2021-05-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bitcoins funktion som store of value, är helt oberoende av huruvida DeFi exploderar eller inte.

Alltså va? Bitcoin konkurrerar om pengar med exakt alla andra projekt därute, speciellt DeFi projekten. $1,000 till DeFi är $1,000 mindre som går till Bitcoin. Om DeFi tokens har funktioner som Bitcoin inte har, så kan de bli ett bättre store of value än Bitcoin och tillslut göra så att Bitcoin förlorar sin relevans helt. Du kan till och med se potentiella mass exit scenarion som faktiskt får en Krypto att gå till noll.
Citera
2021-05-18, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Alltså va? Bitcoin konkurrerar om pengar med exakt alla andra projekt därute, speciellt DeFi projekten. $1,000 till DeFi är $1,000 mindre som går till Bitcoin. Om DeFi tokens har funktioner som Bitcoin inte har, så kan de bli ett bättre store of value än Bitcoin och tillslut göra så att Bitcoin förlorar sin relevans helt. Du kan till och med se potentiella mass exit scenarion som faktiskt får en Krypto att gå till noll.

Store of value != DeFi

Vet ifs inte varför jag diskuterar med dig, för du vägrar att ta till dig info. Men någon annan kanske läser och är mer mottaglig.
Citera
2021-05-18, 09:37
Avslutad
Citat:

Nej
Citera
2021-05-18, 09:48
Medlem
Citat:
Store of value != DeFi

Vet ifs inte varför jag diskuterar med dig, för du vägrar att ta till dig info. Men någon annan kanske läser och är mer mottaglig.

Store of value är bara ord. Samma som DeFi bara är ord.

Så du tror inte Bitcoin konkurrerar om pengar i Krypto med andra projekt? Bitcoin konkurrerar om pengar i Krypto. Om folk lägger det i Doge, ADA, ChainLink, UNI eller något annat som inte är BTC så är det mindre som går till BTC. Mindre pris på Bitcoin.
Citera
2021-05-18, 09:51
Avslutad
Citat:
Store of value är bara ord. Samma som DeFi bara är ord.

Mina damer och herrar, det här är alltså nivån vi har att göra med här...
Citera
2021-05-18, 09:55
Medlem
Citat:
Mina damer och herrar, det här är alltså nivån vi har att göra med här...

Du ignorerar fortfarande att svara min fråga. Bitcoin konkurrerar om pengar med andra projekt. Säger du att Bitcoin inte konkurrerar om pengar med andra projekt och tokens?
Citera
2021-05-18, 09:59
Avslutad
Citat:
Du ignorerar fortfarande att svara min fråga. Bitcoin konkurrerar om pengar med andra projekt. Säger du att Bitcoin inte konkurrerar om pengar med andra projekt och tokens?

Bitcoin konkurrerar om pengar med ALLT (!) annat som kostar pengar. Aktier, Fonder, Obiligationer, Fastigheter, Hyror, Livsmedel, drivmedel, Xbox live prenumerationer, Magnum Mandel glassar osv osv...

Ska jag köpa en pizza eller skall jag snåla med nudlar och börja spara i guld? Alla gör sitt eget val om bästa sättet att hantera sina pengar. Du har valt HEX, andra gör andra val.
Citera
2021-05-18, 12:30
Medlem
En lägeskoll: https://mobile.twitter.com/RevoltCap/status/1394574730183778313

Öppnade en 2x long på bitcoin vid 43k igår. So far so good 👍🏽
Citera
2021-05-18, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
En lägeskoll: https://mobile.twitter.com/RevoltCap/status/1394574730183778313

Öppnade en 2x long på bitcoin vid 43k igår. So far so good 👍🏽

Bli inte uttråkad bara. När alla har ögonen på allt annat är då som Bitcoin kommer stiga. Precis som Ethereum fram till slutet av April...
Citera
2021-05-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Har en polare som klivit in ordentligt i krypto (btc och eth) och undrade om jag inte var sugen. Men jag tycker att det känns som att det tåget har gått?

Pluss att det känns ostabilt och lite "oseriöst" då jag håller på med fonder (och lite aktier) sedan 25 år tillbaka.
Tåget har påbörjat sin resa. Men det finns många stopp på vägen där du kan hoppa på. Bitcoin är den viktigaste uppfinningen sedan Internet, anser jag. Det finns 10.000 copy cats (kryptovalutor) men det finns bara en Bitcoin. Det finns egentligen två alternativ. Bitcoin går till 0 eller Bitcoin fortsätter öka. Jag tror inte att Bitcoin kommer att gå till 0. Det verkar helt orealistiskt.

Det kommer aldrig finnas mer än 21 miljoner BTC. Men 3-4 miljoner tros vara borttappade.

Det skapas bara 900 BTC/dag genom mining.
Om 3 år och 3 dagar halveras detta till 450 BTC/dag.
Vad gör det för priset?

Bitcoin är en bristvara och värre blir det i framtiden.
Priset kan bara öka, om inte Bitcoin går till 0.

Ingen som har köpt BTC och väntat i 4 år har förlorat pengar. Någonsin.
Genomsnittlig årlig avkastning de senaste 4 åren är över 400%.
Jämför gärna med aktier och fonder.

Welcome to the party
Citera
2021-05-18, 13:14
Medlem
Citat:
Bli inte uttråkad bara. När alla har ögonen på allt annat är då som Bitcoin kommer stiga. Precis som Ethereum fram till slutet av April...

Det var väldigt många som visste eth skulle np 3k usd denna vår.
Du borde kolla lite youtube videos sen månader tillbaka om eth så ser du.
Citera
2021-05-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det finns 10.000 copy cats (kryptovalutor) men det finns bara en Bitcoin. Det finns egentligen två alternativ. Bitcoin går till 0 eller Bitcoin fortsätter öka. Jag tror inte att Bitcoin kommer att gå till 0. Det verkar helt orealistiskt.

Det kommer aldrig finnas mer än 21 miljoner BTC. Men 3-4 miljoner tros vara borttappade.

Okej, men har du tänkt på att det finns en fork av Bitcoin som heter Doge som redan har nästan runt 10% av Bitcoins market cap. Så hur imponerande är Bitcoins nuvarande market cap egentligen om ett skämt coin kan redan vara 10% av den mäktiga BTC? 10% är ganska mycket.

Varför är det orealistiskt att Bitcoin går till noll?

Det finns Krypto-valutor med bättre teknik redan nu, om du håller på de plattformerna så har du också inbyggd anonymitet som du enkelt kan få, decentraliserad exchange on-chain, smarta kontrakt osv. När Bitcoin kom 2009 så var den market leader. Det börjar förändras nu. Säger inte att Bitcoin kommer gå till noll. Men det finns en chans att Bitcoin blir ersatt av dessa nya plattformer som har mer nya saker pågående som är spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in