2021-05-01, 18:21
  #1153
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filleraol
McDavid är sjuk i huvudet. Ingen annan som är i närheten av honom just nu.
Hoppas innerligt han når 100 poäng.
Ja det är bisarrt vilken form han är i. Man är förvånad att han gick poänglös från Calgarymatchen.
Citera
2021-05-02, 11:46
  #1154
Avslutad
Ännu en gång gör en spelare sitt första NHL-mål mot Sens, Caufield sätter gwg i OT.

Gustavsson såg riktigt bra ut. Sögaard med bra insats i AHL-debuten. Svårt att se att man kommer protecta Murray.

Norris, Stutzle, Batherson, Pinto ser alla bra ut. Väntar nästa säsong på Sanderson och Bernard-Docker med flera på det. Fint.

Virtanen avstängd, anklagelser om sexuella trakasserier/övergrepp 2017. Fortsättning följer.
Citera
2021-05-02, 19:57
  #1155
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Sjuk i huvudet är väl att ta i, men nån form av störning har han, absolut. Hans senaste 14 matcher är han 1p per period. Inte game alltså, snittar 1p / period.
Frågan är hur nhl ska lyckas få ut det till massorna. Han är trots allt 24 år och ska ligan dra nytta av honom så gäller det nu. Jag tycker att han verkar okänd utanför världen av hockeyfans. Jämför vilka household names Gretzky och Lemieux var. Och även spelare som Jagr, Crosby och Ovechkin. Mcdavids snitt är det básta sen Jagr och Lemiux 1996, så det bästa på 25 år. Det borde uppmärksammas mer kan man tycka
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2021-05-02 kl. 20:01.
Citera
2021-05-04, 11:42
  #1156
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Frågan är hur nhl ska lyckas få ut det till massorna.
OS?

Emil Bemström 6e svensk att göra hattrick i år. Samtliga mål i 3e perioden så det var ett äkta.
(Lundeström, Kempe, Zibanejad, Wennberg, Arvidsson innan)
Eller 8e hattricket i år gjort av en svensk kan man ju också säga då Zibanejad gjort det 3ggr.

COL-NAS 0-3 inför 3e, Bemström fixar 3-3 och tar det till OT
Citera
2021-05-04, 12:21
  #1157
Medlem
Att man fortfarande låter Wilson spela i ligan är ju helt jävla sjukt...

https://streamable.com/gzvcov

Senaste beviset på hur hjärndöd han är.
__________________
Senast redigerad av Kyozoku 2021-05-04 kl. 12:28.
Citera
2021-05-04, 14:32
  #1158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Att man fortfarande låter Wilson spela i ligan är ju helt jävla sjukt...

https://streamable.com/gzvcov

Senaste beviset på hur hjärndöd han är.

Caps coach håller inte med dig:
Citat:
“I thought it was just a scrum,” Laviolette said after his team’s 6-3 victory in which Wilson, who received nothing more than a double minor for roughing and a 10-minute misconduct for his indiscretions, scored once. “Some physical play … it happens a lot.”
( https://nypost.com/2021/05/04/nhl-must-ban-tom-wilson-for-nearly-killing-artemi-panarin-2/ )

Frågan är väl om han får spela något mer i ligan. Förhoppningsvis inte. (Och Laviolette borde skämmas.)
__________________
Senast redigerad av Straiter 2021-05-04 kl. 14:36.
Citera
2021-05-04, 14:35
  #1159
Medlem
2n00b4Us avatar
Jag hoppas att McDavid får en riktigt drömsäsong nästa säsong och kommer upp i 140-150 poäng.
Citera
2021-05-04, 20:13
  #1160
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Caps coach håller inte med dig:
( https://nypost.com/2021/05/04/nhl-must-ban-tom-wilson-for-nearly-killing-artemi-panarin-2/ )

Frågan är väl om han får spela något mer i ligan. Förhoppningsvis inte. (Och Laviolette borde skämmas.)
Vad är det som är så otroligt sjukt med vad han gör? Är det inte enbart för att Rangers är som små barn i jämförelse med honom som det ser våldsamt ut? Att Panarin flyger som han gör och att Wilson kan fortsätta provocera från båset är ju bara för att ingen kan stoppa honom fysiskt.
Citera
2021-05-04, 20:27
  #1161
Medlem
appendixxivs avatar
Tom Wilson blir påhoppad av Panarin och använder sig av självförsvar-

https://twitter.com/dantelives13/status/1389382019289784320?s=19
Citera
2021-05-04, 22:43
  #1162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad är det som är så otroligt sjukt med vad han gör? Är det inte enbart för att Rangers är som små barn i jämförelse med honom som det ser våldsamt ut? Att Panarin flyger som han gör och att Wilson kan fortsätta provocera från båset är ju bara för att ingen kan stoppa honom fysiskt.

Panarin? Var väl inga konstigheter där?
(Edit: Ok, tydligen drog fjollan Wilson i Panarins hår när han bodyslammade honom så det fanns tydligen vissa konstigheter där.)

Wilson har fått avstängning på avstängning på avstängning. I just det här fallet: att han trycker ner Buchnevich ansikte mot isen genom att trycka ner klubban mot nacken och slår mot kroppen, och då är det givetvis främst klubban mot nacken jag åsyftar.
Tyvärr klarade han sig undan avstängning den här gången, men lär väl inte dröja innan någon annan får ta emot någon idiotisk grej från honom. Däremot fick han åtminstone maxböter.
__________________
Senast redigerad av Straiter 2021-05-04 kl. 22:46.
Citera
2021-05-04, 22:48
  #1163
Medlem
1X2Helgarderas avatar
NEW YORK - Washington Capitals forward Tom Wilson has been fined $5,000, the maximum allowable under the Collective Bargaining Agreement, for roughing New York Rangers forward Pavel Buchnevich during NHL Game No. 814 in New York on Monday, May 3, the National Hockey League's Department of Player Safety announced today.
Citera
2021-05-04, 23:02
  #1164
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Tydligen lite surr om NYR kommer att hämnas på Wilson nästa möte.
Finns det verkligen någon i Hartford Wolf Pack som man kan plocka upp för den uppgiften?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in