2021-05-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sema har ju haft en ganska bra säsong i Watford, The Championship är en ganska bra liga och lagen är inte kattskit, skulle ranka den högre än t ex Eredivisie och nästa år lirar dom i Premier League.

Ganska väntad trupp och ja man kan alltid ifrågasätta en del av uttagningarna.
Håller inte med. Jag tycker Eredivisie är jämnbra med Championship. Sedan tycker jag att Jesper Karlsson både har haft en starkare säsong och varit bättre när tillfälle har givits vilket är en enda gång iochförsig, det är väl det som talar emot. Fast då ska man komma ihåg att Sema INTE ens har haft en landskamp som är bra nog för att minnas och han har fått betydligt fler chanser att visa upp sig. Nej ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte ens det är nära. Men som sagt det spelar mindre roll. Forsberg, Kulusevski, Larsson, Claesson kommer att käka upp i stort sett varenda sekund på den positionen han är tilltänkt sedan tror jag dessutom att Svanberg går före även på den positionen, trots att han primärt är ett centralt alternativ.
Citera
2021-05-18, 18:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Slänga honom på soptippen för att ta in Martin O. Är det scouterna som ska ut på hajk eller svenska fotbollslandslaget som ska spela EM

Han nämnde något om att valet föll på Martin Olsson eftersom denne är mer mångsidig. Jag vet inte om jag köper det.

Citat:
Varför ringer inte Janne supermackan? Han är också bra sammanhållning och spela padel dessutom full av upptåg.

Lugn nu.
Citera
2021-05-18, 18:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Han kunde varit mysfarbror utan att ta en plats i truppen och lämna Pierre Bengtsson utanför.

Pierre Bengtsson har lämnats utanför till förmån för Martin Olsson.
Citera
2021-05-18, 18:55
Medlem
Citat:
Han kunde varit mysfarbror utan att ta en plats i truppen och lämna Pierre Bengtsson utanför.
När det gäller Bengtsson så var det Olsson som tog hans plats. Granqvist gjorde att spelare som Jocke Nilsson eller Carl Starfeldt inte blev uttagen, och det tycker jag är dåligt, inte försvarbart att ta ut en spelare som inte kan spela på bekostnad av spelare som bevisligen skulle kunna spela.

Olsson tycker jag också var ett skumt val, han och Pierre Bengtsson är väl hyfsat jämbördiga, men Olsson har också massor av skadeproblematik.
Citera
2021-05-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Håller inte med. Jag tycker Eredivisie är jämnbra med Championship. Sedan tycker jag att Jesper Karlsson både har haft en starkare säsong och varit bättre när tillfälle har givits vilket är en enda gång iochförsig, det är väl det som talar emot. Fast då ska man komma ihåg att Sema INTE ens har haft en landskamp som är bra nog för att minnas och han har fått betydligt fler chanser att visa upp sig. Nej ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte ens det är nära. Men som sagt det spelar mindre roll. Forsberg, Kulusevski, Larsson, Claesson kommer att käka upp i stort sett varenda sekund på den positionen han är tilltänkt sedan tror jag dessutom att Svanberg går före även på den positionen, trots att han primärt är ett centralt alternativ.
Jeppe Karlsson känns som mer logisk än Ken Sema av den anledningen att jag kan se Jesper Karlsson vara en ordinare spelare i framtiden i det svenska landslaget, och hade därför kunnat gynnas av ett se och lära mästerskap. Medan Sema med all sannorlikhet aldrig kommer bli mer än reserv i landslaget.
Citera
2021-05-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Pierre Bengtsson har lämnats utanför till förmån för Martin Olsson.
Det är fler som borde gå före Pierre Bengtsson om man ska vara krass. Hans prestationer den här säsongen har varit såpass svaga att det inte spelar någon roll vad han har gjort tidigare. Det går helt enkelt inte att lita på honom längre. Men att just Martin Olsson skulle ta hand plats är ju mycket underligt.
Senast redigerad av kvarkihamnen123 2021-05-18 kl. 19:04.
Citera
2021-05-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123

Nja, det finns fler bra lag i Championship, vilket inte är så konstigt, lagen har mer pengar och kan köpa bättre spelare, sedan är 2-3 lag i Eredivisie bättre än topplagen i Championship, men ligan som helhet är sämre.

Just Karlsson borde kanske varit med ja, tuff konkurrens på hans position dock, Claesson och Forsberg går rimligen före.
Citera
2021-05-18, 19:02
Medlem
MrSkargards avatar
Starfelt och Nilsson har knappast petats av Granqvist utan snarare av den mittbackstrio som Janne Andersson förlitat sig på sen dag 1 + Danielsson.
Senast redigerad av MrSkargard 2021-05-18 kl. 19:05.
Citera
2021-05-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nja, det finns fler bra lag i Championship, vilket inte är så konstigt, lagen har mer pengar och kan köpa bättre spelare, sedan är 2-3 lag i Eredivisie bättre än topplagen i Championship, men ligan som helhet är sämre.

Just Karlsson borde kanske varit med ja, tuff konkurrens på hans position dock, Claesson och Forsberg går rimligen före.
Poängen är att Karlsson har gjort en starkare säsong än Sema på alla mätbara vis och dom konkurrerar om exakt samma plats.

Men återigen det spelar mindre roll Sema får knappast ens spela en minut under EM.
Citera
2021-05-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kanske kommer som en chock; men Gudmundsson har aldrig spelat för de klubbarna han heller. Ska man ta ut spelare baserat på de senaste silly season-ryktena?

Han kommer att spela i en större klubb än vad alla de spelat i.
Citera
2021-05-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Wow, riktigt brutal petning av Pierre.

Han startade trots allt 4/6 matcher i NL.

Och 5/10 matcher i EM-kvalet.

Gjorde ett gediget jobb. Stundtals var han riktigt bra.
Håller med. Lider som fan med Pierre. Varit en väldigt stabil back-up till Ludde under lång tid nu. En sak hade varit om han blev åsidosatt av ett ungt stjärnskott som slagit igenom under våren (typ som Ludde 2015–2016), men så är ju inte fallet nu. Kom igen liksom, Martin Olsson? Köper verkligen inte resonemanget att han kan spela mittback och yttermitt också. Jag menar, vi har ju med FEM renodlade mittbackar och FYRA renodlade yttrar (och dessutom Seb, Svanberg och Quaison som kan spela där).

Köper truppen till 25/26:e delar (ja, rätt att ta med Granen), men att peta Pierre för Olsson har jag noll förståelse för. Extra bittert för honom eftersom han var med om en likande situation EM 2016. Startade 8/12 kvalmatcher då, men fick inte följa med till Frankrike.
Citera
2021-05-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Jeppe Karlsson känns som mer logisk än Ken Sema av den anledningen att jag kan se Jesper Karlsson vara en ordinare spelare i framtiden i det svenska landslaget, och hade därför kunnat gynnas av ett se och lära mästerskap. Medan Sema med all sannorlikhet aldrig kommer bli mer än reserv i landslaget.

Jag håller inte med. Sema känns som en starkare defensiv spelare än Jeppe vilket kan vara vapen vid behov att försvara vinster där Foppa spelar forward eller bänk.

Karlsson gör det bra i klubblaget men var inte så bra i senaste samlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in