2021-05-03, 09:16
  #5101
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ko2llen4
Hej alla flashbackare, vet vi om polisens utredning i fallet är klar (den torde väl ändå vara det?) och om den i så fall kan begäras ut?

Eftersom ingen kommer åtalas då det med största sannolikhet är ett självmord så kommer det inte att lämnas ut nån FUP och handlingen blir inte offentlig i den bemärkelsen.

Utan polisen ser nog det här som polisiärt utrett, och utredningen kommer att arkiveras.

Man kan alltid göra ett försök att begära ut handlingen hos polisen, men oftast så släpper dom ingenting.

Då vänder man sig i så fall till polisen jurist i ärendet som gör en bedömning.

Den juristen kollar sen om det finns anledning att lämna ut handlingen eller om den är av sådan art att offert eller offrets anhöriga kan lida men av att uppgifterna kommer ut.
Det kan hända att man med lite tur får ut en maskad version.

Detta är mycket bökigare än att begära ut nåt från domstol.

Att få ut nåt efter ett självmord är inte troligt.

Så NEJ, jag tror inte att vi kommer få ut nåt.
Citera
2021-05-03, 19:43
  #5102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eftersom ingen kommer åtalas då det med största sannolikhet är ett självmord så kommer det inte att lämnas ut nån FUP och handlingen blir inte offentlig i den bemärkelsen.

Utan polisen ser nog det här som polisiärt utrett, och utredningen kommer att arkiveras.

Man kan alltid göra ett försök att begära ut handlingen hos polisen, men oftast så släpper dom ingenting.

Då vänder man sig i så fall till polisen jurist i ärendet som gör en bedömning.

Den juristen kollar sen om det finns anledning att lämna ut handlingen eller om den är av sådan art att offert eller offrets anhöriga kan lida men av att uppgifterna kommer ut.
Det kan hända att man med lite tur får ut en maskad version.

Detta är mycket bökigare än att begära ut nåt från domstol.

Att få ut nåt efter ett självmord är inte troligt.

Så NEJ, jag tror inte att vi kommer få ut nåt.

Ah, okay. Tack för informationen!
Citera
2021-05-04, 17:43
  #5103
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Har du förstått vart i Tyresta DA blev hittad? En blåsig, kall och regnig dag i November... Det är nära en skjutbana dessutom.

Vem skulle reagera nämnvärt menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Xilalo
Har varit på platsen och på vägen dit hörde man skott nästan varje minut, det är också ganska långt in i skogen och långt från några som helst bostäder så jag tror helt ärligt inte att någon skulle hört/reagerat på sprängningen.

Men va? Det här var ny info för mig.

Tänk om han fått ett vådaskott under sin löprunda?
Citera
2021-05-04, 18:04
  #5104
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Men va? Det här var ny info för mig.

Tänk om han fått ett vådaskott under sin löprunda?

Sannolikt inte.
Citera
2021-05-06, 23:54
  #5105
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Men va? Det här var ny info för mig.

Tänk om han fått ett vådaskott under sin löprunda?
Det låter osannolikt.
Citera
2021-05-10, 21:13
  #5106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Där är inget som säger att han har blivit sprängd... Rent logiskt har han sprungit, inte hunnit stanna när det kom en ravin, trillat ner och slagit ihjäl sig. Eller avslutat sitt liv på annat sätt.
Har du sett fotot som togs av personen som hittade kvarlevorna? Rester av ett halvt ben med svart på, som sot? Bombgruppen på fyndplatsen! Rester av explosivt ämne?
Citera
2021-05-10, 21:17
  #5107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Där är inget som säger att han har blivit sprängd... Rent logiskt har han sprungit, inte hunnit stanna när det kom en ravin, trillat ner och slagit ihjäl sig. Eller avslutat sitt liv på annat sätt.
Självmord och logik hör väl inte särskilt bra ihop!
Citera
2021-05-10, 22:04
  #5108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Hur går det till att ha mens och vara i klimakteriet samtidigt?

Jadu det blev så när han inte har någon fru som kan förklara vad bevis är och vad spekulation är för något. Då blir ju mens- och klimakteriesnacket utan bevis till värsta spekulation, värre än spekulationerna i aktuella ämnet.
Citera
2021-05-10, 23:38
  #5109
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Har du sett fotot som togs av personen som hittade kvarlevorna? Rester av ett halvt ben med svart på, som sot? Bombgruppen på fyndplatsen! Rester av explosivt ämne?
Kan du länka fotot tack? Sett uppladdningarna i tråden men måste missat detta foto. Såg det där en sko fans.
__________________
Senast redigerad av Pandalina4 2021-05-10 kl. 23:41.
Citera
2021-05-11, 09:08
  #5110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kan du länka fotot tack? Sett uppladdningarna i tråden men måste missat detta foto. Såg det där en sko fans.
Jag har inte länken. Den ligger i tråden.
Citera
2021-05-11, 09:43
  #5111
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepirat
dräggen rensar ut varandra, bara positivt.
Kan du förklara hur du menar?
Citera
2021-05-11, 20:16
  #5112
Medlem
Sjukt att folk gissar å ditt å hitt håller på å gissar hur han dog ELLER blev mördad å Så bla bla bla…polisen har lagt locket på dom är INTE i huvet dom vet va dom gör å plus militären hjälpte till i detta fall eftersom han va en högt uppsatt militär. Varför inte låta han va ifred å låta föräldrarna få sörja ordentligt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in