2021-05-17, 23:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Tycker överlag att slutspelet ser ovisst ut på de flesta håll. Egentligen bara att Colorado slår St Louis som jag tycker känns given (så bara därför blir det väl tvärtom). Såg Vegas - Minnesota igår och det var grymt intensivt, bara målen saknades. Minnesota var giftiga, men det är svårt att inte tro på Vegas när de dessutom har Fleury/Lehner som målvaktscombo. Vad jag hört så var även Florida - Tampa väldigt intensiv.

Känns svårt att tippa, hade Capitals som favoriter i öst men nu verkar målvaktsfrågan hänga i luften. Svårt att tippa emot Tampa nu när Kucherov är tillbaka och direkt gör två mål. Om inte lagen i öst sliter ut varandra med ideliga serier som går till game 7 så tror jag på en vinnare från öst. Men om exempelvis Colorade kan få en bekvämare resa till finalen, så kanske det kan väga över.

I natt är det Carolina - Nashville. Tror lite på att Nashville kan ta den serien. De har varit formstarka på vägen fram mot slutspelet.

Jag tycker inte att Blues - Avs känns så given. Blues avslutade riktigt starkt. Sen är ju Avs brutala just nu, så jag tror klart mer på dom, men jag vill inte räkna ut Blues. Det jag tycker känns mest givet är utgången i Kanada. Habs och Jets var helt under isen i slutet av säsongen. Leafs och Oilers bör gå vidare.

Citat:
Hur skulle du ranka de finska målvakterna, Rask etta?

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Saros och Rask får slåss om första spaden i ett OS-lag. Lankinen spår jag en lysande framtid. Kähkönen blir även intressant att följa framledes.

Sett till den här säsongen så är ju Saros solklar etta.

Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Högberg med på listan över sämsta målvakter säsongen 2020/2021:

Worst goalies this season

Han är inte bra nog på den här nivån helt enkelt. Tror det blir AHL eller Europa nästa säsong för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Tog mig friheten att flytta inlägget från matchtråden innan jag svarade...

Jag håller med om att det känns som en salig blandning av det ena och det andra, ja. Inga direkt klara besked.

Ryktena kring Kuzy har jag inte hört, men det förvånar mig inte heller. Det känns som han varit lite på glid ett tag och min magkänsla har talat/talar om en trade.

Jag har ingen jätteinsikt, men det känns som det varit mycket strul där mellan spelare och klubb/ledning. Jag gillar Kuzy, men blir det en ohållbar situation så litar jag på att ledningen ändå gör det rätta för klubbens bästa.

Vi bör kunna få något bra tillbaka iallafall om det blir aktuellt.

Jag hoppas det löser sig med Samsonov... han har varit en personlig favorit ända sedan jag såg honom i JVM för flera år sedan. Där vill jag verkligen att det bara ska funka igen och att han får bli en långsiktig grundpelare i laget.
Vore synd att "kasta bort" en målvakt som har så mycket i sig.

Samsonov har visst kommit loss från covid-listan, bara för ett par dagar sedan. Undrar om inte han startar inatt ändå.
Citera
2021-05-17, 23:24
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Samsonov har visst kommit loss från covid-listan, bara för ett par dagar sedan. Undrar om inte han startar inatt ändå.
Okej! Det ska bli intressant att se.
Om han står, hoppas jag han verkligen får lite redemption!
Citera
2021-05-17, 23:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Okej! Det ska bli intressant att se.
Om han står, hoppas jag han verkligen får lite redemption!

Jag hoppas egentligen att det blir Anderson. Vore kul om han fick en sista chans att försöka föra ett lag till final. Men han blandade och gav lite i förra matchen. Vet inte om jag tror det blir han.
Citera
2021-05-17, 23:49
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag hoppas egentligen att det blir Anderson. Vore kul om han fick en sista chans att försöka föra ett lag till final. Men han blandade och gav lite i förra matchen. Vet inte om jag tror det blir han.
Överlag tyckte jag ändå han skötte det stabilt senast.
Jag skulle känna mig tryggare med Anderson i dagsläget, då Sammy's instabila insatser fortfarande sitter på näthinnan. Och det skulle också vara kul, som du säger, om Anderson fick vara med och aktivt bidra till final och även SC i bästa fall.

Samtidigt vill jag inget hellre än att Sammy ska få revanschera sig och få upp självförtroendet igen.
Jag blir glad på olika sätt, oavsett vem som står inatt.

Någon som hört något om Vanecek?
Citera
2021-05-18, 00:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Överlag tyckte jag ändå han skötte det stabilt senast.

Han var helt okej men rebound control var sådär.

Citat:
Jag skulle känna mig tryggare med Anderson i dagsläget, då Sammy's instabila insatser fortfarande sitter på näthinnan. Och det skulle också vara kul, som du säger, om Anderson fick vara med och aktivt bidra till final och även SC i bästa fall.

För mig känns det väldigt öppet vem som faktiskt startar. 55/45 till Samsonovs fördel är min magkänsla.

Citat:
Samtidigt vill jag inget hellre än att Sammy ska få revanschera sig och få upp självförtroendet igen.
Jag blir glad på olika sätt, oavsett vem som står inatt.

Det kommer nya chanser för honom.

