2021-05-17, 19:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Ursäkta sancha pancha, men nu skojar du?

Har han nämnt diagnos till sin fd chef, är ju arbetslös numera? I såna fall har jag missat det totalt, och varför finns inte det med i lilla psyki utredningen?
Jupp.
ADD eller nåt liknande är kommentaren.
Neuropsykiatriskt intresserar mig således ang hans högtflygande drömmar.

SR:
" Enligt Stefan D är han diagnosticerad med ADD eller något liknande.
Det kan ytterligare påverka förmågan att vara still och fokusera på en sak i taget (..)"
Senast redigerad av develi 2021-05-17 kl. 19:16.
Citera
2021-05-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jupp.
ADD eller nåt liknande är kommentaren.
Neuropsykiatriskt intresserar mig således ang hans högtflygande drömmar.

" Enligt Stefan D är han diagnosticerad med ADD eller något liknande."

Men inget framkommer i lilla rätts psyk? Det jag minns där ju friska eller hyggliga "dagdrömmar" eller liknade om han går igång på övertaget emot LW, om jag minns rätt.

Add, känns inte klockrent. De är ju mer segstartade. Skulle ge lite andra diagnoser än det.

Lämplig pilot om det stämmer. Min uppfattning är åt det autistiska hållet. Adhd till viss del. Men blir bara Spekulation.
Citera
2021-05-17, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Men inget framkommer i lilla rätts psyk? Det jag minns där ju friska eller hyggliga "dagdrömmar" eller liknade om han går igång på övertaget emot LW, om jag minns rätt.

Add, känns inte klockrent. De är ju mer segstartade. Skulle ge lite andra diagnoser än det.
.. eller nåt liknande sa han.
Kan ju finnas vid komorbiditet dvs ihop med nåt annat likaväl.

Med ett H som tillägg hade det känts mer rätt såsom han är hyperaktiv...
Citera
2021-05-17, 19:24
Medlem
Citat:
.. eller nåt liknande sa han.
Kan ju finnas vid komorbiditet dvs ihop med nåt annat likaväl.

Med ett H som tillägg hade det känts mer rätt såsom han är hyperaktiv...

Jo, mer dit jag lutar. Samt hans egentligen misslyckade liv. Många projekt, måna misslyckanden. Trasiga relationer med många runt om honom. Hans krets är ju inte, stor och många upplever honom speciell.

Lägger man till kylan för andra liv blir det genast intressantare. Fast det kanske någon kan googla åt oss.
Citera
2021-05-17, 19:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja.
Edit. Pucktvåa. Undrar dock om det var då polisen roddade, minns inte datum.

Datumet är 7/10 -18, och det är ju samma datum som "någon" varit in på LW:s google-konto också. Det var dessutom det datumet då hon blev medlem i GC, dock 6 år tidigare.
AB 150/442
(Om jag nu inte blandar ihop allt, risken finns.)
Är det polisen båda gångerna, eller nån annan, eller rena slumpen?
Citera
2021-05-17, 19:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har tagit bilden från 15 maj och satt sidan om bilderna från vänninans mobil 10 maj. Här ser man tydligt att skadan inte fanns 10 maj.

https://www.bildtagg.se/bild/9z2hp8jfs6x3t0h1h1y9ke4

Tack - det var exakt detta jag ville kunna kolla!
Frågan är om man kan hitta hur dags bilden från Ängsö är tagen. Enligt AS, väninnan som var där med SD, så var de tillsammans mellan ca 10-15.
Citera
2021-05-17, 19:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, mer dit jag lutar. Samt hans egentligen misslyckade liv. Många projekt, måna misslyckanden. Trasiga relationer med många runt om honom. Hans krets är ju inte, stor och många upplever honom speciell.

Lägger man till kylan för andra liv blir det genast intressantare. Fast det kanske någon kan googla åt oss.
Justerade och la till nåt mer som fanns med.

SR:
" Enligt Stefan D är han diagnosticerad med ADD eller något liknande.
Det kan ytterligare påverka förmågan att vara still och fokusera på en sak i taget (..)"

Som sagt, P7an är isf ett skämt bland allt fr pungbråck till neuropsykiatriskt.

Vet du att HD i huvudsak arbetat inom neuropsykiatri btw?
Hon lotsar ju den bra pappan rätt fint när han dampar och han saknar henne så mycket...

CH:
" De blev mer än bara kollegor. Hanna var även en förebild för C eftersom att hon jobbat inom neuropsykiatrin i 20 år."

Det kanske var kärlek på lasarettet?
Syster tg, va du va rar och fin, när du kom in till mig och rulla upp gardin... 🎶😜

https://polistidningen.se/2021/01/polis-do-anmaler-adhd-sparren/
Senast redigerad av develi 2021-05-17 kl. 19:54.
Citera
2021-05-17, 19:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu läser jag förhör med LJ. Han berättar att efter att JG meddelat dem, LJ och hans fru, att LW var försvunnen så ringde LJ nästan direkt till LW. Om man tittar i sammanställningen över vilka som ringt (och inte...) till LW 15/5 - 18, så finns LJ med. Jag hittar inte telefonlistor i FUP, är det någon som vet i vilken AB det finns? Det står nämligen ingen tidpunkt i den här sammanställningen.

