Citat:
Ursprungligen postat av
Emot87
Ja det är katastrof.
Pratade med min vårdcentral avdelningschef idag då jag fick klara besked om att det är stopp nu.
Jag i frågasatte hur de kunde göra så här, och för vem skull de gör det?
Det finns en läkare som granskat och dokumenterat förskrivningen som skett genom åren, denne läkare skriver att det inte skett förskrivningar som ger stöd för att jag skulle vara i riskzon för att "missbruk ".
Men nu är det stopp.
Det spelar ingen roll längre om man aldrig missbrukat. Så länge jag hade mediciner utskrivet av läkare så kände man att någon tog hand om en och följde upp. Så måste man göra för att undvika missbruk. Genom att patienter behandlar sig själva skapar man missbrukare av dem som aldrig annars skulle komma på tanken att missbruka.
När de snodde mina benso så sa de särskilt till mig att detta var beslut på högre nivå. Ingen har någonsin trott att jag missbrukade. När jag tog ADHD-mediciner drogtestas de flesta, men jag slapp för att det var så osannolikt att jag skulle missbruka.
Jag är en helt osannolik missbrukare. Mitt eget missbruk började när jag inte fick smärtstillande utskrivet. Med en läkare hade jag klarat det fint. Jag hade bara tagit när det var som värst, jag hade snålat med tabletter. Men jag blev utkastad till vargarna. Insåg att värktabletter kunde man ta varje dag, var bara att fixa på internet. Fick grejer med fentanyl och kunde dött, men drabbades "bara" av AT på fent. Körde sedan mitt missbruk i två år. Tills jag tog mig samman.
Det sjukaste är att man vågar inte ens säga att man missbrukat. För då tar de bort alla mediciner och alla återbesökstider. Det är dödsstraff på missbruk. Alltså de tar bort saker som inte är narkotikaklassat. Som t ex blodtrycksmediciner. Det handlar bara om att uppfostra människor. Inte hjälpa dem.
Jag tar ansvar för mitt missbruk av värktabletter. Men jag tycker halva ansvaret hör till vården som lät mig gå obehandlad för smärtor och ett lätt offer för knarkhajarna.
Det verkar helt normalt numera att köpa t ex alprazolam och diazepam och Tramadol på nätet. Det är skitkonstigt att det normaliserats. 60-åriga kärringar sitter och köper in kryptovaluta så de ska kunna köpa sina mediciner som de tidigare fick men i mindre mängd av läkaren. Fy fan vad detta spårat ur. Jag är så himla ledsen för alla som råkat illa ut. Och det är så himla många som dött också.