Citat:
Tycker överlag att slutspelet ser ovisst ut på de flesta håll. Egentligen bara att Colorado slår St Louis som jag tycker känns given (så bara därför blir det väl tvärtom). Såg Vegas - Minnesota igår och det var grymt intensivt, bara målen saknades. Minnesota var giftiga, men det är svårt att inte tro på Vegas när de dessutom har Fleury/Lehner som målvaktscombo. Vad jag hört så var även Florida - Tampa väldigt intensiv.
Känns svårt att tippa, hade Capitals som favoriter i öst men nu verkar målvaktsfrågan hänga i luften. Svårt att tippa emot Tampa nu när Kucherov är tillbaka och direkt gör två mål. Om inte lagen i öst sliter ut varandra med ideliga serier som går till game 7 så tror jag på en vinnare från öst. Men om exempelvis Colorade kan få en bekvämare resa till finalen, så kanske det kan väga över.
I natt är det Carolina - Nashville. Tror lite på att Nashville kan ta den serien. De har varit formstarka på vägen fram mot slutspelet.
Känns svårt att tippa, hade Capitals som favoriter i öst men nu verkar målvaktsfrågan hänga i luften. Svårt att tippa emot Tampa nu när Kucherov är tillbaka och direkt gör två mål. Om inte lagen i öst sliter ut varandra med ideliga serier som går till game 7 så tror jag på en vinnare från öst. Men om exempelvis Colorade kan få en bekvämare resa till finalen, så kanske det kan väga över.
I natt är det Carolina - Nashville. Tror lite på att Nashville kan ta den serien. De har varit formstarka på vägen fram mot slutspelet.
Jag tycker inte att Blues - Avs känns så given. Blues avslutade riktigt starkt. Sen är ju Avs brutala just nu, så jag tror klart mer på dom, men jag vill inte räkna ut Blues. Det jag tycker känns mest givet är utgången i Kanada. Habs och Jets var helt under isen i slutet av säsongen. Leafs och Oilers bör gå vidare.
Citat:
Sett till den här säsongen så är ju Saros solklar etta.
Citat:
Han är inte bra nog på den här nivån helt enkelt. Tror det blir AHL eller Europa nästa säsong för honom.
Citat:
Tog mig friheten att flytta inlägget från matchtråden innan jag svarade...
Jag håller med om att det känns som en salig blandning av det ena och det andra, ja. Inga direkt klara besked.
Ryktena kring Kuzy har jag inte hört, men det förvånar mig inte heller. Det känns som han varit lite på glid ett tag och min magkänsla har talat/talar om en trade.
Jag har ingen jätteinsikt, men det känns som det varit mycket strul där mellan spelare och klubb/ledning. Jag gillar Kuzy, men blir det en ohållbar situation så litar jag på att ledningen ändå gör det rätta för klubbens bästa.
Vi bör kunna få något bra tillbaka iallafall om det blir aktuellt.
Jag hoppas det löser sig med Samsonov... han har varit en personlig favorit ända sedan jag såg honom i JVM för flera år sedan. Där vill jag verkligen att det bara ska funka igen och att han får bli en långsiktig grundpelare i laget.
Vore synd att "kasta bort" en målvakt som har så mycket i sig.
Jag håller med om att det känns som en salig blandning av det ena och det andra, ja. Inga direkt klara besked.
Ryktena kring Kuzy har jag inte hört, men det förvånar mig inte heller. Det känns som han varit lite på glid ett tag och min magkänsla har talat/talar om en trade.
Jag har ingen jätteinsikt, men det känns som det varit mycket strul där mellan spelare och klubb/ledning. Jag gillar Kuzy, men blir det en ohållbar situation så litar jag på att ledningen ändå gör det rätta för klubbens bästa.
Vi bör kunna få något bra tillbaka iallafall om det blir aktuellt.
Jag hoppas det löser sig med Samsonov... han har varit en personlig favorit ända sedan jag såg honom i JVM för flera år sedan. Där vill jag verkligen att det bara ska funka igen och att han får bli en långsiktig grundpelare i laget.
Vore synd att "kasta bort" en målvakt som har så mycket i sig.
Samsonov har visst kommit loss från covid-listan, bara för ett par dagar sedan. Undrar om inte han startar inatt ändå.