2021-05-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack - det var exakt detta jag ville kunna kolla!
Frågan är om man kan hitta hur dags bilden från Ängsö är tagen. Enligt AS, väninnan som var där med SD, så var de tillsammans mellan ca 10-15.

Kuriosa på samma tema. Promenixen om någon missat detta som inte var med i fupen.

Dra med musen i nederkant om dator. Klockan i vänster nederkant visar hur lång tid.
https://www.relive.cc/view/vQvx47gX9vK/explore

Tryck på play:
https://www.relive.cc/view/vQvx47gX9vK
Citera
2021-05-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack, så bra när man ser bilderna bredvid varandra.
Det blir väldigt tydligt.
Bevisar ju fortfarande i princip ingenting.
Vad säger att han har fått den skadan på mordplatsen? Inget
Citera
2021-05-17, 20:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men snälla du, Det är ingen som framställer LW eller någon annan som ett stort våp.
Det är många kvinnor och män för den sakens skull som är totalt otekniska. Och dom är inte ett våp i alla fall inte i mina ögon. NEJ kvinnor som sitter fast i ett förhållande med män som fysiskt och psykiskt misshandlar dom brukar inte klara av att bryta ett sånt förhållande. Eller lever du så långt bort från verkligheten att du tror att mannen låter kvinnan packa väskan och bara flytta ut, nej du smokie mannen har henne precis där han vill ha henne, Hon är för han en slagpåse och en hushållerska och någonting han sätter på.

Jag förstår det. Men LW passar inte in i den kategorin. Hon hade ett eget hem, egen ekonomi, inga barn tillsammans med honom. Det går inte att jämföra. Det fanns ingenting, förutom hennes egen vilja, som hindrade henne från att bryta med honom.
Citera
2021-05-17, 20:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Bevisar ju fortfarande i princip ingenting.
Vad säger att han har fått den skadan på mordplatsen? Inget

Nä men om man kan motbevisa att han fått den på Ängsö så är det ju en bit på väg. Sen finns också diverse bilder från övervakningskamera 14/5, dålig kvalitet dock, åtminstone för en lekmam. Det är ju intressant om man kan bevisa - eller motbevisa - att skadan fanns före mordtillfället.
Citera
2021-05-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lässvårigheter?
Ironi om PW som tömt hennes digitala media.

Ha det.

Så allt om PW har varit ironi från din sida?
Citera
2021-05-17, 20:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så allt om PW har varit ironi från din sida?
Idag. Ja.
Om risk för jäv. Nej.

Sjukt att ta tömning den 16e (och veta att han är förbjuden dagen innan att ens hämta) och inte lyfter frågan med en högre chef el ÅK.

Sjukt om chefen lät det fortgå.

Sjukt om spaningsledningen visste om det.

Sjukt för det berör rättsäkerhet.

Tydliggjort min ståndpunkt för länge sen.
Over and out även i denna fråga vad det beträffar just dig.
Citera
2021-05-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där är inte den sårbild jag åsyftar. Men det är klart - ett runt blåmärke och ett rivsår i mitten...Nu blir jag betänksam...har jag hört fel? Har ju lyssnat på ALs vittnesmål 2 ggr...(Ska lyssna igen)

AL beskriver såret som rätt runt med som en pigg i, om jag inte minns fel. Som hon berättar i förhöret. Det var därför jag direkt tänkte på märkena i barken, som skulle kunna beskrivas på samma sätt.
Det är ALs uttalande efter domkraftshistorien, där beskriver hon skadorna på trädet och benet , har jag för mig
Citera
2021-05-17, 20:36
Medlem
Citat:
Nu har jag lyssnat på båda delarna av förhör med Telia-killen, JÅ. Det är nog läge att lyssna flera gånger.
Min uppfattning efter att ha tagit del av ett par delar från HR, nämligen JS och JÅ, är att rättens ordförande är mer ”på” än BL.
Ja, ordföranden är mån om att förstå och att det blir bra. Ingen översittartyp, det jag såg av honom
Citera
2021-05-17, 20:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu läser jag förhör med LJ. Han berättar att efter att JG meddelat dem, LJ och hans fru, att LW var försvunnen så ringde LJ nästan direkt till LW. Om man tittar i sammanställningen över vilka som ringt (och inte...) till LW 15/5 - 18, så finns LJ med. Jag hittar inte telefonlistor i FUP, är det någon som vet i vilken AB det finns? Det står nämligen ingen tidpunkt i den här sammanställningen.

Inte hittar jag någon bild från Ängsö heller...

Däremot ser jag bilder från övervakningskamera på ICA då SD är och handlar. Det står att han är där 15/5 kl 14.05 (AB 145/331) Kvittot är från 14/5.
(I en annan AB är han på bild, samma ställe, samma (?) kläder, samma tid, fast den 14/5. Känns ju så där. Antar att det helt enkelt är ett slarvfel. Eller också är SD verkligen så fyrkantig. Hittar inte rätt på denna AB just nu.)

