Citat:
Ursprungligen postat av
Milldue
Hur resonerar du.. Ätit benso sedan 19 år ? Benso är en tillfällig lindring men inte en lösning på problematiken. Har du planerat att äta benso hela livet eller ? Det inser väl de flesta att det inte kan fungera..Vad har du gjort åt problemet medans du hade benzo utskrivet ?
Lös problemet istället för att äta piller.. Med en massa piller i kroppen blir det bara värre med tiden och det är ingen lösning.
Ut i solen och ut i skogen.. Naturen är bästa läkemedlet speciellt för folk som bor i städer.
Ämnen från träd och växter har bevisligen kraftiga effekter på stress och ångest och annat det är mätbar data och inget flum. SVT's vetenskapens värld hade ett intressant reportage från Japan där man mätt upp olika effekter som skogsvistelse hade på personer. Nu ordineras patienter detta i Japan och med väldigt goda resultat.
Så ut i friska luften och in i skogen med dig..
Jag resonerar som såhär- jag har levt med ångestsjukdom i mer än halva mitt liv, jag har tvingats gå miste om så mycket jag skulle vilja göra, uppleva.
Jag bor på landsbygden och har skogen bakom husknuten, jag stiger upp kl 07.00 och går 1h i just skogen varje dag,detta främst för att min kropp inte ska göra lika ont, eftersom jag har ångest i olika styrka 24/7 så har jag spända muskler som värker konstant
Det är inte så att jag hade lite" normal "ångest en dag och började knapra benzo.
Nej, i bagaget finns det en massa arbete, en kamp om att få leva ett någorlunda drägligt liv.
Jag har inte träffat en enda människa som blivit botad från sin ångestsjukdom- det handlar om att hitta strategier för att hantera och lära sig att leva med den, för vissa av oss är tyvärr lugnade läkemedel endel av den strategin.