historia.
Givetvis fungerar inte nofap på alla, det beror på vad det låga testosteronet beror på. Ingen bör dock onanera till porr ändå.
Citera
2021-05-18, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Du får kalla mig vad du vill jag bryr mig inte. Att porrberoende sänker testosteron kan tiotusentals män på nätet vittna om så där har du fel. Jag höjde mitt testo från 10 till 25 med nofap. Att jag sedan fuckade upp allt är mitt eget fel men det är en annan historia.
Givetvis fungerar inte nofap på alla, det beror på vad det låga testosteronet beror på. Ingen bör dock onanera till porr ändå.

Man ejakulerar väl inte ut testosteron...
Dock så blir man av med mineraler och vitaminer vid utlösning ! ( rätta mig nån om jag har fel )

Och brist på dessa mineraler (tex zink) - leder till brist på testosteron då zink år en byggsten till testosteron ?

Det som händer vid nofap är väl även att androgena receptorer uppregleras /blir känsligare . Så att lite testosteron får mer effekt i kroppen ?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12689608/
Senast redigerad av Kulturberikningen 2021-05-18 kl. 08:35.
Citera
2021-05-18, 09:41
Medlem
utan.att.stannas avatar
Ackne börjar bli påtaglig. Tips på smörja som hjälper?
Om 2 dagar slutet av mina 2 veckors intervall med 1 ml, ska lämna prov då ink östro.
Citera
2021-05-18, 14:45
Medlem
Havamal.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Då det inte finns så många andra forum för att diskutera TRT tjänar alla på att hålla en saklig och trevlig ton här. Man måste inte hålla med men att vara otrevlig leder ingenstans.

Han gjorde helt rätt i sin ton då användaren (medvetet?*) spred desinformation i detta viktiga ämne som har med svenska mäns framtid och förmåga till att hitta en partner samt fortsätta sin blodslinje, vilket rent biologiskt bara är anledningen till varför vi existerar.

Det här är BARN vi pratar om!

Och bara på att han kläckte ur sig "jag är läkare"

*https://maskulint.se/om-manlighet/kriget-mot-testosteron-for-man/
Citera
2021-05-18, 16:52
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ackne börjar bli påtaglig. Tips på smörja som hjälper?
Om 2 dagar slutet av mina 2 veckors intervall med 1 ml, ska lämna prov då ink östro.

Basiron är ett bra medel mot akne.
Citera
2021-05-18, 19:01
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Basiron är ett bra medel mot akne.
Tack! Ska prova
Citera
2021-05-18, 22:15
Medlem
pinnpelle88s avatar
Vad är det lämpligaste att ändra på först när man legat på en "terauputisk" dos i 6v? Inj. frekvens eller dos? Målet är att bli "dialed in" s.a.s.

Vad har ni för erfarenheter?

Ligger f.ö på 125mg delat på 2 inj. (Mån morgon - Tors kväll) Testo E. för tillfället.
Citera
2021-05-19, 09:18
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Vad är det lämpligaste att ändra på först när man legat på en "terauputisk" dos i 6v? Inj. frekvens eller dos? Målet är att bli "dialed in" s.a.s.

Vad har ni för erfarenheter?

Ligger f.ö på 125mg delat på 2 inj. (Mån morgon - Tors kväll) Testo E. för tillfället.

Dos. Frekvensen är perfekt enligt mig.
Citera
2021-05-19, 14:49
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Dos. Frekvensen är perfekt enligt mig.

Mina tankar är att jag går upp till 150mg från 125mg i veckan delat på 2 injekt, jag har som plan att OM jag skulle få eventuell biverkning (har inte anlag för någon av de stora) så går jag ner på 3 injektioner till att börja med (fortfarande 150mg i veckan).
Citera
2021-05-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturberikningen
Man ejakulerar väl inte ut testosteron...
Dock så blir man av med mineraler och vitaminer vid utlösning ! ( rätta mig nån om jag har fel )

Och brist på dessa mineraler (tex zink) - leder till brist på testosteron då zink år en byggsten till testosteron ?

Det som händer vid nofap är väl även att androgena receptorer uppregleras /blir känsligare . Så att lite testosteron får mer effekt i kroppen ?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12689608/

Man nedreglerar androgena receptorer. Dopaminreceptorer nedregleras också. Dopamin stimulerar GNRH som i sin tur skickar ned gonadotropiner till testiklarna att tillverka testosteron.
Man fuckar upp mycket i kroppen av att onanera för mycket, framförallt är edgandet skadligt, men även frekvensen. Orgasm och stimuli innan sovande kan även försämra sömnkvalitet kraftigt.
Ja man blir av med vissa näringsämnen från säden.

En kur nofap bör man köra ett tag och se om man får effekt för att uppreglera allting och optimera det. Man bör även träna hårt och äta perfekt ett tag. Funkar inte detta bör man gå in med TRT för att få livskvalitet.
Senast redigerad av VillJalentine 2021-05-20 kl. 13:38.
Citera
2021-05-20, 16:37
Medlem
utan.att.stannas avatar
Vore intressant att veta vad ni får för blodvärden på Nebido. Får in mina provsvar ikväll troligtvis. Blod och hormonnivåer med nebido 1 ml var 13e dag.
Citera
2021-05-20, 18:56
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Man nedreglerar androgena receptorer. Dopaminreceptorer nedregleras också. Dopamin stimulerar GNRH som i sin tur skickar ned gonadotropiner till testiklarna att tillverka testosteron.
Man fuckar upp mycket i kroppen av att onanera för mycket, framförallt är edgandet skadligt, men även frekvensen. Orgasm och stimuli innan sovande kan även försämra sömnkvalitet kraftigt.
Ja man blir av med vissa näringsämnen från säden.

En kur nofap bör man köra ett tag och se om man får effekt för att uppreglera allting och optimera det. Man bör även träna hårt och äta perfekt ett tag. Funkar inte detta bör man gå in med TRT för att få livskvalitet.

Körde total avhållsamhet (har dock fru) och åt bra och tränade varannan dag + daglig cardio (gick ca 1.5 mil om dagen på jobb och motion) och när jag var i min fysiskt bästa form låg jag ändå runt 14 nmol (mellan 26-30 år gammal). Drack inget alkohol, ingen tobak och inga droger skall nämnas.

edit: Jag mådde bra och var pigg, driven och motiverad när jag låg på 14 nmol, min poäng är, hur mår jag om jag lägger mig i övre spannet, runt 35? Att "fixa" sina nivåer och optimera dem är 2 olika saker skulle jag påstå.

Personligen anser jag att alla män bör försöka _optimera_ sina hormoner, även om man ligger inom "normal" gränsen. Varför inte lägga sig i övre normal iallafall?
Senast redigerad av pinnpelle88 2021-05-20 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in