2021-05-18, 12:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarIslam
Palestinier är inte hemlösa dock. Dom har mark, dom har bostäder. Framförallt så lever dom faktiskt ett bra liv, speciellt med alla mångmiljardbidrag som dom får årligen av många länder. Enbart USA skänkte helt nyligen $250.000.000, 2,5 miljarder SEK. Sen har du det svenska årliga bidraget på hundratals miljoner och som sagt, många länder bidrar.

Vidare så lever 2 miljoner palestinier inuti israel i fred. Judarna behandlar dom bra, det har jag själv sett med egna ögon. Du behöver inte tro mig, res dit själv och se med dina ögon.

Problemet är att muslimerna vill ha judarnas mark och bostäder. Muslimer accepterar inte att ha judar som grannar utan väljer att attackera civila med 3000 raketer bara senaste veckan, plötsliga knivattacker, påkörningar med fordon osv. Det här sker konstant, utan pauser.

Varför förstår du inte en sån enkel sak?
Det finns 7 miljoner Palestinska flyktingar, spridda i världen.
Ca, hälften i närområdet, inräknad Israel.
Ej medräknat Palestinier med Israeliskt medborgarskap.

Totala siffran judar runt i hela världen är 14,7 miljoner.
Citera
2021-05-18, 12:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Ska de låta ett land som bedriver folkmord mot muslimer vara värd för förhandlingarna? Lol, nu har jag snart hört allt.

Jag trodde att du tyckte om muslimer och Palestinier Giant Squid...

Kanske kan Kina få till en "Uighurisk lösning" på Palestina konflikten då......
Kina har ingenting imot religioner, man har gott samarbete med många muslimska länder.

Samarbetet mellan Ryssland, Kina och Iran har stärkts något enormt senaste året. Dom har alla en gemensam sak att förenas över, USA.
Citera
2021-05-18, 12:23
Medlem
🚀 får fullträff i Beer Sheva, brinner kraftigt

video:https://streamable.com/0i8m4z

mer raketer överallt i israel.

Day of Rage har påbörjats i västbanken. senaste 24timmar blir intressanta.
Citera
2021-05-18, 12:26
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kina har ingenting imot religioner, man har gott samarbete med många muslimska länder.

Samarbetet mellan Ryssland, Kina och Iran har stärkts något enormt senaste året. Dom har alla en gemensam sak att förenas över, USA.

Skojar du med mig? De är en kommunistdiktatur, de förföljer och försöker utrota alla religioner inom sitt eget land, särskilt Islam.
Med ett särskilt hårt förtryck mot Uighurerna, och ja, även vad som kan räknas som ett folkmord mot dem.

Att de samtidigt som de gör det, vill stärka sin makt internationellt, är en helt annan sak. Det vill säkert Israel också göra.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-56843368

Senast redigerad av Sockerpappan 2021-05-18 kl. 12:30.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
På sätt och vis, JA! Muslimska länder uppmanade innan krigen muslimer att lämna israel för att inte riskera dödas i invasionerna och krigen som senare uppstod när arabländerna startade krig mot israel. Så ja, dom valde självmant att lämna israel - som dom själva trodde var temporärt. Dvs, låt muslimska länder utrota judarna i krigen så återvänder vi sen. Planen slog fel då israel vann alla krig och därav att dom är kvar där dom är i sina camps. Kolla upp Nakba/Naqba. Om muslimer verkligen brydde sig om sina egna så skulle dom ta in dessa människor i sina länder istället för att låta dom leva i läger. Muslimer är själva skyldiga till det här, dels skapandet av lägren och nu även hur dom behåller lägren. Allt handlar förstås om martyrskapet och offerkoftementaliteten. Muslimer vill ha kvar lägren för att få sympatier från världen.

Du är en faktaresistent tönt, blind judehatare som vägrar lyssna till förnuft. Du är förmodligen nazist med tanke på din Hitler-avatar och har mycket gemensamt med vänsterblivna och muslimer. Så ät kuk och håll din illaluktande käft stängd.

Lite historia till din lilla hjärna:
"Many of the camps were created in 1948 as a result of the first Arab-Israeli war. Other camps were added after the wars in 1967 and 1973 and more recently after the war in Syria for Syrian Palestinians. About 1.5 million Palestinian refugees live in the official camps."

Trams din counter-jihad shill.

Hade inte terrorstaten Israel (orsak) börjat invadera och köra iväg Palestinier 1948 så hade inte ett enda flyktingläger i M.Ö funnits idag, ALLA konflikter i M.Ö just nu går att härledas till terrorstaten Israel.

Tänk att sitta och skifta skulden till varför araber bor i flyktingläger en masse i M.Ö är för att det är deras eget val och fel HAHAHA, inte undra på att ni judeo-terrorister har varit hatade sedan tidens begynnelse.

https://files.catbox.moe/is4sii.mp4
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Få har koll på senaste konflikten i Etiopien, och än färre torde vilja försvara Etiopien. Då kan inte bli mycket till inlägg.

