Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Flashbackarna tror att lite motion alltid hjälper mot ångestsjukdomar. Jamen då skulle vi inte ha dessa sjukdomar om lösningen var så enkel.
De kastar skitmediciner efter oss som är förknippade med fördjupad depression och demens och dessa ska man ta, även om de faktiskt inte hjälper mot ångest. Möjligen blir man ett dreglande ataraxoffer.
Nej, det är inte idealt att ta benso. Men eftersom inga lugnande mediciner har uppfunnits sedan 60-talet så får man ta det som finns. Jo just det, Buspar uppfanns på 80-talet. Skitmedicin. Lyrica är ingen ångestmedicin. Den hjälper vissa men den skrivs inte heller ut och den har vansinnigt obehaglig abstinens. Vissa människor har noll positivt.
Vad gör man då? Lever ett skitliv eller tar benso? Självklart tar man benso. Bäst är det ju klart om man inte skapar ett fysiskt beroende. Men ibland har vården skapat detta beroende hos patienterna och sedan tagit bort medicinen från en dag till en annan och låtit folk få dödsångest och ep-anfall och hjärnskador. De verkar inte tycka att de har något ansvar där. Man får inte ens ep-medicin och medicin mot högt blodtryck. Som skulle kunna vara livräddande. Man får Atarax och Nozinan. Som inte hjälper ett skit mot AT:n de har skapat genom mångårig utskrivning.
Det är ett jävla svineri från dem.
Det är såklart inte lika fysiskt farligt om de tar bort medicin från någon som inte är beroende. Om de inte ersätter med en annan medicin begår de lagbrott. Men som sagt, de kan ersätta med vad som helst. De kan ge en schizofrenimedicin och hävda att de skrivit ut något likvärdigt. Haha jo hoppsan.
Det är vidrigt som dessa läkare beter sig. Om man kan leva ett normalt liv med benso och man är ett vrak utan, varför då inte behandla med det som funkar? För det har blivit en politisk fråga. Och man skiter i om patienten dör. Regionerna tävlar om vem som kan ta bort benso snabbast. Man kan stöta på en läkare som spänner sig och säger sig rädda liv genom att sluta skriva ut, och sedan när man frågar runt så har det gått åt helvete för hens patienter. Finns det ingen som ens följer upp och ser vad som händer med dessa stackare? Nej, för de människorna har inget värde för någon.
Det är helt sjukt att detta har blivit en tävling i duktighet. Att man inte bryr sig om den enskildes historia. Och vad som ser bra ut på papper gäller. Man bryr sig inte att vården är den som numera göder gängkriminaliteten. Vanliga patienter får numera köpa skit på nätet om de vill leva ett normalt liv. I dessa tabletter kan det vara vadsomhelst, de riskerar sina liv varje dag de tar en tablett. Men det är helt OK. Och så förundras man över att bensosmugglingen blivit så stor... När det är vården själv som skapat denna situation. Sedan lägger man skulden på patienten. Att köper du på internet stöttar du kriminalitet. Som om det inte är vården som skapat detta beteende? Men nej, out of sigh out of mind. Lalalalalala håll för öronen och lyssna inte på sanningen.
Sådana läkare som vill tävla om att dra in mediciner, dem ska man sätta i ett rum med råttor och smörja deras testiklar med jordnötssmör. Och då är det ett lindrigt straff för jag är ändå humanist.
Själv åker jag två timmar till en annan region till privat läkare som faktiskt vill ens bästa och inte vill att man ska lida och dö. Innan jag hittade denna läkare hade jag gett upp, tänkte att jag köper inget svart, jag lägger mig hemma och dör i ett krampanfall så är det över sedan.
Men även jag har en ständig skräck att medicinerna ska tas bort. Jag drömmer mardrömmar om det. Jag är helt traumatiserad av läkares svinbeteende. Om det funnits annan medicin att sätta in, och de satte ut beso långsamt vore det kanske för patientens skull. Men man sätter in skit och sedan tror man någon kan trappa ner benso efter 15 års bruk på en vecka.
Eller vägrar ge ett fåtal tabletter till dem som bara behöver ibland men behöver tryggheten att ha dem i skåpet. Man smilar ont och är stolt att man slagit undan benen för dem.
Det jag rekommenderar, hitta en kran som verkar OK, testa en tablett per batch mot iallafall fentanyl. Bli en knarkare. Åk fast. Sitt i häkte. Betala dryga böter. Kom ut. Börja om. Det finns ingen annan väg såvida du inte hittar en bra privat läkare som fattar att ångest är den värsta mentala sjukdomen man kan ha näst efter schizofreni.
Exakt så!
Jag inbillar mig att många tips om motion och kost kommer från människor som lidit av ångest i perioder i livet (ångest är ju trots allt en naturlig känsla, som alla upplever någon gång i livet)
Att leva med konstant ångest, overklighetskänslor och kraftiga smärtor i hela kroppen 24/7 är inte "bara lite ångest".
Har varit med om så många turer där jag fått ett par uttag benzo för att sedan stå utan.
Varje gång de stoppar så börjar ju jakten efter att få tillbaka den tryggheten det innebär för mig att veta att jag kan lindra den värsta ångesten.
Min samtalskontakt de påstår sig ha erbjudit som substitut till utsättningen av benzo bestod av två tider med vårdcentralens kurator.
Jag tänker att det finns människor som lever med kroniska smärtor som behöver smärtlindring resten av livet, sedan så finns de dem som lever med konstant ångest och behöver lindring för det.
Det känns så sjukt att man ens ska behöva fundera på att köpa från en marknad som inte alls garanterar inehåll eller kvalité.