Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Barry är en psykolog som gjort en kognitiv undersökning av Esbjörn alltså? Tack, fan att det skulle ta en vecka och 12 inlägg att få det svaret istället för att få motfrågor på Binninges skostorlek etc etc.
Men allright, tack för det, vi kommer nånvart.
Vad tycker du jag har spridit för lögner då?
Min första invändning för hur Ebba genomfört denna affär är att den från början var orättvis eftersom Ebba hade uppbackning av sin bästa stureplanskompis stureplansbror, som skrev kontraktet där han i en liten paragraf längst ner på sida tre avskriver sig sitt mäklaransvar, varpå återigen han med stora bokstäver återigen blaffar ut namnet på sin MÄKLARFIRMA.
SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.
Jag menar att detta för en oinsatt person, 80 plus, som upplever sig lite påstressad kan verka som att det är en oberoende mellanpart som kan ställas till svars juridiskt, ifall priset är orimligt lågt.
Hittar du några lögner eller orimliga antaganden i detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Ja börja med de citat du verkade vilja dyvla på mig…
Sedan skriver du extremt tendentiöst för att få det att se rimligt ut när det inte är det.
Vad har Theos påstådda mäklaransvar med detta att göra vid ett skrivuppdrag?
Stora och små bokstäver ånyo för att smutskasta med nåt som är totalt ointressant i sak.
Priset är inte orimligt lågt. Inte ens Esbjörn egen inlaga visar detta fast de haft flera månader på sig att fundera.
Vad din beef med Theo än beror på så har ingen av parterna nämt att han gjort fel. Avtalet var redan klart till kostnad o allt när han blev inkopplad att skriva ett avtal enligt deras direktiv.
Var har du fått idén att en mäklare, och dessutom med enbart skrivuppdrag, ska ställas till svar juridiskt? För vad? Att han gör sitt jobb? Han har inget med nåt pris att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Jag ska tala om en hemlighet för dig, jag har ett riktigt liv utanför fb så jag är inte här jämt. Kan inte se att jag har nån rapporteringsskyldighet när jag inte tänker vara här.
Jag svarade dig igår kväll på din text nedan. Men det verkar inte vara nån idé att svara dig för du verkar inte läsa utan fortsätter med samma frågor igen. Men gå tillbaks så ser du några av mina synpunkter.
Att sedan några andra personer tydligen har samma uppfattning kanske beror på att våra bedömningar av vilken fakta som finns hamnar ganska likvärdigt.
Anledningen till att jag ställer frågan igen är att du anklagande mig för att ljuga, men kan som vanligt inte presentera nån uppbackning.
Hittar inte svaret nånstans i dina inlägg.
Så antingen svarar du på frågan, eller så skiter du i att replikera, det är inte svårare än så.
Min första invändning för hur Ebba genomfört denna affär är att den från början var orättvis eftersom Ebba hade uppbackning av sin bästa stureplanskompis stureplansbror, som skrev kontraktet där han i en liten paragraf längst ner på sida tre avskriver sig sitt mäklaransvar, varpå återigen han med stora bokstäver återigen blaffar ut namnet på sin MÄKLARFIRMA.
SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.
Jag menar att detta för en oinsatt person, 80 plus, som upplever sig lite påstressad kan verka som att det är en oberoende mellanpart som kan ställas till svars juridiskt, ifall priset är orimligt lågt.
Hittar du några lögner eller orimliga antaganden i detta?