2021-05-17, 17:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Av den enkla anledningen att hon kanske inte visste hur man gjorde för att ändra koden och det var väl Steffeponken som installerade låset åt henne, Blir kanske lite tokigt om hon skulle be Steffeponken att byta kod när det är honom hon vill hålla utelåst.

Och ingen annan kunde hjälpa henne? Ni framställer LW som ett stort våp i era desperata försök att försvara allt hon gjorde eller inte gjorde Skulle inte en kvinna kunna byta kod på sitt dörrlås själv? Säkert bara att googla. Ni idiotförklarar alla kvinnor. En kvinna klarar inte av att bryta med en man. En kvinna behöver inte ta ansvar för sitt och sina barns liv och säkerhet. Allt är männens fel. Kvinnorna kan inte göra något för att förändra sina liv. Patetiskt.
Citera
2021-05-17, 17:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Så pm med fel myndighet, bra där Avel. Utfärdat efter det som fick hans dlygkarriär få i stöpet, dyker upp i ett om hos dig?

Pilot grejen har varit uppe under tre år av och till, men när det börjar skämtas om SD psyke dyker detta upp. Lite söt slump. Lite lämplig slump.

Men som någon skrev, som vara busschaufför utan klarat praktiken.

Inte kan det vara, så att pippin läser tråden. Kvitter kvitter och när psyket ifrågasatts skickas pm.

SD kan väl bara starta en blogg och berätta allt
han vill att vi ska veta. Där han kan ge sin version av allt. Och posta bevis på sina utbildningar.
Citera
2021-05-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
han vill att vi ska veta. Där han kan ge sin version av allt. Och posta bevis på sina utbildningar.

Typ lika trovärdigt som hänt extra eller vanligt konspirationsblogg menar du.

Hur vet SD ljuger, han pratar eller skriver.

Jag ställde relevanta frågor.
Citera
2021-05-17, 17:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Efter allt jag har läst i det här fallet och med allt jag vet om kvinnor i såna relationer som Lena (men även HD) var, så har jag förstått att många vill ha ett snyggt avslut, bli lämnade ifred och få någon form av upprättelse för att kunna ta sig ur förhållandet med åtminstone lite heder i behåll.

Problemet är att de aldrig kommer få det, för den här typen av "män" anser sig äga kvinnan och hon har inte ett dugg att säga till om.

Du har väl inte missat vad kvinnor i såna förhållanden berättar och vad sakkunniga har att säga? Eller läser du inte sånt som inte passar just din agenda?
Ja.
Upprättelse är fullt begripligt, men även den stora faran. Förståeligt bland alla dubbla löften och lögner, men ang hedern i behåll är det bättre att lägga det på hyllan och dra.
Otroligt svårt om kränkt, förbannad, nedtryckt och dåligt behandlad. Dold i skymundan även när skilsmässa är ett faktum.
Det handlar om frustration, bitterhet att vara lurad.
Är det eg en färgstark driftig personlighet så är det svårt.

HUR störd och farlig han är vet VI retroaktivt - så det är lätt att sitta på kammaren och kackla snusförnuftigt (inte du) om vad hon borde gjort.
LW trodde föga att så var fallet när charmören dök upp, då hade hon inte ens gått ut.
De hade en SD-ego-deal om att ligga lågt en tid (inte logga gemensamma äventyr) men USA visar väl vad han går för som åker med exet.
Citera
2021-05-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Varför mördade SD LW?

Ja vi har ju kommit fram till flera motiv, även om varje mördare har egna skruvade tankebanor om problemlösning.
Att mordet sammanföll med både Sd och LWs olika resor var ett crescendo efter lögner, hat, hot och kontroll.
Sd fick ett ultimatum av HD, och det vi ser är ju både utförandet och belöningen.
Citera
2021-05-17, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja vi har ju kommit fram till flera motiv, även om varje mördare har egna skruvade tankebanor om problemlösning.
Att mordet sammanföll med både Sd och LWs olika resor var ett crescendo efter lögner, hat, hot och kontroll.
Sd fick ett ultimatum av HD, och det vi ser är ju både utförandet och belöningen.
Bra sammanfattat. Det stegrades, en stigande spiral under våren med en paranoid SD i centrum som har kontrollförlust.