Du menar att folk intresserar sig för Israel-Palestina för att det finns folk som vill försvara den ena eller andra sidan? Om folk inte gjorde det skulle det inte finnas någon diskussion? Du menar helt enkelt att man måste välja sida för att det ska finnas någon debatt?
Citera
2021-05-18, 12:31
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Trams din counter-jihad shill.

Hade inte terrorstaten Israel (orsak) börjat invadera och köra iväg Palestinier 1948 så hade inte ett enda flyktingläger i M.Ö funnits idag, ALLA konflikter i M.Ö just nu går att härledas till terrorstaten Israel.

Tänk att sitta och skifta skulden till varför araber bor i flyktingläger en masse i M.Ö är för att det är deras eget val och fel HAHAHA, inte undra på att ni judeo-terrorister har varit hatade sedan tidens begynnelse.

https://files.catbox.moe/is4sii.mp4

Jag är ingen jude. Dock står jag rätt i min moraliska kompass till skillnad från en faktaresistent nazist som står med vänsterblivna och muslimer. Du speglar väldigt bra hur Hitler och Amin al-Husseini kom bra överens.

Vänsterideologi + Nazism + Islamism = Sant (Handhjärta)
Citera
2021-05-18, 12:39
Medlem
🚨 Sägs att en person blev allvarligt skadad av 🚀 attacken i Beer Sheva, det sägs också att personen var israelisk soldat.

ny vinkel på branden: https://streamable.com/g8sbx0
Citera
2021-05-18, 12:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Skojar du med mig? De är en kommunistdiktatur, de förföljer och försöker utrota alla religioner inom sitt eget land, särskilt Islam.
Med ett särskilt hårt förtryck mot Uighurerna, och ja, även vad som kan räknas som ett folkmord mot dem.

Att de samtidigt som de gör det, vill stärka sin makt internationellt, är en helt annan sak. Det vill säkert Israel också göra.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-56843368

Det har ingenting med Islam att göra. Det bor ca 80 miljoner muslimer i Kina, alla är inte Uighurer.
Majoriteten av världens muslimska nationer har försvarat Kinas utmaningar med Uighurerna.
Citera
2021-05-18, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja så är det ju .. man får beundra Isrelerna, som ständigt lyckas bevara sin stolta image.
De är ju ingenting utan massivt utländskt stöd, liksom Hamas ..
Israels tålmodiga support (USA) har de senaste 20 åren bränt extremt mycket pengar på egna krig (rena idiotkrig), som inte gett en dollar tillbaka. Invasionerna i Irak och Afghanistan har bara kostat, vad jag kan se.. USA är som helthet på väg ner, har sin storhetstid bakom sig...
Ska Israel fortsätta nöta mot Hamas och hantera inre problem (poltiska strider fattigdom arbetslöshet etniska motsättningar osv) måste man nog ha mer support.. kanske är det här Kina kommer in.

Tycker inte att Israel har något 'stolt image', menade du det ironiskt?
Ja krig kostar, man kan ju undre på, varför just Israel är så viktigt ett land för USA.

Citera
2021-05-18, 12:49
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Jag är ingen jude. Dock står jag rätt i min moraliska kompass till skillnad från en faktaresistent nazist som står med vänsterblivna och muslimer. Du speglar väldigt bra hur Hitler och Amin al-Husseini kom bra överens.

Vänsterideologi + Nazism + Islamism = Sant (Handhjärta)

Och en väldigt massa börjar förstå varför nu Mycket tack vare judeo-terrorister som dig som försöker skifta skulden på Palestinier som har fått deras hem och land mer och mer stulet sedan 1948.
Citera
2021-05-18, 12:56
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det är underhållande att läsa denna tråden. Måste säga att jag beundrar glöden och engagemanget.

Som random vanlig sekulär svensk utan känslomässiga sympatier hos någon part måste jag även konstatera att jag inte riktigt greppar vad denna konflikt egentligen handlar om. Jag vet att konflikten varat i några tusen år och sannolikt kommer konflikten att fortsätta under lång tid framöver. Det finns inget sätt att få stopp på denna konflikt. Jag vet att det är två olika religioner och kulturer som står emot varandra på en väldigt liten geografisk yta. Egentligen är väl judar och araber samma folk men man strider väl mest om vilken religion som är ballast ungefär som på Nordirland? Det blir ungefär som om Norrmän och Svenskar skulle hata varandra och strida i evighet vilket skulle kännas ganska sinnessjukt.

Det som slår mig är så små landytor det verkar handla om. Israel är stort som Småland och Palestina troligtvis än mindre. Det innebär att det faktiskt finns enskilda privata jordägare i Sverige som äger mer mark motsvarande både Israel och Palestina tillsammans vilket ger en intressant vinkling. Landområdena man strider om är ungefär lika stora som ett par ordinära jordbruk i Sverige. Men i takt med befolkningsökningen i dessa områden så kommer man att behöva strida om varenda vattendroppe och varenda kvadratmeter jord. Ett olösligt problem med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in