Citat:
Någon som hört något om Vanecek?

Day-to-day är det som sägs. Tror inte han startar inatt.
Citera
2021-05-18, 00:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Det kommer nya chanser för honom.
Jo, men jag blir nojig över om det blir i Washington eller ej. Tänk om vi dumpar honom, som det snackas om angående Kuzy

Citat:
Day-to-day är det som sägs. Tror inte han startar inatt.
Okej, skönt att det "bara" är day-to-day ändå.

EDIT: Noterar även att Phoenix Copley står inskriven som målvakt på Washingtons EP-sida.
Det gjorde han inte igår.
Citera
2021-05-18, 13:30
Medlem
appendixxivs avatar
Colorado Avalanche's kapten, Gabriel Landeskog, var en sann best ute på isen mot Blues och gjorde Gordie Howe hattrick. + en extra assist på det. Utsedd till matchens lirare. Hela laget såg bra ut 🔥 kunde blivit fler mål men Binnington i målet var grym.
Citera
2021-05-18, 16:46
Medlem
Kollade inte så mycket på nattens matcher. Bara lite på Avs - Blues. Gick ungefär som jag trodde i den matchen. Lite oklart för mig hur mycket muskler Avalanche har, men Landeskog backar inte undan i alla fall. Noterade lite i ögonvrån vid Colorados mål i öppen bur att Nemeth i samma sekvens gjorde ner OReilly ganska fult framför Colorados målbur. Om Nemeth ska köra den stilen så kommer han få försvara sig med nävarna helt klart. För övrigt tror jag Blues saknar Oskar Sundkvist och hans spelstil väldigt mycket.

Och inatt är det både Florida - Tampa och Vegas - Minnesota! Får försöka hålla mig vaken.....

Intressant med Tampa är att de nu med Kutcherov tillbaka tydligen ligger typ 17 mille över lönetaket, men att det är ok att göra det eftersom taket bara gäller i grundserien. Säkert någon här som vet mer om det, men jag har sett att det är en snackis på andra hockeyforum.
Citera
2021-05-18, 17:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Colorado Avalanche's kapten, Gabriel Landeskog, var en sann best ute på isen mot Blues och gjorde Gordie Howe hattrick. + en extra assist på det. Utsedd till matchens lirare. Hela laget såg bra ut 🔥 kunde blivit fler mål men Binnington i målet var grym.
Jag hoppas helt klart på att Colorado är laget som tar sig ut från west division. St louis har haft sitt år, Vegas har sin charm med stämningen kring laget och allt men saknar riktiga spetsspelare kan jag tycka, och Minnesota är charmiga men de ska inte spela Conferencefinal i år.

Det här borde vara Colorado år. Eller jag hoppas det i alla fall. Det är underhållning på en annan nivå att se spelare som Nathan Mackinnon , Cale Makar, Gabriel Landeskog och Rantanen.
Citera
2021-05-18, 17:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Kollade inte så mycket på nattens matcher. Bara lite på Avs - Blues. Gick ungefär som jag trodde i den matchen. Lite oklart för mig hur mycket muskler Avalanche har, men Landeskog backar inte undan i alla fall. Noterade lite i ögonvrån vid Colorados mål i öppen bur att Nemeth i samma sekvens gjorde ner OReilly ganska fult framför Colorados målbur. Om Nemeth ska köra den stilen så kommer han få försvara sig med nävarna helt klart. För övrigt tror jag Blues saknar Oskar Sundkvist och hans spelstil väldigt mycket.

Och inatt är det både Florida - Tampa och Vegas - Minnesota! Får försöka hålla mig vaken.....

Intressant med Tampa är att de nu med Kutcherov tillbaka tydligen ligger typ 17 mille över lönetaket, men att det är ok att göra det eftersom taket bara gäller i grundserien. Säkert någon här som vet mer om det, men jag har sett att det är en snackis på andra hockeyforum.
Ska man hålla sig vaken för någonting i år så är det den matchserien. Av första matchen att dömma.
Citera
2021-05-18, 18:36
Medlem
Jag har kollat det mesta hitills.

Två serier har börjat väldigt bra.....

Panther-lightning var en helt fantastisk match.
Bland det bästa jag sett.

Wild-vegas var en riktigt bra match, super för en noll-noll historia.

Måttligt bra:
Caps-bruins känns lite som båda lagen förväntar sig sju matcher och håller igen och sparar sig lite.

Avs-blues.

Fart mot kraft. Hade faktiskt hoppats på lite bättre ändå.

Meh dåligt:
Preds-canes.
Dom två svagaste slutspelslagen och det märks.
Nashville är en bra bit från vad gäller tyngd och fart, jämfört när dom gick till final. Canes är ett bra lag, men inget bra slutspelslag.

Isles-pens har jag inte sett....

Skall man följa något, så är det cats-bolts.
Tyckte det känndes som cats brutit ryggen på tampa i mitten av tredje, när dom ledde. Sedan fick tampa två lite enkla mål. Hoppas inte luften gått ur katterna.
Citera
2021-05-18, 18:37
Medlem
appendixxivs avatar
Backen Graves i COL hamnade i boxen 2ggr men han e förlåten pga denna: Hoffman denied
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in