Jag tänker att telefonlistor vad gäller "övriga" inte finns med av den anledningen att de samtalen inte är intressanta i den direkta FUP.en, utan finns med i slasken, liksom Ängsö?

Vad gäller övervakningsbilderna från ICA 14 maj, undrar jag om de är med på två ställen beroende på att den ena handlar om SDs tidslinje, medan den andra handlar om vilka kläder osv SD har. Även såret har väl behandlats av rättsläkaren, te x.

När du säger det, vet jag att jag vid något tillfäle letade efter den ena uppsättningen just för att kolla kläderna, då jag mindes att det var fler bilder där och bättre bilder, men då hittade jag inte dom heller. Jag tröttnade till sist och började undra om jag faktiskt mindes fel.

Så då är vi två som mindes de där bilderna som det verkar.
Citera
2021-05-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har tagit bilden från 15 maj och satt sidan om bilderna från vänninans mobil 10 maj. Här ser man tydligt att skadan inte fanns 10 maj.

https://www.bildtagg.se/bild/9z2hp8jfs6x3t0h1h1y9ke4

Såret var färskt dan efter mordet och det hade han ordnat själv medan han väntade på att bli förhörd genom att pilla på sårskorpan. Därför vore bilder på hans händer och naglar mkt intressanta att se från kroppsbesiktningen, men det togs väl ingå bilder på händerna. Bara såret på underbenet med en polismans mobilkamera.
Citera
2021-05-17, 20:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu läser jag förhör med LJ. Han berättar att efter att JG meddelat dem, LJ och hans fru, att LW var försvunnen så ringde LJ nästan direkt till LW. Om man tittar i sammanställningen över vilka som ringt (och inte...) till LW 15/5 - 18, så finns LJ med. Jag hittar inte telefonlistor i FUP, är det någon som vet i vilken AB det finns? Det står nämligen ingen tidpunkt i den här sammanställningen.
Han är inte med i TR va?
Bra idé om att kolla inkommande samtal, vet tyvärr inte om jag sett nån samtalslista.

Är lika sugen på HDs samtal till JS, när hon ringde om att LW hittats död.
Det ältas om det med JS (även nu i Ab 17) men hennes listor hamnar ju inte med i FUP.

Varför tjata om foto när de kan begära ut telefonlistor?

" Han tror att klockan var i 15-tiden då han avviker. Det hade först ätit lunch och senare fikat. Han avviker troligen efter eftermiddagsfikat, runt kl 15. Även J minns att J lämnade kalaset, de har pratat om det efteråt.
J har inte kvar några foton från kalaset som gör att han närmre kan avgöra vilken tid han lämnar. Det kan finnas foton från kalaset och i så fall finns de i den första av hans telefoner som polisen tömde. Han tror eventuellt att Jennifer kan ha foton från dess."
Citera
2021-05-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
"el vad det nu är" ?

Om det är ett mejl ligger det väl i hennes inkorg om hon inte raderat det själv. Eller nån annan, PW? Vad för mejl hon hänvisar till i konversationen vet väl ingen?

Är det å andra sidan Telegram som du nämner så har polisen stekt det kontot helt utan PW:s hjälp om du hängt med lite i svängarna här. Du såg kanske aktbilagan där det var dokumenterat i protokoll ett år efter mordet att de går in och försöker aktivera kontot och konstaterar att hoppsan här är vi för sent ute.

Om du menar att PW manipulerat speglingarna från enheter så får du gärna berätta hur han gjort så kan jag verifiera sen om du är på rätt spår. Samtidigt kan du ju redogöra för hur han manipulerat speglingens hash som vid verifikation av spegling/tömningsfilen reagerar på förändring av så lite som nån byte typ.

Funkar på samma sätt som när du laddar ner ett program från nätet. Då finns ofta en hash (en lång sträng av siffor och/eller bokstäver/tecken) utskriven på hemsidan som du kan köra filen mot för att se att den inte är manipulerad på vägen till din dator s a s. Samma sker i polisens system.

Har du koll på din kryptografi så får du gärna redogöra för vilken attack på hashen eller checksum som han annars lyckats med. Då med polisens utrustning till hjälp alltså. Och när du väl kommit till din slutsats meddela mig snarast för isf har han kanske lyckats äventyra internets egna protokoll och skrivit IT-historia.

Eller du är inne på att PW tagit med enheterna in på muggen likt JG och suttit där och raderat eller ändrat lite?

Då får du nog ha lite mer på fötterna än dina numera återkommande misstänkliggöranden.

Varför hjälpte inte PW till med Telegram-bitarna om han är den mest kompetenta person de har att tillgå? Hur kan man vara säker på att PW fått ut allt av intresse som går att få ut från enheterna och att han gjort sitt yttersta? Om man inte kan vara säker på det så är det en skandal att han varit delaktig, på grund av jävsituationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in