"– Det är när han riskerar att förlora NN (exhustrun) som han blir riktigt farlig, säger Ester Andersson Zandvoort."
Citera
2021-05-17, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad menar du med det?

Och jag pratar inte om vidarekopplingen. Den är under det att Lena har gått hemifrån, och hon svarar inte på JJs samtal.

Mailet, är förmodligen inte ett mail, utan Telegram?
Och det är försvunnet förstås.
Det jag citerade var enbart för att ta med det jag hittade i nya sammanställningen. Kollade om det fanns nåt mail där.

Det jag flinade åt var ironi när du söker förlorad text (mail, telegram el vad det nu är) iom att PW tömt hennes dator/mobiler. Ett skämt.
Citera
2021-05-17, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Låter väldigt märkligt detta med tidpunkten!

Är det LJ som även noterat att någon ”varit in på LW:s GC-konto”, LJ som hade uppdateringar och plötsligt såg att hennes konto befann sej ”högt uppe” som om det varit aktivt? (Fritt ur minnet, undrar mest om det är samma person bara.)
Ja.
Edit. Pucktvåa. Undrar dock om det var då polisen roddade, minns inte datum.
Citera
2021-05-17, 18:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Bra idé. Lägger till en huvudfråga om han kan säga vad som felar i skallen. Om han har nån diagnos sen BUP eller senare som han nämnt till sin chef.
Citera
2021-05-17, 18:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu läser jag förhör med LJ. Han berättar att efter att JG meddelat dem, LJ och hans fru, att LW var försvunnen så ringde LJ nästan direkt till LW. Om man tittar i sammanställningen över vilka som ringt (och inte...) till LW 15/5 - 18, så finns LJ med. Jag hittar inte telefonlistor i FUP, är det någon som vet i vilken AB det finns? Det står nämligen ingen tidpunkt i den här sammanställningen.

Inte hittar jag någon bild från Ängsö heller...

Däremot ser jag bilder från övervakningskamera på ICA då SD är och handlar. Det står att han är där 15/5 kl 14.05 (AB 145/331) Kvittot är från 14/5.
(I en annan AB är han på bild, samma ställe, samma (?) kläder, samma tid, fast den 14/5. Känns ju så där. Antar att det helt enkelt är ett slarvfel. Eller också är SD verkligen så fyrkantig. Hittar inte rätt på denna AB just nu.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-17 kl. 19:09.
Citera
2021-05-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra idé. Lägger till en huvudfråga om han kan säga vad som felar i skallen. Om han har nån diagnos sen BUP eller senare som han nämnt till sin chef.

Ursäkta sancha pancha här, din vapendragare emot inavel, men nu skojar du?

Har han nämnt diagnos till sin fd chef, är ju arbetslös numera? I såna fall har jag missat det totalt, och varför finns inte det med i lilla psyki utredningen?
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2021-05-17 kl. 19:09.
Citera
2021-05-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamena, tack. Smart av dig, osmart av mig...haha.

Det är ju det protkollet som åklagaren hänvisar till i TR också, s 191 just.

Men den bilagan har vi väl inte? Sekretessad i sin helhet.

Hur och var har vi då fått se bilden på SDs ben undrar jag?

Jag har tagit bilden från 15 maj och satt sidan om bilderna från vänninans mobil 10 maj. Här ser man tydligt att skadan inte fanns 10 maj.

https://www.bildtagg.se/bild/9z2hp8jfs6x3t0h1h1y9ke4
Senast redigerad av piastrone 2021-05-17 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in