Inte hittar jag någon bild från Ängsö heller...

Däremot ser jag bilder från övervakningskamera på ICA då SD är och handlar. Det står att han är där 15/5 kl 14.05 (AB 145/331) Kvittot är från 14/5.
(I en annan AB är han på bild, samma ställe, samma (?) kläder, samma tid, fast den 14/5. Känns ju så där. Antar att det helt enkelt är ett slarvfel. Eller också är SD verkligen så fyrkantig. Hittar inte rätt på denna AB just nu.)

Jag utgår ifrån att det är 14/5 som gäller så klart, även om det inte framgår av inlägget...
Citera
2021-05-17, 19:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har tagit bilden från 15 maj och satt sidan om bilderna från vänninans mobil 10 maj. Här ser man tydligt att skadan inte fanns 10 maj.

https://www.bildtagg.se/bild/9z2hp8jfs6x3t0h1h1y9ke4

Tack, så bra när man ser bilderna bredvid varandra.
Det blir väldigt tydligt.
Citera
2021-05-17, 19:55
Medlem
Citat:
Det jag citerade var enbart för att ta med det jag hittade i nya sammanställningen. Kollade om det fanns nåt mail där.

Det jag flinade åt var ironi när du söker förlorad text (mail, telegram el vad det nu är) iom att PW tömt hennes dator/mobiler. Ett skämt.

"el vad det nu är" ?

Om det är ett mejl ligger det väl i hennes inkorg om hon inte raderat det själv. Eller nån annan, PW? Vad för mejl hon hänvisar till i konversationen vet väl ingen?

Är det å andra sidan Telegram som du nämner så har polisen stekt det kontot helt utan PW:s hjälp om du hängt med lite i svängarna här. Du såg kanske aktbilagan där det var dokumenterat i protokoll ett år efter mordet att de går in och försöker aktivera kontot och konstaterar att hoppsan här är vi för sent ute.

Om du menar att PW manipulerat speglingarna från enheter så får du gärna berätta hur han gjort så kan jag verifiera sen om du är på rätt spår. Samtidigt kan du ju redogöra för hur han manipulerat speglingens hash som vid verifikation av spegling/tömningsfilen reagerar på förändring av så lite som nån byte typ.

Funkar på samma sätt som när du laddar ner ett program från nätet. Då finns ofta en hash (en lång sträng av siffor och/eller bokstäver/tecken) utskriven på hemsidan som du kan köra filen mot för att se att den inte är manipulerad på vägen till din dator s a s. Samma sker i polisens system.

Har du koll på din kryptografi så får du gärna redogöra för vilken attack på hashen eller checksum som han annars lyckats med. Då med polisens utrustning till hjälp alltså. Och när du väl kommit till din slutsats meddela mig snarast för isf har han kanske lyckats äventyra internets egna protokoll och skrivit IT-historia.

Eller du är inne på att PW tagit med enheterna in på muggen likt JG och suttit där och raderat eller ändrat lite?

Då får du nog ha lite mer på fötterna än dina numera återkommande misstänkliggöranden.
Citera
2021-05-17, 19:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och ingen annan kunde hjälpa henne? Ni framställer LW som ett stort våp i era desperata försök att försvara allt hon gjorde eller inte gjorde Skulle inte en kvinna kunna byta kod på sitt dörrlås själv? Säkert bara att googla. Ni idiotförklarar alla kvinnor. En kvinna klarar inte av att bryta med en man. En kvinna behöver inte ta ansvar för sitt och sina barns liv och säkerhet. Allt är männens fel. Kvinnorna kan inte göra något för att förändra sina liv. Patetiskt.

Men snälla du, Det är ingen som framställer LW eller någon annan som ett stort våp.
Det är många kvinnor och män för den sakens skull som är totalt otekniska. Och dom är inte ett våp i alla fall inte i mina ögon. NEJ kvinnor som sitter fast i ett förhållande med män som fysiskt och psykiskt misshandlar dom brukar inte klara av att bryta ett sånt förhållande. Eller lever du så långt bort från verkligheten att du tror att mannen låter kvinnan packa väskan och bara flytta ut, nej du smokie mannen har henne precis där han vill ha henne, Hon är för han en slagpåse och en hushållerska och någonting han sätter på.
Citera
2021-05-17, 19:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
"el vad det nu är" ?
Om det är ett mejl ligger det väl i hennes inkorg om hon inte raderat det själv. Eller nån annan, PW? Vad för mejl hon hänvisar till i konversationen vet väl ingen?
Lässvårigheter?
Ironi om PW som tömt hennes digitala media.

Ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in