Citat:
Ursprungligen postat av
ThinkZimple
Okej, men har du tänkt på att det finns en fork av Bitcoin som heter Doge som redan har nästan runt 10% av Bitcoins market cap. Så hur imponerande är Bitcoins nuvarande market cap egentligen om ett skämt coin kan redan vara 10% av den mäktiga BTC? 10% är ganska mycket.
Men titta på 1, 2, eller 3-års grafen. Där är Doge i genomsnitt fortfarande ett skämt jämfört med BTC. Det har blivit en tillfällig hype nu p.g.a. Elon Musks trollande. Det här kommer att återställas till ett mer normalt läge inom 6 månader.
Citat:
Ursprungligen postat av
ThinkZimple
Varför är det orealistiskt att Bitcoin går till noll?
Marknaden blev mätt för 3-4 år sedan. Folk har inte tid med 10.000 olika kryptovalutor (varav 98% är Ethereum-tokens helt utan någon egen teknisk innovation, de behövs inte utan är i stort sett get-rich-quick-schemes skapat av scammers). Av samma anledning som att folk inte har tid med 10.000 sorters coladrycker. Det räcker med Coca-Cola, OK, kanske Pepsi då. I krypto: BTC=Coca Cola, ETH=Pepsi, (HEX = Cuba Cola

)
Citat:
Ursprungligen postat av
ThinkZimple
Det finns Krypto-valutor med bättre teknik redan nu, om du håller på de plattformerna så har du också inbyggd anonymitet som du enkelt kan få, decentraliserad exchange on-chain, smarta kontrakt osv. När Bitcoin kom 2009 så var den market leader. Det börjar förändras nu. Säger inte att Bitcoin kommer gå till noll. Men det finns en chans att Bitcoin blir ersatt av dessa nya plattformer som har mer nya saker pågående som är spännande.
Det är fullt möjligt att Bitcoin inte blir allra störst i slutändan. Men den kommer alltid finnas kvar som en store of value åtminstone, och det räcker för mig. Jag har inga problem med att ETH tar över till slut (ser också tekniska fördelar med den), men jag tror bara inte att det kommer att hända, just nu. Jag är investerad i ETH också, och kan tänka mig att investera mer i ETH om det börjar luta åt det hållet.